Gå til innhold

Noen tanker om bading...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor bader vi babyene egentlig? Altså, vi skal ikke bruke såpe, så vi putter de i vannet, stryker over de med vaskeklut, for å vaske bort... hva da?

Rompa og bleieområdet vaskes daglig uansett, dessuten vasker jeg bleieområdet før jeg putter snuppa i vannet, hun trenger ikke å sitte å bade i sine egne rompebakterier synes jeg! Så bading er ikke for å vaske bleieområdet!

Ansiktet, halsen og fingrene vasker jeg daglig, hun er 7 måneder og spiser grøt, så her trengs grundig rengjøring flere ganger om dagen, så det er ikke på grunn av disse områdene hun trenger et bad!

Jeg sitter i grunnen igjen med håret og beina! Snuppa har en del hår, så hun trenger hårvask med jevne mellomrom, men etter en uke uten bading er håret like fint, så behovet er vel strengt tatt ikke så stort. Tærne trenger jevnlig vask, det samler seg en del rusk mellom dem, men altså ikke mer enn at man kan fjerne det med en klut...

Men vi bader likevel et par ganger i uka, sånn omtrent. Hun får sitte i storebror sin store badebalje, i badestolen, godt tjoret fast i seler, og stooorkoser seg!! :-) Plasker og styrer, roper og flirer! :-)

Konklusjonen er vel at bading i alle fall er kos, og noen ganger nødvendig. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror også det er mest for kosens skyld, for man kan fint opprettholde god hygiene med klutvask :) Men det er jo stas, og det er nok viktig å venne dem til vannet også.

Her puttes ikke mini i vannet mer enn en gang i uka omtrent, mens storesøster på 2 år får bade hver 2. eller 3. dag - men så ser hun gjerne ut som om hun har gravd seg ned i sandkassa av og til, da. Pluss at håret hennes rett og slett blir skittent.

Skrevet

he he, jeg bader klompen hver kveld jeg:) da holder han ut litt lengre før han sovner. dessuten synes han det er helt fantastisk:)

så ja, vi bader for kosens skyld:) (unntatt mandager, da må vi vaske av klorvannet etter babysvømmingen:))

Skrevet

Når de blir eldre endrer behovet seg, helt klart! :-)

Sønnen min på 4,5 år bader flere ganger i uken. Han er veldig aktiv, og ute flere timer hver dag, så han er til tider veldig møkkete, rett og slett!

Han elsker å bade han også, og sitter gjerne i badebaljen så lenge som mulig og surrer med badelekene sine!

Så da er det både nødvendig, og kos! :-)

Skrevet

Det samme tenker jeg og derfor bader gutten vår bare en gang i uka. Noe mer enn det er jo egentlig unødvendig. Vi har litt baby bad samt babyolje i badevannet for ikke å tørke ut huden. Han koser seg i vannet med lekene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...