Indigo 08-10-13 Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Lurer på om noen har erfaring med amming og graviditet? Merket dere noe på barnet eller melkemengde da dere ble gravid igjen? Dessuten, hvordan er det å amme uten stopp helt til neste barn blir født?
Crys79: gutt09+2011 spire!!! Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Lurer på det samme jeg
Tante Gustava Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 i ettertid ser jeg at på det tidspunktet når jeg ble gravid igjen, ble mini plutselig mindre interessert i puppen. Visste jo ikke at jeg var gravid igjen, så jeg satt det egentlig i sammenheng med større inntak av fast føde (mini var 6,5 mnd). Noe som forsåvidt også kan ha innvirkning. Ammet til han var 9 mnd, da ville han ikke ha mer. Merket forøvrig ikke noe på melkemengden. Har ingen erfaring med å amme helt til neste barn blir født, men det skal være uproblematisk. Er jo også mange som ammer både baby og større søsken samtidig, du kan lese om det her: http://www.abctidning.se/x0012a.html
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Jeg må bare spørre - er du gravid igjen?! Isåfall - GRATULERER!!! Spennende! :-)
ifie Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Jeg ammet fram til magen var ca 15 uker, da ville plutselig ikke storebror ha mer pupp! (han var nesten to år, så ingen krise ) Jeg spurte jordmor om amming og graviditet, hun sa at det gjorde absolutt ingen ting! Jeg kunne amme akkurat så lenge jeg ville
Indigo 08-10-13 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. september 2009 b-mummy: takk for den linken. Lurte nemlig på hvordan det ble med denne viktige råmelka rett etter fødsel, og det fikk jeg svar på! Blomsterpiken: ja, ifølge de fire graviditetstestene jeg har tatt, sterk positiv, så er jeg visst gravid. Symptomer tyder også på det samme; vondt i magen, nedpress, litt vondt i bekken (allerede!), kvalm. Men har ikke helt innsett det selv... Og lillegutt gir ingen utrykk for å trappe ned på puppen, snarere tvert imot. Ammer han 6 - 8 ganger om dagen, et par ganger mindre når han er i bhg. Spiser bra når det gjelder fast føde, så da synes jeg ikke det gjør noe:) Ammer gjerne fram til fødsel så lenge han vil ha, og hvis det funker for min del:)
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 15. september 2009 #8 Skrevet 15. september 2009 Datteren min var 7 mnd da jeg ble gravid igjen. I 5 dager nektet hun pupp og hun ammet kun mens hun sov i de 5 dagern så tok hun pupp som vanlig. Da hun var 9-10 mnd fikk hun h-melk på flaska (nektet mme) og ville ikke ha pupp lenger. Hver gang hun ammet fikk jeg vondt i magen siden livmor trekker seg mens barnet ammer (stimulering av brystvårter kan gi kynnere eller sette i gang fødsel). I samråd med lege sluttet jeg å amme henne, og det var kun fordi jeg hadde vondt i magen hver gang hun ammet. Du bør helst slutte å amme før du kommer til uke 32, det fikk jeg beskjed om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå