Glad tobarnsmamma Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Hei hei Jeg har ikke vært aktiv her inne på lenge nå, fordi jeg endelig har funnet drømmevognen, og dermed har sluttet å lete etter ny vogn. For en hærlig følelse.. Vil gjerne dele med dere hvilke vogner jeg har hatt, og hvilken som er den desidert beste etter min erfaring. Disse har jeg hatt noen mnd, for så å ha solgt de igjen: Emmaljunga Duo Edge (bra, men stor og tung. Genial som bagvogn.) Quinny Buzz (3-hjuler, grei som trille, ikke god som vogn) Quinny Freestyle 3XL (stygg, veltet lett, likte den ikke) Bebe Confort High Trek (den verste vogna vi har prøvd. Men den var 06-modell, kan ha blitt bedre. Hengslete vogn, klappet sammen i trapper, til og med om en bare gikk ned et trinn fra en butikk o.l., lite lun m.m.) Teutonia Mistral S (likte ikke forhjulene, satte seg lett fast) Teutonia Spirit s3 (denne likte vi faktisk godt, og hadde lenge. Men byttet den ut fordi ryggen er ganske kort) Easywalker Sky (veldig god vogn, men litt for mange ting som irriterte: ikke vendbar sittedel, lite lun kalesje, lite lun generelt, bl.a. ikke stormtrekk med, alt falt ut av bagasjekurven når en la vogna sammen, fremhjulet datt ofte av ved sammenlegging, ikke rett sittedel (selv om den hadde de ekstra "klipsene"), det regulerbare leddet i styret ble etter hvert litt "hengslete") Nå har vi hatt Brio Go i 4 mnd, og den er helt FANTASTISK!!!! Utrolig god fjøring i den, selv om forhjulene er små kommer den til over alt (har prøvd den på fjelltur, grusveger, strandsand, humpete traktorveger, brosteiner, m.m.). Barnet vårt sover kjempegodt i den, og elsker å sitte i vogna. Den er laaang i ryggen, har stor og lun kalesje som dekker godt for vind, regn og skinnende sol, diiiger bagasjekurv som rommer alt du vil ha med, meget praktisk gjennomsiktig regntrekk, vendbar sittedel, den blir liiiten sammenlagt og er kjempelett!!! Den er bare så god at vi har sluttet å se oss rundt etter andre vogner, for nå har vi så og si alt vi kan ønske oss i èn eneste vogn. Vi har til og med solgt trilla vår, fordi go-en er så lett å legge sammen og ta med seg at vi bare tar den med uansett om det bare en en kort shoppingtur som står på programmet. Helt genialt med svingbare forhjul, samtidig som den er stødig som firhjuler. Ville bare dele dette med dere, for vognjungelen er stor, og det er ofte vanskelig å finne en vogn man er helt fornøyd med.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Du sier den er laaaang i ryggen... Gidder du å måle rygg, sittedel og fotdel hver for seg og dele med oss? Har letet lenge etter en god vogn men sliter med lengden..
Glad tobarnsmamma Skrevet 13. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2009 Hmmm...hadde jeg bare hatt et målebånd i hus...hehe... Men ekspeditøren på Barnas Hus målte den sammen med oss, og vi sammenlignet med mange andre vogner, og den var lengst av dem alle. Men husker ikke eksakte mål... Vognen ligger by the way som nr. 2 på topp-5-llisten på www.barnevognguiden.no. Der står følgende om vognen: Kompakt og lett aluminiumsunderstell som kun veier 6 kg Understellet kommer i 3 farger: hvit, grått og sort Svingbare forhjul som kan låses Bag og sittedel moteres med klick-in system bag og sittedel kan monteres i begge kjøreretninger En utrolig stor handlekurv som skal tåle opp til 5 kg uten at det går utover kjøreegenskapene Kalesjen har ventilasjonsluke med glidlås og insektsnett Håndtaket er ergonomisk utformet, og laget på en slik måte at man nesten ikke trenger å bruke kraft når man skal vippe vognen over hindringer i veien, eller skyve vognen forran seg. justerbart håndtak ryggstøtten i sittedelen justeres trinnløst fra sitte til hvilestilling. Sittemål: 32 x 25 -102 cm Håndtakshøyde: 88 - 110 cm sammenslått komplett vogn: 78 x 61 x 48 cm sammenslått kun understell: 78 x 61 x 48 cm vekt komplett sportsvogn: 11,6 vekt understell: 6 kg Viser også en del bilder av den på barnevognguiden...
millie+2klumper Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Men er det ikke sånne små fremhjul på den vognen? hvordan er de på slaps og grus og sånn? For jeg hadde emmaljunga cerox 360 som første vogn. Og den var fantastisk og trille. Men ikke på grus og sånn!Så derfor passet den ikke for oss.. Jeg synst goèn ser så veldig liten ut. Kan ikke skjønmne at gutten min skulle hatt plass i den vognen til han er 3 år..
