*Wilma* Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Lillegutt (1,5) har fått smokkeutslett på haka, og det blir bare verre og verre. Han har sikkert noen jeksler som er på vei, så han sikler utrolig mye. Det bare renner... Og nå har han fått rødt utslett der som smokken dekker haka. Han bruker bare smokken når han sover dupp og om natta, men likevel er det rødt og hissig hele dagen. Noen som har tips eller råd? Prøver å tørke av så godt jeg kan, men etter 5 sekund er det like vått. Noen som kan hjelpe?
Noah 08. Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Min gutt på 17 mnd har også d,sikkler veldig mye,særlig nå da jekslene kom..syns jeg tørka hele tida. hs sa jeg kunne bruke a-derma kremen fra apotektet,syns den hjalp bra:) står bak at dn kan brukes mot smokkeutslett..
*Wilma* Skrevet 13. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2009 Tusen takk for tipset! Trodde vi var ferdige med sikkelet, og det var flere måneder uten, men nå bare renner det!!! Det er nok en fase til jekslene kommer frem! Drar på apoteket imårra
Gjest Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Min gutt har siklet enormt mye i lang tid. Og var eksta ille når jekslene kom for noen uker siden. Jeg har fått prøver på så godt som alle kremer på apoteket. Og sverger til aderma sin dry and damaged skin, fikk tipset av en venninne som hadde en gutt med mye sikleutslett, han hadde store sår nesten, og var fin etter kun et par dager med smøring. De apotekkremene er dyre så jeg ville gått ned og bedt om et par prøver slik at du slapp å gjøre bomkjøp.
trebarnsmamma84 Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 min og har sånt utslett som kjem og går....eg smører med dexem krem,og litt hydroortison innimellom..... aderma kremen og er kjempegod...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2009 #6 Skrevet 17. september 2009 Min lille på 16mnd sikler også helt ekstremt, og når vi ser antydninger til rødt på haka så smører jeg litt med zinksalve for å holde fuktigheten borte. Det hjelper utrolig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå