Anonym bruker Skrevet 13. september 2009 #1 Del Skrevet 13. september 2009 Hei. Jeg er nå gravid med vårt første barn og lurer fælt på hvor jeg skal søke om fødeplass i oslo. Noen som har erfaringer eller "omtaler"? Hilsen jente 27, oslo Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140658275-hvor-skal-man-f%C3%B8de-n%C3%A5r-man-bor-i-oslo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. september 2009 #2 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg fødte på Riksen sist og var stor fornøyd! Er 28 og bor i Oslo. Grunnen til at jeg valgte Rikshospitalet var: + Det er Norges fremste sykehus. Hit blir alle vanskelige og kompliserte fødsler automatisk sendt. Så tenkte det var likegreit å velge de beste med en gang;-) + De har få plasser, og som gjør at det blir mer personlig og du får mer hjelp. Det er helt uvurderlig som førstegangsfødende mor. Jeg kunne trykke på en knapp så var de der på 30 sekunder for å hjelpe med alt jeg trengte. + Det er nybygget og fresht. - På Rikshospitalet ligger du på barselavdeling. Dvs at du kan dele rom med 1 annen. Mannen får ikke sove der med, men kan være der hele dagen. Jeg grudde litt for det, men det var egentlig helt greit. Når kvelden kom var det kjekt at kjæresten dro hjem og hentet provianter. 2) Ullevål -jeg har ikke født der selv, så dette er det venninnene mine har fortalt meg:-) + På barselhotellet får du eget rom. Dermed kan mannen være der også på natta. - Mange har fortalt at de ikke får så god hjelp på barselhotellet. Der er det meningen at man skal klare seg selv, så det kan være 1 jordmor på vakt delt på 30 nybakte mødre. De jeg kjenner som har positive erfaringer med Ullevål er gjerne der alt har gått tipptopp hele veien. De som f.eks har hatt trøbbel med å få igang ammingen er gjerne mindre fornøyd. Endel mener derfor at det passer best for 2gangs fødende som vet hva de går til. - Ullevål er eldre og mer slitt. - Ullevål er der nesten alle Oslokvinner føder, flere tusen i året. De er derfor oftere fulle, slik at man risikere å bli vist bort til et annet sykehus når fødselen er i gang og du er på vei ned dit. (Riksen tar inn myyye færre, bl.a fordi de skal ha ledig kapasitet til alle risikofødende som blir sendt dit i siste liten fra hele regionen.) 3) Asker og Bærum: + Lite og personlig. - Gammelt og slitt Kjenner bare to som har født der, så sikkert andre som kan fylle ut mer om A&B. Men hva enn du bestemmer deg for bør du søke snart, særlig Riksen blir fulle fort. Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140658275-hvor-skal-man-f%C3%B8de-n%C3%A5r-man-bor-i-oslo/#findComment-140672651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå