Gå til innhold

Enda ett Manduca spm

Heldig mamma til ♥to gutter♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en plugg på 4,5 mnd som veier 8,3 kg. Har en babybjørn-sele som vi har brukt lite siden den ikke virker særlig behagelig verken for oss eller lillegutt.

Sambo og jeg er veldig glad i å gå tur i skog og mark og i fjellet. Har tenkt å kjøpe bæremeis etter hvert, men kan også trenge en bæresele til daglig bruk siden lillegutt begynner å bli nysgjerrig på omverdenen og ikke er så glad i å ligge i vogn.

Så jeg lurer på: Er det noen vits i å kjøpe Manduca når han begynner å bli såpass stor? Blir det ikke snart litt for tungt? Hvordan er Manducaen i bruk vs bæremeis? Hvordan vil manducaen funke når det blir vinter og både jeg og lillegutt må ha mye klær på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker manduca til vår jente på 2,5 år og 12,5 kg, det er ikke for tungt! Vi har henne på ryggen. Den er bedre enn meis fordi du får barnet tettere inntil, meis er tyngre. Vinterklær er ikke noe problem!

Skrevet

Hei :-)

Kan bare si at vi bruker Manducaen mye også på tur i skog og mark, frem til nå har det vært mest magebæring, men også litt ryggbæring i skogen og hoftebæring i dyreparken. Lillemann er 9 kg (og 9 mnd).

Jeg ville trodd at det er tyngre å bære barnet i meis en i manducaen iom. at barnet er tettere på deg og selen i seg selv ikke veier mye... du burde prøve vel kanskje prøve det ut?

Det eneste aberet med manducaen er at det kan bli varmt på magen for babyen når det er mange klesplagg imellom, vi har løst det med å kjøpe mest plagg som man kan åpne foran, så han har mer klær på armer og bein enn på magen. For magebæring (muligens også for ryggbæring) finnes det endel spesiallagete regn og varmeplagg. DU kan jo google litt.

Jeg hadde ikke klart meg uten Manducaen vår :-)

Skrevet

Oj det var ikke meningen å skrive DU (eller prøve vel kanskje prøve...)... he he ser ut som om jeg kommanderer litt...

Skrevet

Manducaen kan brukes leeenge! Til 20 kg ifølge produsenten. Mange som foretrekker Manducaen (på rygg) fremfor bæremeis, rett og slett fordi det er bedre for ryggen jo nærmere deg barnet sitter. I manducaen sitter babyen tett inntil kroppen din, mens i bæremeisen sitter h*n jo et lite stykke fra ryggen din- ergo blir tyngdepunktet slik at det føles tyngre.

Klær osv er ikke noe problem, da er det bare å løsne litt på selene eventuelt. Dessuten blir det veldig godt og varmt nedi der, så baby trenger ikke voldsomme mengder m klær på vintern (vindtette sko er en fordel, stonz f.eks).

Ved magebæring er det selene i kryss bakpå ryggen som gjelder- da kan jeg bære lille flis på 11 mnd i flere timer uten problemer=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...