Gå til innhold

Hvor tidlig kan man se noe på UL ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har allerede en time hos gyn i oktober.

Hvis jeg er så heldig å bli gravid denne syklusen så vil jeg være ca 5 uker på vei når jeg har denne timen.

Vil legen kunne se noe på UL så tidlig, eller er det helt bortkastet å dra dit da ?

(har ny time i november - vil da eventuelt være ca 8 uker på vei - da kan de vel svare på litt av hvert, regner jeg med)

Er jo en veldig hypotetisk problemstilling, men det er jo lov å håpe :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde du visste det meste jeg... Hehe..

Tror det tidligste man kan se noe er i uke 6, da skal man kunne se ett hjerte som banker, hvis det har utviklet seg normalt.. Men noe før det tror jeg de bare kan se at livmoren er litt forstørret..

Skrevet

Nei, erru gæren, jeg er laaaaangtfra utlært her i livet.

:-)

Syns det var akkurat den uken jeg hadde time da - og ikke uken etter...

Da er det like greit å avbestille denne timen da.....

Når du sier man kan se hjertet på UL ved 6 uker - vil det si 6 ferdiggåtte uker (6 + 7) eller i uke 6 (5 + noe) ?

Tusen takk !

Skrevet

Vet om at det er noen som ikke har sett noen embryo eller hjerteaktivitet i uke 5+3, men sett embryo på 3 mm og hjerteaktivitet nøyaktig en uke etter, 6+3.. Så tror det er 6+..Jeg har et barn fra før, så jeg vet godt hva som vil si fullgåtte uker..

Hvis du skal dit for å se om det har satt seg ei spire der, er det kanskje likegreit å utsette den timen, siden sjansen for å se noe i det hele tatt er liten.. Men er det en annen grunn til at du skal dit, og du ikke har testet positiv før, så hadde jeg reist..Men det er meg da..

Skrevet

Takk skal du ha for innspill, da avbestiller jeg timen :-)

Skrevet

Bare hyggelig å kunne bidra.. :-) Man lærer alltids noe av hverandre, selv om man ikke kjenner hverandre.. Lykke til i prøvingen, og for å være den evige optimisten jeg er, så håper jeg det klamrer seg fast en spire! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...