Gå til innhold

Har vekta noe å si på UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sant at man ikke får tydelige bilder om man er overvektig? Veier 89 kg, og har jo dermed litt mage. Skal på UL 15.okt, da er jeg ca 17 uker på vei.

En ting til, når er det vanlig å se på overvektige om de er gravide? Varierer vel fra person til person, men sånn ca liksom? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg fikk jordmor dårlige bilder delvis for fettet på magen, men også for at utstyret ikke er av det beste. Har vært på 4 UL til sammen. Måtte til Rikshostpitalet hvor de hadde bedre utstyr.

På meg kunne man ikke se at jeg var gravid før ca uke 25.

Skrevet

Med meg gikk det helt greit, jordmoren har sett alt hun skal se fire ganger i fire forskjelligje svangerskap, jeg er over 90 kg. :) Det skal nok gå helt fint skal du se. Jeg er jo 4. gang, så denne gangen her fikk jeg ordentlig mage ca i uke 18. :)

Skrevet

Tusen takk for svar fra dere begge :)

Jeg var hos jordmor igår, og terminen er veldig usikker. Vi har alle trodd jeg nå skulle være i uke 14, men hun greide ikke å kjenne hvor livmora var, og vi fant ikke hjertelyd. Er dette normalt? Hvor kort kan det hende jeg er på vei da? :/ blir nervøs jeg... :(

Har ikke hatt noen blødninger, og jeg testet positivt 4.august på graviditetstesten, så jeg burde minimum være hvertfall 10 uker på vei eller hva?

Huff veldig forvirret og engstelig, men fikk ny time ho jordmor neste fredag, kun for å høre etter hjertelyd da.

Skrevet

blir litt mer grumsete, men de får sett det de skal se.

Skrevet

Jeg veide ca 90 kg da jeg ble gravid, og veier 98 nå, 30 uker på vei. Har vært på 3 UL, og ingen av gangene har de hatt noe problem med å se det de skal. Nå skal det sies at jeg ikke legger på meg mest på magen, får det på baken og lårene... :/

Skrevet

Veier man 90 kg eller 20kg mer, så vil ikke dette ha noe å si på bildet.

Ultralyden kan stilles inn slik at det leser det det skal lese, tross om barnet ligger langt bak masse fett, langt inn i magen, eller veldig langt ut på magen. Om det skulle bli noe grumsete, så kan dette være masse andre årsaker også, men dersom jordmor forteller at bildet blir dårlig pga fett, så er hun/han ikke noe flink i det hun/han driver med.

Selv er jeg 105kg og jeg han ingen problemer med å scanne magen og se det jeg trenger å se.

Jobber som ingeniør med service på ULmaskinene på Hamar sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...