lurer på Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Min samboer har 2 neg. sædprøver, forhøyet FSH prøve, skal nå inn til testikkelbiopsi for å undersøke om det er sædcelle produksjon i det hele tatt... Fryktelig spent og engstelig.. mange tanker.. Hvis det ikke er noe hente hos han er alternativene Sæddonor?? eller Adopsjon?? Fryktelig vanskelig dette. Noen i samme situasjon?? Glad for tilbakemelding fra dere.
Gjest Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Heisann. Om de finner sædceller i testikkel eller bitestikkel ved biopsi, er det muligheter å gjøre en icsi (+pesa/tese). Det er visstnok ikke så mange sædceller som skal til for at man kan gjøre et forsøk. Lykke til!
hååååper82 Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 hei hei Ja vi er i samme situasjon. Min mann hadde en FSH på rundt 18, hadde testbiopsi hvor de kun fant 6 sædceller. Har vært gjennom to forsøk hvor det ene endte i kjemisk graviditet og det andre ble avbrutt pga dårlig befruktning..... Er igang igjen nå, og er kjemperedd de ikke skal finne noe.......
lille du:)*gravid* Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Heisann: Vi er også i samme situasjon, ingen sædceller i sædprøvene. Kjæresten hadde også Fsh forhøyet. Vi ska gjøre icsi hvor de fører sædcellen inn i egget til neste år:). Har tenkt akkurat samme tankene som deg, grudde meg veldig til utredningen og hva som skulle skje videre, men var ingenting å grue seg for...Jeg har pcos også, men vi er positive og gleder oss til å se hva fremtiden bringer. Jeg tenker som så, at vi har en sjangse å få det til, så da er det bare å tenke positivt og håpe at dette går rette veien:). Masse lykke til:). Det ordner seg som regel til slutt:)
lurer på Skrevet 18. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2009 Takk for tilbakemeldingene deres:)Lykke til dere også. Vi venter svar på biopsi tra testikkel om ca 2 uker, blir veldig spennende.
Mamma`n til Sandra Skrevet 19. september 2009 #6 Skrevet 19. september 2009 Vi må og ha tesa/icsi for å bli gravide. Sambo har få celler,men som sagt så trengs bare en for å befrukte et egg. Vi hadde først et negativt forsøk så hadde vi fryseforsøk og ble gravide, men mista Hadde så et negativt forsøk igjen etter det, men er nå igang med nytt forsøk så håper det blir positiv test denne gang. Så det er håp for alle og bli gravide. Om de ikke skulle finne noen celler så er muligheten for donor der. Lykke til. Krysser fingrene for at dere snart får den positive testen
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 19. september 2009 #7 Skrevet 19. september 2009 Min venninne i samme situasjon...de har akkurat fått et barn etter første icsiforsøk! Hold motet oppe! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå