Gå til innhold

Festdrakt på sparkjøp - helt teit eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dessverre ikke bunad:( Men kom over festdrakt på sparkjøp.no nå. Har noen av dere det? Er det ok å bruke det f.eks i dåp og på 17.mai, eller er det bare en dårlig etterligning av ordentlig bunad. Hva synes dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes det er "dårlige etterligninger", og ville ikke hatt det selv.

Men om du synes de er fine er det bare å kjøpe seg en og bruke som en hvilken som helst annen kjole ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har en drakt fra sparkjøp (kjøpt brukt), men det er ikke den modellen de har nå. Den de har inne nå syns jeg personlig ikke er noe fin, men jeg syns den jeg har er veldig fin. Så den i gul på 17.mai og den var faktisk veldig flott! Min er rød og sort. Ser noen har den i blått også, så jeg antar det er de 3 fargene som er laget.

Jeg har brukt den til 17.mai, dåp og konfirmasjon!

Skrevet

unne brukt festdraktene til sønnene, men hadde aldri tatt på meg en bunad derifra selv..fine på barn, ikke voksne:-)

Skrevet

Greit nok til små barn, men til voksne syns jeg det er teit. Da er det mye finere med en annen kjole!

Annonse

Skrevet

Jaja.. Jeg får vel være den eneste da... Men synes de er fine jeg, og hadde uten tvil brukt den både til 17 mai, dåp og konfirmasjon om jeg hadde eid den. Jeg har kjøpt av de forrige festdraktene de hadde, jeg har en gul en. Men den henger i skapet, for den passer visst ikke... hmm.. ;)

Men jeg synes nesten de festdraktene de har nå er finere enn den jeg har.

Jeg synes disse festdraktene er finere enn de fleste "barnebunadene". Er vel enig i at om de hadde lignet på en barnebunad, så hadde det vel vært litt teit ;)

Skrevet

synes de er flotte og vurderer en selv.

om noen kommer til å synes jeg er teit, så får de jammen meg bare synes det. og hvis det er pga at det er en "billig bunad" så er det de som har problemer....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Gurine, da har vi sikkert samme type! Og jeg syns den gule er kjempefin!! :)

Skrevet

Jeg har en i str. 8 år, ikke til meg da....

Elendig kvalitet og neste gang kjøper jeg et annet sted.

Skrevet

Personlig synes jeg de er simple og kunne aldri gått med en. Jeg kan ikke si jeg reagerer sterkt når jeg ser en heller :)

Skrevet

Jeg synes også de er fine :)

Men må nok ned ganske mange kilo før den kan passe.. Men gleder meg til det skjer en vakker dag ;)

Skrevet

Tja.....hadde nok ikkje kjøpt til meg, ikkje ungane heller for den saks skyld for dei har skikkelige bunader. Mamma har sydd til begge to, er ikkje festdrakter men skikkelige bunader. Eg har ikkje bunad sjav men vil heller spare til ein skikkelig ein enn den festdrakta. Eg reagerer vedlig lite på kva andre kler på seg så kva andre velger kan kvitte meg ett. Eg personlig ville bare ikkje hatt den.

Annonse

Skrevet

Jeg er ikke noen stor tilhenger av sånne festdrakter, verken til barn eller voksen. Folk må jo bare kle seg i hva de vil, men jeg har skikkelig bunad, og kunne ikke tenkt meg en festdrakt - verken til meg eller datteren.

Det er nok litt teit, men jeg ville ikke hatt en festdrakt fra sparkjøp uansett, så snobbete er jeg...

Men det er min mening da. Dersom du velger en slik drakt syns jeg absolutt du kan bruke den i de anledningene du nevner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...