Candy girrrl Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Så kjekt å lese. Hatt mange vogner selv. Og står det en Brio Go klar og venter på lille puttiplott. Er jo vant til MB o.l. Men var klar for noe nytt. Dessuten elsker jeg at man kan ha sportsdelen begge veier.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Helt enig med deg. Det er en suveren vogn. Da vi gikk inn på babyshop i Oslo fikk vi introdusert en rekke vogner av hun ansatte der (hun var utrolig flink) og det var ingen tvil om at Brio Go var den mest suverene vogna. Vi er så utrolig fornøyde!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Kjempefint innlegg..Men hvordan er det å ha disse hjulene i vinter?..Jeg har termin i november..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Butikkdamen sa at Brio Go ikke er noe dårligere enn andre vogner på vinterføre. Blir det ikke godt brøyta går det ikke ann å trille uansett hjul. Det kommer jo ann på hvor du bor også. Lite snø der jeg bor, så jeg kjøper ikke vogn etter hvordan været er i toppen 7 dager iløpet av et år:-)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Jeg har ikke erfaring med denne vognen selv. Men kjenner en som har den og hun måtte kjøpe ny vogn da det var mye snø i vinter, for den fungerte dårlig på snø. Ellers er hun fornøyd da. Et alternativ med tanke på snø er Bugaboo Cameleon. Der kan du kjøpe vinterhjul som er store. Den har mange av de samme egenskapene, mulig den er kortere i ryggen.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Bugaboo er også en bra vogn, og som hun over her sier har den vinterhjul, viss det er fare for at snø blir et stort problem for deg. Brio Go er en forbedring av Bugaboo fikk jeg vite av de ansatte på babyshop. De har tatt klagene ved Bugaboo og fixet dem, men det er bra vogner begge to. Bugaboo er noe dyrere, har mindre plass i kurven under, har et annet type håndtak (Brio Go's håndtak er ergonomisk laget) og er lavere. (Selv om den har justerbare håndtak) Siden vi er to høye mennesker var dette med høyde avgjørende for oss, og derfor valgte vi Go. Jeg har trillet mye på Bugaboo og føler at jeg triller en dukkevogn, og at babyen ligger langt nede. Men det har jo vinterhjulene da.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 19.29... Go er mye bedre med sine vanlige hjul enn Camelon sine vinterhjul. Kjøreegenskapene daler med vinterhjula. Dessuten er go-hjula mer lik Camelon sine vinterhjul i størrelse enn sommerhjula. Synst det er rart du foreslår en verre vogn på vinterføre :-)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 ja bugaboo er virkelig skrekkelig på vinterføre. Og i skogen, og på grus og på brostein... Kan ikke anbefales. Kul er den, og har mange kule løsninger, men passer ikke her i Norge. Er Brio go en forbedring av den så høres det ut som en plan. Det værste med Bugaboo syns jeg var de altfor små forhjulene som hang seg opp i alt. De burde lage disse større og mykere. Men lett å selge var den hvertfall..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 Anonym 19:29 her. Jeg skjønner at det er delte meninger om bugaboo cameleon her. Både jeg og mannen min syns det er en god vogn. Vi syns den er perfekt i forhold til våre behov og ville definitivt kjøpt den igjen. Det var ikke meningen å skape en bugaboo diskusjon her. Jeg har som sagt ikke erfaring med brio go og det er helt sikkert en kjempe bra vogn. Ville bare få fram at jeg vet om noen som har hatt problemer med den på vinterføre. og at da er bugaboo et bra alternativ etter min mening i og med at du kan bytte til vinterhjulene. Har ikke hatt problemer med den på brostein eller grus. Skal jeg gå i skogen setter jeg på vinterhjulene, så er ikke det noe problem.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2009 #14 Skrevet 14. september 2009 Har hørt at tyngdepunktet på Brio Go blir feil når man bruker sportsdelen i en eller annen retning, slik at den ikke blir så god å trille lenger. Noen som har noen erfaringer med det?
Glad tobarnsmamma Skrevet 15. september 2009 Forfatter #15 Skrevet 15. september 2009 millie+bebi: Det er små fremhjul, ja. Jeg har prøvd lignende vogner før (bl.a. Teutonia Mistral S) som har vært helt elendige på grus, slaps o.l. Men denne er helt fantastisk på alle terreng,. Har riktignok ikke prøvd den i snø og slaps enda, men i strandsand, grus, traktorveger m.m. Ingen over - ingen ved siden. Den er faktisk bedre enn Easywalkeren var i terreng - fordi den har stabiliteten en kun får på 4-hjulinger.
Glad tobarnsmamma Skrevet 15. september 2009 Forfatter #16 Skrevet 15. september 2009 millie+bebi: Den ser liten ut fordi den har smale utvendige mål - men er lang og romslig. Har brukt den på lange turer til niesen min på 3,5 år (og hun er lang), uten problemer.
Glad tobarnsmamma Skrevet 15. september 2009 Forfatter #17 Skrevet 15. september 2009 Anonym 22:50: Jeg har ikke merket noe til det, nei... Jenta vår på 14 mnd. sitter i den begge veier, alt etter humør Og hun har også sovet i den både fremover- og bakovervendt maaange ganger, uten at jeg synes det har gått ut over tyngdepunktet... Andre som har merket noe til dette???
Anonym bruker Skrevet 15. september 2009 #18 Skrevet 15. september 2009 syns nok at den er noe tyngre når setet er bakovrvent. Men ikke mye. Verstr når det er liggestilling, da er den ganske tung å vippe opp fortauskanter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå