Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har vært til forundersøkelse på st.olavs. venter bare på et brev hvor det står at alt er klar og jeg kan ringe for å avtale oppstart. Men lurer på om det er smertefullt å hente ut eggene? gruer meg veldig til dette..

Skrevet

sikkert kjempeteit av meg å svare som ikke har vært gjennom det men...har hørt at det er veldig ubehaglig men at med lokalbedøvelsen man får nedentil ikke kjenner direkte smerte.Men er sikkert veeelig individuelt:)

Se frem mot målet så er det verdt litt smerte;)

Skrevet

Det går helt greit, og du får smertestillende. Men ja, det er ganske vondt. Men det går som regel ganske fort, 10-15 minutter, og det er veldig motiverende når de henter ut eggene, ett for ett.

Skrevet

..hei.. legen som henta ut egga mine, lo av meg da jeg sa det gjorde vondt... Det er vondt, men d går, lissom... Legen ba meg tenke på hvordan babyen skulle komme ut igjen... fødsel... d hva verre d... :-)

Heldigvis finnes det bedøvelse -

Lykke lykke til :-)

Skrevet

hei...

jeg vet om flre som ikke synes uttak er no problem..det er som sagt veldig individuelt...

jeg syns det var vondt og gruer meg nå til 2 gang om ett par dager men får mer smerte stillende denne gang:) altså det er ikke sånn at du føler du skal daue hehe..stakkar du må jo bli skremt.

den smerten jeg kjente var i det de stakk og litt etterpå altså maks 30 sek.for min del...men kun på ene siden så kommer sikert litt an på hvordan egglederen ligger osv..de ka visst flytte litt på seg slik jeg forsto det(?)

dette er fort gjort og vel verdt det..men det å sammenligne dette med en fødsel er helt mereklig syns jeg..det er to vitd forskjellige smerter det e no helt sikkert..like forskjellig som en flis i fingen og brekke en arm liksom!! hvor flisen i fingen er uttak hehehehe::))

lykke til!!

Skrevet

Jeg har hatt 6 uttak og alle har vært forskjellige. Noen har vært vonde, andre ikke, mens ett var helt for j..... Be om mere smertestillende om du syns det blir for ille. Ikke så lenge det står på og det er jo verdt det. Likte kommentaren til legen som mente det var verre når barnet skal ut igjen.

Skrevet

Hei

Vet du, her er det mange som kommer med alle skrekk-historiene sine. Jeg har også opplevd at det var vondt - en eneste gang (og jeg har vært gjennom det mange ganger nå) Men stort sett går dette helt smertefritt, det er i allefall min erfaring. Første gang var jeg kjempenervøs og når legen sa at første egg var ute så tenkte jeg "var det alt"

Så slapp av, dette går heeeelt fint altså:)

Skrevet

Hei gull håp!

Eg grudde og livet av meg til uttaket,hørte maaaange som hadde hatt det så vondt.Men det var ingenting å grue seg til,det gjikk kjempefint,kjende ingenting,bare at eg blei rar av det eg fikk inn i armen=)

De fikk ut 20 egg på meg,og eg var ikkje overstimulert.Etterpå uttaket når vi kom inn igjen på venterommet tok eg på meg mine egne klær med en gang(kan ikkje fordra sykehus klær).Ein sykepleier kom 10 min etterpå og skulle se til meg,einaste ho sa va:oi du såg reise klar ut,men du må nokk vente den timen=)Som sagt alt gjikk smertefritt=)Men hadde litt ubehag i magen på kvelden,men ikkje noe som gjorde noe,det kunne tross alt vert mye verre=)Lykke lykke til=)!!!

Skrevet

Hei Ruli

20 egg er jo veldig masse da. Jeg har nok hatt litt ubehag etter inngrepene jeg også, men synes ikke det har vært så forferdelig.

Synes bare at vi skal være litt forsiktige med å skrive om de aller verste vi har opplevd i dette forumet, mange kan jo miste fullstendig motet av å lese alt dette. Og når det like gjerne går greit, så mener jeg det er best å møte med ett åpent sinn.

Husker ikke helt jeg Ruli, er du klar for innsetting nå? Jeg er på rd 6 i dag:) Ingen symptom bortsett fra noe harde pupper... tr skal komme rundt 18.9 hvis vi ikke kommer i mål.

Skrevet

Hei.

Jeg har kun hatt et uttak i august, men min erfaring var at det ikke var vondt. Får masse smertestillende. Hentet ut 15 egg, og kommenterte også til legen "var dette alt?" da jeg syntes dette var langt unna hva jeg hadde trodd og forbundet med smerten.

Dette er helt individuelt fra person til person og uttak til uttak slik jeg forstår det. Og ikke minst; jo mindre du gruer deg/klarer å slappe av, jo mindre smerte kjenner kroppen uansett.

Og tenk; innen 5-15 min så er alt over! Det er virkelig verdt det!!!!!!!!!

Lykke til!

Skrevet

Hei. :)

Jeg har hatt totalt 2 uttak og jeg synes de gikk veldig greit begge to. Kjente kun litt stikninger ene gangen, men ikke sånn at det va ubehagelig. Ble bare veldig døsig og trett av medisinen jeg fikk og holdt nesten på å sovne. Så jeg synes det gikk veldig greit. :) Men som sagt før, viss du synes det e vondt så spør du bare om mer smertestillende. :)

Masse lykke til iallefall. :)

Skrevet

På mitt første uttak kjente jeg nesten ingenting og det gikk helt fint. Og sov ut rusen resten av dagen.

Andre gangen gjorde det ganske mye mer vondt, og det kom overraskende på meg siden første var så grei. Klemte nok hånden til mannen min nesten flat - MEN det varte så kort og er glemt etterpå.

Og det var verdt hvert sekund med ubehag/smerte, for nå har jeg et lite jente-foster som sparker i magen på snart 20 uker :-)

Du klarer dette så fint! Og legen som ble nevnt over her har jo et poeng; fødselen kommer vi nok til å merke mer til ;-)

I vanskelige situasjoner som jeg gruer meg til, pleier jeg å prøve å tenke på alle de (millioner i dette tilfellet) som har klart det før meg. Så skal jeg nok også fint komme meg gjennom det!

Skrevet

Vel, jeg sovna... :) Det gjorde altså ikke vondt. Men det er jo bare å be om mer smertestillende dersom du syns det blir ille. De er ikke akkurat gjerrig med dopet.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...