Gå til innhold

Amming og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har erfaring med amming og graviditet?

Merket dere noe på barnet eller melkemengde da dere ble gravid igjen?

Dessuten, hvordan er det å amme uten stopp helt til neste barn blir født?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme jeg :)

Skrevet

i ettertid ser jeg at på det tidspunktet når jeg ble gravid igjen, ble mini plutselig mindre interessert i puppen. Visste jo ikke at jeg var gravid igjen, så jeg satt det egentlig i sammenheng med større inntak av fast føde (mini var 6,5 mnd). Noe som forsåvidt også kan ha innvirkning.

Ammet til han var 9 mnd, da ville han ikke ha mer.

Merket forøvrig ikke noe på melkemengden.

Har ingen erfaring med å amme helt til neste barn blir født, men det skal være uproblematisk. Er jo også mange som ammer både baby og større søsken samtidig, du kan lese om det her:

http://www.abctidning.se/x0012a.html

Skrevet

Jeg må bare spørre - er du gravid igjen?! Isåfall - GRATULERER!!! Spennende! :-)

Skrevet

Jeg ammet fram til magen var ca 15 uker, da ville plutselig ikke storebror ha mer pupp! :) (han var nesten to år, så ingen krise ;) )

Jeg spurte jordmor om amming og graviditet, hun sa at det gjorde absolutt ingen ting! Jeg kunne amme akkurat så lenge jeg ville :)

Skrevet

b-mummy: takk for den linken. Lurte nemlig på hvordan det ble med denne viktige råmelka rett etter fødsel, og det fikk jeg svar på!

Blomsterpiken: ja, ifølge de fire graviditetstestene jeg har tatt, sterk positiv, så er jeg visst gravid. Symptomer tyder også på det samme; vondt i magen, nedpress, litt vondt i bekken (allerede!), kvalm. Men har ikke helt innsett det selv...

Og lillegutt gir ingen utrykk for å trappe ned på puppen, snarere tvert imot. Ammer han 6 - 8 ganger om dagen, et par ganger mindre når han er i bhg. Spiser bra når det gjelder fast føde, så da synes jeg ikke det gjør noe:) Ammer gjerne fram til fødsel så lenge han vil ha, og hvis det funker for min del:)

Skrevet

Datteren min var 7 mnd da jeg ble gravid igjen. I 5 dager nektet hun pupp og hun ammet kun mens hun sov i de 5 dagern så tok hun pupp som vanlig. Da hun var 9-10 mnd fikk hun h-melk på flaska (nektet mme) og ville ikke ha pupp lenger.

Hver gang hun ammet fikk jeg vondt i magen siden livmor trekker seg mens barnet ammer (stimulering av brystvårter kan gi kynnere eller sette i gang fødsel). I samråd med lege sluttet jeg å amme henne, og det var kun fordi jeg hadde vondt i magen hver gang hun ammet. Du bør helst slutte å amme før du kommer til uke 32, det fikk jeg beskjed om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...