Gå til innhold

Er det "lov" å bruke barnehager som lekeplass i helgen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har alltid lurt på det samme selv.

Har en privat barnehage med verdens beste lekeplass i nærheten, men har aldri våget meg inne der nettopp fordi den er privat og guttungen ikke tilhører den.

Vi gjorde det før da vi bodde ved barnehagen der datteren min gikk, men tror ikke jeg hadde gått inn og lekt i en fremmed barnehage. Hva om noe blir ødelagt ved lek, har dere tenkt å erstatte det?

Annonse

Det gjaldt poenget med å låse porten selvfølgelig.

Ang. skader så tenker jeg at er det solid nok laget så det tåler en haug barnehagebarn 5 dager i uken, må det da tåle et par ekstra barn i helgene også.

Dessutten er det opp til foreldrene å passe på barne sine.

Jobber i privat bhg, og d er fullt lovlig å leke i vår etter stengetid :))

Det er det også i de 4 andre private og 3 komm. bhg i kommunen.

Så ta med deg poden og LEK !! :))

(vil tro at dersom en bhg har forbud mot dette, så er porten låst, eller de har skilt på porten.)

Tror nok jeg ville sendt ungene ut til å leke der ja. Tenker at dersom barnehagen er så privat at det er i ett privat hjem så hadde jeg ikke gjort det, heller ikke om porten var låst. Når det kommer barnehager, bedrifter osv i nærmiljøet så er det jo fint at det ikke bare blir bråk og belastning men også noe man kan ha nytte av. Løp å lek dere:)

Annonse

Vår private barnehage er veldig glad for at uteområdene blir brukt mye i helgene også. De ønsker å være en naturlig del av nabolaget og de føler de at de har klart når naboene ønsker å bruke lekeområdene i helgene.

Det eneste de har gjort er å sette opp skilt om at de ikke ønsker hunder på området og det er selvfølgelig fordi de ikke vil at de skal tisse og bæsje der barna leker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...