Gå til innhold

Gode søskenvogner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har prøvd OTH søskenvogn i butikken nå og har bestemt oss for den. Helt super!:) Veldig dyr, men vi kommer til å kjøpe en brukt.

Vi skal ha den+en ny vogn til babyen. Skal også beholde trillen til elstemann.. Så da blir det tre vogner:) Hehe..

Jeg har 09 modellen easywalker duo til mine gutter. Utrolig god søskenvogn. Fordeler contra oth og tfk er at den er lengere i ryggen(sportsdelen), lengre bag 80cm tror jeg, lettere, smalere og blir minst sammenlagt. Det har kommer mange forbedringer på 09 vogna. glidlåser på handlekurvene nder slik at du kommer lettere til, enklere å feste baggen og sportsdelen kan settes i rettere sittestilling. Fordelen med tfk er jo justerbart fotbrett og håndbrems.

Jeg brukte lang tid på å velge søskenvogn og er iallefall veldig fornøyd.

Men tåler ikke bare easywalkeren bare 15kg (pr. unge)? Blir ikke det litt "snaut".... Synes ryggen på sportsdelen "gir litt etter"/ henger så laaangt ned da pjokken sover i den....

Heldigvis er det leeeeenge til vi må bestemme oss!!! (er så fornøyd med EW, så blir sikkert den, kjenner jeg meg selv rett)

hilsen HI

Vi har OTH/mountain buggy søskenvognen og er superfornøyd :) Eneste minus er at bagen er liten, men med en liten vognpose kan den brukes en god stund (lilleprinsen.no har en som heter Kiddy fra Ringsted dun).

Denne vogna har ikke seperate kalesjer, men ser ikke på det som noe problem. Den har stor og god handlekurv og er veldig god å trille. Går for å være den smaleste av alle søskenvognene, og det har etter 2 mndrs bruk ikke vært en kasse eller ei dør den ikke har kommet igjennom, merker nesten ikke forskjell med tanke på bredde på denne og en vanlig singelvogn.

Vil i allefall be deg om å styre unna løsningen til Phil&Teds, søskensetet har en ekkel ramme rundt, og barna kan bla. ikke ligge å sove samtidig.

EW skal også være bra, men minus er jo vektkapasiteten. Fordelen er noe større bag enn OTH/MB.

Annonse

Vi har en Babytravel dobbelvogn til våre gutter som det er i underkant av 20mnd i mellom. Har Emmaljunga City Cross som singel-vogn, så var ikke helt sikker på om jeg ville være fornøyd med kvaliteten på Babytravel-vogna. Men den har overlevd de første 5mnd fint. Bruker den nesten hver dag til henting i barnehagen.

Vi kjøpte den på Babyproffsen på tilbud til 3800SEK, full pris var 5400SEK. Vi har kjøpt bag til minste (1000,-), slik at jeg kan ha minste vendt mot meg. Fikk "prutet" med regntrekk til standard tvillingvogn, men måtte kjøpe ekstra så det passet med bagen (ca 500,-). Vogna kommer med ett dobbelt fottrekk.

Vogna har 4 store hjul (mye grus her og snø om vintern), de fremste hjulene er svingbare. Den er lett å trille og svinge. Den har ikke håndbrems, men er få bakker her. Ryggen er lengre enn på Titanium-vogna. Den passer fortsatt til eldstemann som er lang i overkroppen. Kanten oppe ved hodet er mjuk, så den vil bøye seg når han når toppen når han sitter, når han ligger kan vi jo "justere" rumpa litt nedover. Det er stort fotbrett så han får hvilt beina sine. Når den legges sammen brettes den i 3, så den blir ikke sååå stor. Men er litt uhåndterlig. Vogna har mange praktiske lommer. Stor kurv under, noe smal åpning og vanskelig å få ut store ting dersom begge setene er i ligge posisjon.

Det var min erfaring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...