Gå til innhold

tungpustet... Er ikke det litt tidlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Er snart ni uker på vei, formen er bra, bare litt trøtt og periodvis sliten da jeg jobber i barnehage og sitter sjelden rolig..

Men jeg er blitt så tungpustet... kan ikke huske at det kom så tidlig i forrige svangerskap..

Noen som har noen ideer hva det kan være?

Bør jeg ringe legen min?

Blir fort svimmel og har en del hodepine også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Det er nok helt normalt, og hovedårsaken til det er at mye av blodet i kroppen samler seg i livmorområdet og ikke frakter så mye oksygen rundt til andre celler i kroppen som vanlig. Neste gang du skal til kontroll kan du be legen sjekke jerninnhold i blodet ditt (det blir nok trolig gjort uansett). Spis jernrik kost, og minimer inntak av koffein :-)

Skrevet

I følge "Trim for kule mager" av Jill Jahrmann kan dette også skyldes progesteronet som gjør at musklaturen i kroppen din slapper av mer. Da kan også respirasjonssystemet bli litt slappere, det går over etterhvert. I tillegg har man gjerne symptomer på jernmangen (selv om man kanskje ikke har det) fordi økt blodvolum på så kort tid gjør at kroppen i en omstillingsperiode tolker det som jernmangel.

Jeg er andpusten som en blåsebelg og puster som etter maraton etter et par etasjer trapp. Ikke noe problem med daglig trim til jeg blir andpusten i alle fall :D

Men skader ikke å ringe legen for noen blodprøver? Du trenger vel knapt nok ha time?

Skrevet

samme problemet her. har vært tungpustet i et par uker nå og er 8,5 uker på veg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...