Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Hva skal man si til de som er opphengt i om man bruker bh eller ikke. Var å plukket sopp i dag med ei venninne, hun hadde med tre andre kvinner som også hadde med sønnen sin på 11. Jeg hadde på meg en litt luftig genser (ammer ikke). Jeg følte at de (som jeg ikke kjente) stirret å himlet litt med øynene. Jeg skal innrømme at jeg ble litt overrasket over at det beveget seg så mye når jeg bøyde meg over for å plukke, kunne ikke dra hjem etter bh. Likevel når jeg var alene med to av de som jeg ikke kjente presterte den ene å si til meg at det var litt ufint av meg siden hun hadde med sønnen sin. Jeg ble helt målløse, så sa hun andre som tydelig forsøkte å være litt diplomatisk, at det var veldig lurt å alltid bruke bh om man har tunge bryster, hvis ikke ville de snart henge ned til bakken Det var to ting på engang jeg var litt ufin, samtidig som de var bekymret for helsen min. Hva skal man si til slikt, burde jeg ha tatt igjen? Og hva skal man si til de som tror at man får henge pupper av å ikke bruke bh?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Synes det var ufint av dem å kommentere det. Dere var i skogen og plukket sopp, ikke på jobb eller andre steder der det er "kleskode". Jeg har store pupper selv, og får vondt i skuldre og nakke av å bruke bh, så jeg går ofte uten hvis jeg kan, dvs hjemme eller andre steder det ikke er så nøye. Mine henger ikke, men om de kommer til å gjøre det om noen år, vet jeg ikke, og det bryr meg ikke heller. Vil heller være mest mulig smertefri.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Akkurat slik jeg føler det, å slippe i ny og ne fungerer veldig bra for meg. Har aldri fått en slik kommentar før denne heller.Ingen har noe med om man bruker bh eller ikke. Selv om det sikkert ble litt mye show når jeg gikk rundt å plukket sopp, kan de passe sine egne saker. Neste gang skal jeg ha glosene klare
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Hun tror da ikke for alvor at du får hengepupper av å ikke bruke BH. Det var bare noe hun sa for at det ikke skulle høres så kritisk ut. Hvorfor brukte du ikke BH? Bruker du det til vanlig?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Dersom man har store, tunge bryst kan man få hengefasong dersom man ikke bruker BH mye. Hvis man jogger lett uten BH med slike bryster, så kjenner en med en gang hvor vondt det gjør av strekket. At du skulle ta hensyn til hennes sønn synes jeg er helt underlig?! Ufint? Å gå uten BH på fritiden er da like naturlig som å gå med. Folk ammer til barna er 3, men at de noen år senere skal se at bryster faktisk kan bevege seg inne i en genser, DET skal være et sjokk?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Jeg hadde bedt henne passe på seg å sine! Hun har da ikke noe med om du vil gå med bh eller ei! Og som nevnt over, hva om du hadde hatt vondt av å gå med bh? Da må du jo få gå uten, mener jeg.
Miss Misantrop Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Jeg hadde i allefall benyttet sjansen til å fortelle henne hvorfor kvinner brente bhen sin på 70 tallet. Blir svett.
Tante Blås Squaw Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Hehe, sånne kommentarer får jeg iblant også. Det er ikke vondt ment ) Det er vanskelig for de som ikke har tunge pupper å forstå hvor himla tungt det kan være å bære de! Hengepupper av å ikke bruke bh? Det er en myte - man får slappere muskler av å bruke bh, og da henger det gjerne mer. Jeg går uten bh hjemme, og når jeg har ekstremt vondt i ryggen går jeg i digre gensere uten bh under uansett om andre er til stede eller ei. Det er godt å slippe "tvangstrøya" iblant!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 "Hengepupper av å ikke bruke bh? Det er en myte - man får slappere muskler av å bruke bh, og da henger det gjerne mer." Du har ingen muskler i brystene. Det eneste som holder brystene oppe er bindevev og hud, og de blir definitivt slappere av å ikke bruke bh. Musklene i det området ligger under selve brystene inn mot brystkassa og disse blir ikke noe dårligere av å bruke bh. Om du har vond rygg er det spesielt viktig å bruke bh og da en som er nøyaktig tilpasset, ikke en du rasker med deg fra HM...
