Gå til innhold

Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg venter ei jente i Januar og tenker mye på hva jeg vil kalle henne.

Helt siden før jeg fant ut at det var ei jente så har jeg hatt lyst til å kalle henne for Melody (om det ble ei jente så klart).

Svigermor ble ikke nå begeistret da hun fikk høre det navnet og det er veldig leit. Fått hørt at det er litt for rart navn, men på tross av alle de negative tilbakemeldingene klarer jeg ikke å bare glemme det navnet.

Vil så gjerne kalle henne Melody.

Barnefaren er halvt mexikansk og han har ett sterkt ønske om ett spanskt mellomnavn til henne. Han liker Melody svært godt selv.

Jeg er selv 100% norsk og kan ikke si at jeg er så veldig flink til å finne på spanske navn.

Frem til nå så har jeg kommet frem til Melody Nayeli (svigermor som forslo Nayeli da det er hun som er mexikansk).

Hva synes dere om Melody? Forslag til evt. mellomnavn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140655467-hva-synes-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melody er kjempefint :-) Passer jo så bra til ei jente som er halvt mexikansk og halvt norsk :o) Syns det egentlig står veldig pent alene, men kan skrive opp noen forslag til mellomnavn

Melody Olivia

Melody Isabel

Melody Noelle

Melody Natalie/a

Melody Fransesca

Ellers syns jeg Adriana, Olivia, Isabel og Natalia passer bra til jenter som har noe mexikansk i seg :)

Dere burde jo egentlig ikke bry dere om svigemor...ikke hennes valg.

Selv syns jeg Nayeli var mye finere enn Melody. Syns Melody blir for amerikanisert. Riktignok kommer dere "unna" med andre typer navn, siden dere har andre røtter. Bedre om dere kombinerer et norsklydende og et meksikansk- så forteller navnet om røttene hennes.

Det er min mening (veldig opptatt av røtter og div, som du sikkert forstår...) :-)

Noen spanske navn/ brukt i mexico:

Maria

Fernanda

Tulia

Lucinda

Olivera

Alba

Elba

Marisol

Mayra

Mariana

Adriana

Andrea

Carmina

Cinthia/Cynthia

Erika

Leticia

Karina

Martha

Nindira

Poliana

Roxana

Tania

Jasmin

Norske navn som også går på spansk(vil jeg tro):

Agnes

Marta

Kaspara

Lucia

Elvira

Lydia

Magdalena

Noen du likte?

Annonse

Jeg var ikke helt sikker på om jeg turte å stikke innom å se hvilke tilbakemeldinger jeg hadde fått, men jeg er glad jeg gjorde det. Regnet med å få kun negative tilbakemeldinger siden jeg har allerede fått det fra svigermor å noen andre. Glad det var noen positive tilbakemeldinger også. Blir bare mer og mer sikker på navnet Melody. Det navnet har en personlig mening for meg. Hadde jo tenkt på ett norskt fornavn og spanskt mellomnavn for å fortelle om røttene til barnet, men jeg er veldig opphengt i navnet Melody å det er ingen andre navn jeg heller kunne ha tenkt meg og kallt jenta mi.

Synes det var en god idé med mellomnavn - da kan hun senere velge hvilke/t hun vil bruke! :)

Forslag til mellomnavn (fungerer både på spansk, norsk og engelsk...):

Melody Alicia

Melody Amalia/Amelia

Melody Annabella

Melody Angela

Melody Angelica

Melody Antonia

Melody Aurora

Melody Bianca

Melody Camila

Melody Cecilia

Melody Daniela

Melody Diana

Melody Elena

Melody Emilia

Melody Felicia

Melody Filippa

Melody Hermina

Melody Gabriela

Melody Inés

Melody Isabel

Melody Natali/e/a

Melody Paulina

Melody Regine

Melody Sabina

Melody Teresa

Noen du likte?

:)

Og: Gå for det navnet som DERE to liker, og drit i alle andre - de blir vant til det!!! ;) Hos oss var det mange som protesterte, men det gikk bra! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...