Gå til innhold

Kan man revne på andre fødsel når man ikke har revnet noe på første?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Skjønner deg godt jeg. Jeg var livredd for det. Jeg har født to ganger og revnet ikke, måtte ikke klippe eller noe som helst noen av gangene. Fødslene mine har gått fort, 4 timer første gangen og 3 timer andre gangen. Andre gangen var ungen mye mye større enn første gangen. Men jeg har altså ikke en skramme og ikke strekkmerker heller. Har tydeligvis elastisk hud som tåler det godt. LYKKE TIL!!! Si til jordmor at du er veldig redd for dett og at hun skal passe på at du ikke presser for fort og at hun støtter godt opp på vevet rundt utgangen (Finskegrepet!!!)

1. gang var ungen 2790 g og 34 cm rundt hodet

2. gang var ungen 4040 g og 36 cm rundt hodet.

Under min første fødsel ble jeg klippet pga at vi måtte ha hjelp av sugekopp. for at de skulle klare å feste den ordentlig til hodet til babyen måtte jeg klippes. Med nummer to ble jeg verken klippet eller revnet. Jeg smurte meg med jordnøttolje i underlivet de siste tre mnd av svangerskapet. Etter kjerringråd skal det hjelpe til at men blir mer elastisk i huden i underlivet, noe som igjen gjør til at man kanskje kan unngå å revne. Ikke vet jeg, men jeg tror det hjalp:)

Annonse

Takk for svar alle sammen!

Jeg tror jeg har en hud som strekker seg fordi førstemann var 3500 og hode var 38 likevel revnet jeg ikke. Ellers så har jeg masse strekkmerker på magen.

Ønsker dere lykke til og håper at ingen av dere revner :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...