Gå til innhold

Dette med samvær med nyfødt....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så små babyer er helt avhengig av mamman sin, så han kan ikke kreve at du skal pumpe deg for at han skal få samvær. Vel, han kan kreve, men det er ikke noe du må etterkomme. Samvær skal være til barnets beste og det beste for et så lite barn er at far kommer og er sammen med mor og baby. I begynnelsen skal du være forsiktig med å gi flaske dersom du får til amming. Det er fordi barnet kan bli sugeforvirret. Det krever en helt annen teknikk å suge fra flaske enn bryst og babyen og du trenger tid for å bli gode i ammesamspillet. Derfor er det IKKE til barnets beste at du er borte fra babyen bare for at far krever samvær. Det beste er korte og hyppige samvær med mor til stede hele tiden.

Les denne brosjyren s. 6

http://www.regjeringen.no/upload/BLD/Veiledning%20og%20brosjyrer/2008/Foreldreansvar_og_samvaersrett.pdf

Om lenken ikke virker, sjekk for mellomrom i adressen

jeg synes at barnet ikke burde være borte fra mamma når det er nyfødt, og bare noen timer fra kanskje 3-4 månedersalder?

men så er det mange damer her ute som mener at mødre skal sette sitt nyfødte barn i bhg 7 timer daglig for å jobbe istedet for å "snylte på staten"

uansett. her er det du som bestemmer.. du kan gi han lov til å komme på besøk, men ikke å ta ungen. han har ikke lov til å kreve noe som helst..

• 3 uker senere...

Her har far krevd og påstår han har krav på og ta med seg babyen allerede fra han var nesten fersk ut av ovnen. Og at jeg bare får pumpe meg. Truet med advokat osv. Han har hatt han en hel dag i uka,( fra 7-9 timer, forskjellig når han leverer han) og jeg skulle amme der 1 gang i løpet av dagen, noe som er fryktelig lite. Men utenom 1 gang har det blitt sabortert. Vi har også avtalt samvær hos meg 1 ettermiddag/kveld annenhver uke, men ikke kommet. Kun den ettermiddagen i uka som han får ta han med seg. Har avtalt ny mekling på fmk for nå er det 3 gang jeg holder på og miste melken. Noen råd ?

Far har vel ikke krav på noe - og kan true med advokat til han blir grønn i trynet.. - barnet trenger deg første året -

Ikke gi deg på dette.

Jeg har sagt til BF her at han får komme på besøk så mye han orker og ta barnet med på trilletur, men det er så langt jeg strekker meg første året. Er innstillt på at BF og barn skal ha mye med hvernadre å gjøre, og vil at de skal ha et fint forhold, men ingen overnatting før barnet er klart for dette.. (og da bør barnet være godt over året, synes jeg)

• 2 uker senere...

Barnefar her stilte ikke opp, selv om han etterhvert lovte og ta sin del av ansvaret og støtte meg. Istedet ble det stygge sms og trusler under graviditeten. Selv mens jeg lå på sykehuset og lå i fødsel var han på kranglefot. Han kom på sykehuset etter babyen var født, etter det har det vært mye tull. Han sier hele tiden at han ikke ville ha barn med MEG. Og vil kun ta ungen med seg til nye dama på samvær og at samvær hos meg med lille babyen orker han ikke for da er jeg der. Han vil ha minst mulig kontakt med meg, og han sier at alt samvær med babyen må og skal være på HANS premisser. Noen synspunkter ?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...