Gå til innhold

Opps,havnet på en fyllekule:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært flink til å ikke drikke og røyke i svangerskapet,men igår drakk jeg meg full og røkte 15 sigaretter..Er 3 mnd og 3 dager ut i svangerskapet. er livredd for at barnet kan ha dødd eller blitt varig skadet. Noen som vet om hva som kan skje ved en sånn hendelse.og hvor store sjanser det eventuelt er for skader eller foster-død?????AAAAngrer såå fælt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansvarlig og dumt!!! Hadde ringt til legen så jeg fikk sjekka om alt vaar ok.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde tatt kontakt med fastlegen eller også kanskje med jordmor for å få sjekket hvordan det ligger an med den lille. Antagelig er alt fint.

Det som kan være farene ved å misbruke alkohol eller andre rusmidler i svangerskapet er at du utsetter barnet for skader som kan ha veldig store konsekvenser senere i svangerskapet og ikke minst senere i livet. Farene for å spintanabortere er selvsagt også til stede,

Det jeg virkelig råder deg til er å søke hjelp til å takle lysten til å bruke alkohol. Prøv å finne andre gravide som du kanskje kan søke sammen med i stedenfor venner som kanskje er med på å forsterke fristelser du ikke bør utsette deg og barnet for. Finn andre blivende mødre som du kan glede deg sammen med til å få dette skjønne barnet! :)

Du kan lese mere om alkohol og skadene her:

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3835&Itemid=388

(på denne siden finenr du også linker til sider som kan være interessante for deg)

Lykke til fra hele mitt hjerte!

Klem fra Kristine

• 2 måneder senere...
Skrevet

SYKE FAEN!!! Null støtte til deg, stakkars stakkars unge...

Du må faen være helt sperra oppi huet.

Skrevet

Det synes jeg ærlig og oppriktig var både egoistisk og uansvarlig.

Men når det er dagt, bør du oppsøke lege, og søke hjelp hvis du har problemer med alkohol. Etter mitt inntrykk har du sikkert det, siden det er noe alle vet at alkohol eller andre rusmidler IKKE har noe med svangerskap å gjøre.

Kan du leve med deg selv hvis babyen din utvikler et handicap???

Litt lenger må man tenke....

Skrevet

For å trøste deg litt fra alle disse "slemme" innlegene, så hadde jeg ei venninde som drakk og festet mer enn hun noen gang hadde gjort, og en dag fikk hun så vondt i magen at hun ble sendt på sykehuset, og de skjønnte ikke hva det var.. Oi, hun skulle føde, hun viste over hode ikke at hun var gravid. Ungen går på skolen nå, har det kjempe bra og er kjempe frisk:)

Men prøv å hold deg unna, dette var ikke et innlegg ment for at du skal fortsette å drikke;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...