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Bruker ikke bh i fritiden og spesielt ikke om jeg går tur eller er ute i skogen. Det fungerer bra for meg, og gir meg mindre smerter. Det gjør heller ikke vondt i brystene, så lenge jeg går rolig og ikke løper. Derimot så er jeg så irritert på de som glor eller som skal komme med en kommentar om at jeg må huske at noen kan oppleve det som støtende. eller at jeg burde bruke bh får å ikke få henge pupper. I våres sa svigermor sa til meg at hun syntes det beveget seg veldig mye og at jeg burde ta på meg noe som holdt tingene litt mere på plass. Hvor frekk kan man bli. Om brysten blir henge pupper eller ikke er min sak, så de rådene trenger jeg ikke. Men nå er det slutt, neste gang skal jeg virkelig si hva jeg mener
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 Dere som ikke bruker bh fordi det gir dere vondt i ryggen, hva slags bher bruker dere? Jeg har store bryster på en liten kropp selv, og kunne ikke klart meg uten bh. Har spesialutgaver til trening og pyntede antrekk, og noen behagelige, godt polstrede med god støtte og avlastning til å ha under vanlige klær. Har dere fått bhene deres tilpasset hos folk som driver med dette? I så tilfelle forstår jeg ikke hvordan dere kan trives bedre uten....
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 Jeg har relativt store pupper selv, ikke sånn at det er plagsomt, men jeg liker ikke å gå uten bh. Og puppene dine blir mer "hengete" hvis du velger å stort sett gå uten bh, enn de ville gjort om du går med. Til alle dere som har veldig store pupper som er plagsomme: Dere vet at dere kan få brystreduksjon helt gratis hvis det er i samråd med legen deres? Jeg personlig syns det er finest med pupper inni en bh, hvis de ikke er veldig unge og spretne da... Men det spiller jo ingen rolle hva jeg syns, folk må jo få gjøre som de selv vil, og jeg ville ALDRI funnet på å kommentere noe så tåpelig!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 Jeg synes det er direkte stygt å la puppene dingle løst inni genser/t-skjorte, men jeg ville ikke kommentert det uansett. Smaken er som baken, det gjelder vel dette som alt annet, så jeg passer mine egne saker. Selv om jeg selvfølgelig tenker mitt, synes det gir et skikkelig sjuskete inntrykk når puppene dingler sånn.. Når det er sagt, har store pupper selv jeg, men får da ikke vondt i ryggen av bh. Dere kan da umulig ha riktig størrelse og støtte om bh'en gjør at ryggen blir vondt? Uansett går det jo ann å sette på seg en litt trang singlet e.l. under genseren da, så ser det litt penere ut.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #14 Skrevet 14. september 2009 det er jo grenser på ting å da. En ting er å gå uten BH i et plagg det brystene nesten hopper ut eller synes så godt at man likesågodt kunne gått naken, en annen ting er å gå uten BH i et overdel som er passende. Skal man gå i veldig luftige topper synes jeg man i det minste skal ha en singlet eller lignende under, slik at man ikke føler at brystene er på vei ut. Men man trenger ikke å bruke BH i alle sammenhenger nei! Jeg har slitt med store bryst under melkeperioden, og da var det godt å slippe de løs i perioder. MEN det beste for tunge og store bryst er å ha en TILPASSET BH som løfter tyngden vekk fra brystpartier og fordeler den over rygg/skuldre. Da får man rettere holdning i ryggen og dermed mindre slitasje. Å gå uten BH store deler av tiden med store og tunge bryst gjør at man blir fremlutet i ryggen, og det kan være skadelig over lengre tid. Derfor damer, er det KJEMPE viktig å handle BH i en skikkelig forretning hvia man har store bryst som i tillegg er tunge. Hennes og kappahl er langt ifra bra nok. En BH til 500 kr holder evig lenger enn en BH til 129 på hennes og mauritz!
