Gå til innhold

Fot-/håndavtrykk

mamma for første gang i juni

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å få tatt et fot-/håndavtrykk av jenta mi. Har jo allerede vokst masse, så burde vel ha gjort det for lenge siden. Kanskje også med tanke på at hun er så aktiv nå, at det er umulig å få lagt foten på et ark og tegnet rundt... Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte "gjør det selv"-sett på Panduro. ca 250,-. Veldig enkelt med trolldeig og gips. Bare pass på å trykke babyens hender/føtter godt nedi trolldeigen når du tar avtrykkene, og vask grundig av etterpå da trolldeigen er veldig, veldig salt. Ble ikke like fine som de "proffe", men de er så sinnsykt dyre og vi syntes dette ble fint som et minne fra da han var minimini :-)

Skrevet

Jeg var på hobbybutikk og kjøpte fingermaling som jeg malte på hånd og fotflate og lagde trykk... ble ganske bra etter flere forsøk... litt billigere og. kosta vel 100kr for 6 forskjellige farger.

Skrevet

på panduro får du kjøpt sett, men er billigere å kjøpe det løst.

rammer, maling, gips, lim. (maling om du vil male gips eller rammen)

og så lager du trolldeig.

gjorde dette da lillegull var 6 uker, skulle ønske jeg gjorde det tidligere.

er litt sjarm at det er litt hjemmelaget.

Skrevet

Jeg kjøpte sånn "blekk" plate på bokhandelen. Ark bokhandel tror jeg.

Setter hele foten på platen og lager så et avtrykk på hvitt papir. Helt enkelt og greit.

Fåes i fargen blå og rosa og dette tørker du av foten med vann/olje når du er ferdig.

Kostet ca 100 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...