Gå til innhold

Baby med alvorlig lakenskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en, etter egne meninger, high-need-baby, som absolutt ikke under noen omstendigheter slutter å skrike og legger seg til å sove.

Både på dagtid og på kvelden, ofte og om natten, er det en stadig kamp å få gutten til å sove og nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre.

Han er 5 måneder, og har til dags dato ikke blitt lagt mer enn 1 gang uten gråt og skrik og en stadig kamp. Han legges i vogna på dagtid og rugges i søvn, kan ta fra 10 minutter til en time før han endelig sovner. Alltid gråter han. På kvelden er det rene marerittet. VI har faste kveldsrutiner som vi følger hver kveld, han legges så raskt han viser minste tegn til trøtthet. Vi begynte med å legge han i egen seng, men han gråt og skrek så jeg endte med å ta han opp og vugge/amme/bysse han i seng. Nå har jeg kapitulert helt og vugger han i vogna til jeg selv legger meg og da ligger han siden av meg. Da våkner han som regel og hylskriker. Det hjelper ikke å amme/gi flaske, stryke, synge, ligge inntil. Ingenting!!!! Smokk og andre beroligende saker blir han bare mer sint på.

Han sover aldri mer enn 30 minutter sammenhengende på dagtid og sjelden mer enn 2 timer på natten.

Jeg har snakket med både fastlege og helsesøster om dette, om det kan ligge noe til grunn for skrikingen, men får ikke hjelp. Familie og venner er av oppfatningen at han er bortskjemt og at jeg bare får la han skrike. Jeg orker ikke det, og spesielt ikke når jeg ikke føler jeg vet om han skriker av smerter, angst eller lignende.

Han er fullintrodusert for fast føde, jeg har forsøkt egg og melkefri diett (levd på kun ris og kyllingfilet), er forsiktig med pafyme og tilsettningsstoffer, har forhøyet hodeenden i senga hans, sover med vinduet åpent for friskere og kjøligere luft (han er en meget varm baby, ikke rart med all skrikringa), har forsøkt med beroligende musikk, sanger, klapp og stryk, hysing......

Pappan er ikke til stede for avlastning så det er ikke et alternativ. Jeg holder på å forgå av utmattelse og har mest lyst til å sette babyen på trappa og la storken ta han med til neste familie....

Kan noen av dere der ute hjelpe meg...???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...