Gå til innhold

Jeg har noen spørsmål ang dette med å bli alenemor....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1: Bruker du/dere etternavnet til begge foreldre eller bare mor/far??

2: Var bf med på fødsel, eller eventuellt hvor var han?

3: Hva er forholdet til besteforeldre på bf sin side (bf sine foreldre)?

4: Hvilken ordning har dere, ang samvær med barnet?

5: Og er du på talefot med bf?

6: Hvis du, han eller begge har funnet seg ny partner, hvordan funker dette i forhold til hverandre og ungen?

Det er noe av det som jeg lurer på her jeg sitter nå i uke 23, og vet at fødselen er nermere en jeg tror selv om det fortsatt er en stund til.

Fortsetter under...

1. nei, absolutt ikke. jeg bestemmer.

2.nei, vet ikke.

3. de vil ikke snakke med meg, vil ikke se barnet. svarer ikke på tlf. før jeg ble gravid hadde vi veldig god kontakt.

4.han vil ikke ha samvær.

5. han vil ikke snakke med meg. ganske barnslig.

6. er ikke i nytt forhold, vet ikke om bf.

Hei. Jeg ble selv alene for kun noen mnd siden (ikke mitt valg), så skjønner du lurer. (Er i uke 27 nå). Her er mine svar:

1. Ja, skal bruke begges, men hans først og mitt sist av praktiske årsaker

2. Jeg vil ha han med på fødselen, men kan jo være at jeg endrer mening når det nærmer seg.

3. De vil tiden vise, men jeg vil jo at barnet skal få se besteforeldrene, og omvendt så mye de vil.

4. Det blir nok til at jeg har hovedansvaret og han kommer på besøk 2-3 ganger i uken det første året, og deretter blir mer helgepappa. (+en dag?)

5.Ja, er på talefot

6. Han har funnet seg en alt (man kan vel kanskje si at det var grunnen til at det ble slutt). Fordi bruddet er såpass ferskt, og jeg har mye følelser for han fortsatt, har jeg bedt han om å være ærlig og fortelle meg om ting- MEN vi unngår i utgangspunktet å snakke om hun foreløpig. Han hintet vel innpå at dersom det kom til å fungere ellom dem, må jeg nødvendigvis møte hun etterhvert, men jeg sa klart fra at DET BLIR IKKE mens jeg går gravid med hans barn, og ikke i nærmeste tid etter heller...Ærlig talt, må skjerpe meg nok for å klare å holde meg på vennenivå. (ville nok ikke holdt kontakten med han dersom det ikke var at kommende barn inn i bildet. Det er rett og slett fordi det ikke er spesielt hyggelig å bli dumpet når man er 4 mnd på vei....så er MYE godvilje fra min side for å få dette til å funke. Han er egentlig en veldig snill og kul fyr, så jeg vil jo holde på vennskapet hans, ihvertfall for barnets skyld.)

• 1 måned senere...

Heidu:)

1. Sønnen min har kun mitt etternavn.

2. Bf var ikke med på fødsel og ønsket det heller ikke.

3. Der er det isfront, moren hans misliker meg sterkt og resten av familien virker å ha samme holdningen.

4. Barnefar har Lille 4 timer hver onsdag og hele helgen annenhver helg, han ønsker ikke mer samvær enn det.

5. Vi er på talefot, såvidt det er, men hadde ett mye bedre samarbeid i starten, nesten så vi var venner en stund.

6. Barnefar har kjæreste som han har hatt 6-7 måneder nå, det ser ut til å fungere helt greit. Jeg har også en spesiell i livet (ikke kjærester, foreløpig i allefall) som jeg har hatt i åtte måneder nå, det fungerer helt fint :)

1:

Er veldig usikker på om jeg vil bruke navnet hans.. Han har et veldig sjeldent etternavn, men jeg føler jeg ikke trenger å ta dette med i beregningen. Har selv dobbelt etternavn, så det er ikke noe alternativ å ha hans først, så mitt heller..

2:

Jeg skal IKKE ha han med på fødselen. Her er det viktig at jeg er konfertabel, og det tviler jeg på at jeg klarer med han tilstede. Dermed får han selv velge hvor han vil være.

3.

Har ingen kontakt med dem, men det er fordi jeg føler at nå har jeg prøvd å ta kontakt med dem så mange ganger at nå får det være opp til dem. Har kontakt med søsteren til BF da. Hun er en god støtte.

4.

Jeg skal ha 100% så lenge jeg ammer, deretter blir det annenhver helg + 1 dag i uka.

5.

Vi møtes en gang i uka for å holde kontakten, men snakker ikke sammen ellers.

6.

Han har ikke funnet seg ny partner, men jeg er litt redd for å være alene, så jeg styrer litt med en kar. :D

Jeg er i uke 27 nå. Gleder meg til å møte Emma-lille!

1: har kun mitt etternavn

2:han var ikke med på fødselen

3:de har henne når de er på besøk med faren(de bor et godt stykke unna)

4:annenhver torsdag til søndag

5:prater med han, men minst mulig. snakker med han når jeg må

6:han har funnet seg dame. eneste negative med det er at han legger alt ansvaret som han skulle hatt over på henne.

har en datter på 6år og nr 2 på vei:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...