Gå til innhold

Støttegruppe for gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kommer man i kontakt med støttegrupper for gravide? Finnes det forskjellige grupper alt etter hvordan man har det, og hvilken støtte og hjelp man føler man trenger?

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

spørr jordmor på helsestasjonen!

Hun skulle ihvertfall sette meg i kontakt med et slikt opplegg pga tidl fødselsdep. Tilbudet varierer sikkert fra kommune til kommune

Skrevet

Det er visst noe i forbindelse med sykehusene, men jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer. Er i leiting av noe sånt selv om dagen... Håper det finnes for det er ikke alle som har noen å lene seg på når det står på. :)

Skrevet

Hør med jordmor neste gang du er der eller ring helsestasjonen, de har helt sikkert informsjon om tilbudene i din kommune. Kan sikkert ringe fødeavdelingen også :-)

Skrevet

Snakket med jordmor i dag og det er noe i forbindelse med sykehusene, men jeg vet ikke helt hvor mye hjelp man får. Om det er bare noen få ganger eller hvordan det er. Snakket med fødeavdelingen på tirsdag, men de anbefalte å kontakte psykiatrisk sykepleier der jeg har gått før.

Så spørsmålet er vel egentlig fortsatt om det finnes et annet tilbud der ute. :)

Skrevet

Jeg blir henvist til noe som heter spebarnsteamet, et tilbud de har i min kommune ihvertfall. De er spesialister på svanger og fødselsdepresjoner, både de som har og de som er i risikogruppen. Jeg forsto det slik at de prioriterert ut i fra termindato osv om hvor man havner i køen. Jeg ser for meg at jeg rekker noen samtaler før termin etter jul, kanskje jeg også rekker å få med samboer og kanskje jeg rekker en gruppesamtale med andre i lignende sitasjoner, jeg tror de har det også.

Det er nok en god ide å ta kontakt der du har gått tidligere.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...