-68mamma Skrevet 14. september 2009 #15 Skrevet 14. september 2009 Hvis man får vondt av å bruke BH så har man feil størrelse og passform. Eller feil modell. En riktig og god BH vil hjelpe deg å bære tunge bryster med ryggen, ikke skuldrene, og ryggen kan jo som kjent bære veldig veldig tung vekt uten å klage. Hvis man ønsker seg ut av seletøyet en gang i mellom, går det jo an å bruke en sportsBH/topp som sitter litt stramt over bysten så ikke alt dingler ut av genseren når man bøyer seg. Man får definitivt slappere bryster av å gå uten BH, da brystet består av vev og fett og hud, og alt dette er svært tøyelig. Ser man på kvinner som aldri har brukt BH i hele sitt liv (enkelte stammer hvor man ikke bruker klær) så ser man at samtlige kvinner som har født et barn eller er over en viss alder, har bryster som henger nedover magen. Synes ikke det er fint med digre bryster i fri dressur under løse plagg, synes det ser smertefullt ut. (litt som å ha to viltre hundevalper som sloss under genseren) men ville aldri funnet på å kommentere noe så personlig...
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #16 Skrevet 14. september 2009 Jeg skjønner godt at de ga beskjed. Det er greit at du selv bestemmer over din egen kropp og antrekk, men det er ufint å kle seg slik at det støter andre. Flagrende og hoppende pupper er bælstygt, og jeg reagerer hver gang jeg ser folk uten BH uansett om de er faste eller store og hengete. Unntaket er på byen eller på fest. I en løs t-skjorte med mye bøying ser man rett inn, det er ikke et syn man ønsker å se.
Tante Blås Squaw Skrevet 14. september 2009 #17 Skrevet 14. september 2009 Alle mennesker har brystmuskler. De sitter ikke i selve brystene, nei. Spør legen din om du fortsatt er i tvil ;o)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #18 Skrevet 14. september 2009 Jeg for min del blir litt satt ut om kvinner, særlig de med litt store pupper går uten BH. Skjønner godt at de stirra litt, jeg klarer neste ikke la være selv.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #19 Skrevet 14. september 2009 Ville forøvrig aldri funnet på å kommentere det altså.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #20 Skrevet 14. september 2009 Dårlige argumenter fra dem begge! Utrolig frekt av dem!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #21 Skrevet 14. september 2009 Vet ikke hva som andre legger i store bryster, selv bruker jeg G-cup så det er ganske mye som skal holdes på plass. Har egentlig ikke noe rygg eller annet problem, men for meg så er det veldig behagelig å gå uten når jeg har muligheten til det. Det jeg følte ble litt feil var at de glodde hele tiden som om jeg var en dust eller ei dum ku som drev med noe ulovlig. Man har faktisk litt kontroll med hvor man ser. At man nistirrer og later som man er sjokkert er ganske frekt.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #22 Skrevet 14. september 2009 1. Man FÅR faktisk hengepupper av å ikke bruke bh. 2. Det ser utrolig lite lekkert ut, omtrent på linje med skikkelig feite mennesker med trang kort topp.
prekæs Skrevet 14. september 2009 #23 Skrevet 14. september 2009 Å stakkar...Det måtte være en traumatisk opplevelse for en 11 åring:)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #24 Skrevet 14. september 2009 Mente du å være ironisk? Om det var med et barn selv om det er gutt, er jo et helt idiotisk argument.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 14. september 2009 #25 Skrevet 14. september 2009 Så prippent, la nå folk gå uten bh om de vil, blir de støtt er det ingen som tvinger dem til å lime blikket til puppene dine. Store problemer folk har om de skal bekymre seg over andres pupper, folk kan passe på seg selv istedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå