kaffeplante Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Evt noen fra Trønderhovedstaden?
Gjest Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Jeg starter på spray neste lørdag! Kommer fra det deilige Trøndelag, men holder til på Karolinska i Sverige
kaffeplante Skrevet 13. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2009 spenende uke vi går inn .Ditt første forsøk eller?
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 13. september 2009 #5 Skrevet 13. september 2009 Jepp, begynner tirsdag ) Første forsøket vårt. Er ikke fra trønderhovedstaden nei.. Men hører til st.olavs )
kaffeplante Skrevet 13. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2009 oj så gøy å kunne følge noen som sokner til St.Olav.Var egentlig det jeg mente.Har du henta ut sprayen.Tok det lang tid før resepten var inne på sykehusapoteket fra du tok blodprøvene???Hvordan er løpet lagt opp for deg?
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 13. september 2009 #7 Skrevet 13. september 2009 ) Kjekt å ha noen å følge ja!! Første forsøket deres også? Prøvd lenge?? Jepp, fikk medisinene ei uke etter at jeg fikk mensen ca.. Tok blodprøvene noen uker før jeg fikk mensen skjønna du, så de sendte ikke medisinen før mensen kom.. Jeg skal begynne på spray den 15 september, sprøyter den 30 september og UL den 9 oktober.. Så får vi håpe at det blir uttak den mandag den 12.. Men det kommer jo helt ann på hvordan UL går.. *spennende* Hvordan er løpet ditt lagt opp da?
Gjest Skrevet 13. september 2009 #8 Skrevet 13. september 2009 Det er andre forsøket vårt. Hadde ett forsøk som gikk dårlig i februar. Men denne gangen går det. Det kjenner jeg på meg! Dere har innsett før meg da. Jeg skal ikke ha før ca uke 44 jeg... Leeeeenge til
kaffeplante Skrevet 13. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. september 2009 Natta &alexandra,prøver ivf: vi tok blodprøvene onsdag denne uka men hun sykepleieren mente at prøvene skulle være klare til mandag og dermed resepten inn til apoteket.dersom ikke kunne jeg evt starte opp med spray på onsdag....så er såååååååååå spendt på morgendagen.Har nettopp fått bytta arbeidsvakt i morgen slik at jeg starter før og er tidligere ferdig:)Snille snille kolegaen min;);)Jeg og skal starte med spray på tirsdag om alt går bra og på UL samme dag som deg:)
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 13. september 2009 #10 Skrevet 13. september 2009 åh, så kjekt å ha noen på samme dag da :oD Utrolig spennende!! Håper på en skikkelig babyboom i oktober :op Har du barn fra før? Vi har ei lita frøken på 4,5 år, som egentlig var et lite uhell... Så hvem skulle tro at det skulle være så vanskelig å bli gravid når man planlegger det.. Er veldig glad for at vi fikk henne så lett, så nå håper vi at IVF er tingen for å få en lillebror/søster i hus )
kaffeplante Skrevet 13. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 13. september 2009 Vi brukte 2 år på å lykkes med å lage vårt første og hittil eneste barn. Denne gangen har vi prøvd i 2 år men fortsatt ikke lyktes...så håper på ivf ja kan man si:) Jenta vår kom i uke 26 men alt gikk greit.Derfor vet jeg at vi skal tåle den psykiske biter rundt dette...håper i alle fall. Håper på å få sove i natt jeg ....er så spendt på o mresepten kommer inn i morgen...
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 fikk du resepten i dag?? *spent* Oj, i uke 26.. Det var tidlig gitt.. Så bra at alt gikk bra da ) Kjedelig at det skal være så vanskelig å bli gravid for enkelte altså.. Rare greier!! Er veldig takknemmelig for at vi slapp å slite med den 1 ihvertfall.. Så nå håper vi bare at det blir et barn til på oss.. Hadde vært gøy med full klaff på oss da, så vi kan følge hverandre frem til fødsel :oD Men nå må vi først konsentrere oss om å få babyen inn før vi tenker på at den skal ut :op Ja, i morra er det spray start gitt.. Grugleder meg veldig!! Blir veldig godt å komme igang, men gruer meg veldig til eventuelle bivirkninger.. Tenk, bare 1 mnd ca til uttak hvis alt går etter planen.. 1 mnd e jo ikke så veldig lenge!!! :oD
kaffeplante Skrevet 14. september 2009 Forfatter #13 Skrevet 14. september 2009 hei. ja fikk reseptenen idag uten at blodprøvene var klare....så er ikke full glede her enda...dersom en av oss har hepatitt b eller hepatitt c eller hiv er det bare å slutte da....vi får skrives i morgen:)
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 14. september 2009 #14 Skrevet 14. september 2009 Så da er du klar for spray start i morra du også ja :oD Hvilke medisiner og doser har du fått?? Lurer på om jeg har liten/stor dose.. hehe.. Aner jo ikke hva som er vanlig :op
kaffeplante Skrevet 14. september 2009 Forfatter #15 Skrevet 14. september 2009 skal ta 200 mikrogram/dose som jeg skal spraye 2 ganger i døynet i hver nesebor.125 puregon i 9 dager
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 14. september 2009 #16 Skrevet 14. september 2009 oki.. nesesprayen er jo lik da.. Men vi bruker forskjellige sprøyter.. så da kan man jo ikke samenligne dosene...
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 15. september 2009 #17 Skrevet 15. september 2009 Jippiiii da er vi sprayere ) Det betyr at vi er ett steg nærmere ;o) Godt å ha kommet igang!!!
kaffeplante Skrevet 15. september 2009 Forfatter #18 Skrevet 15. september 2009 Jepp er igang...fikk tilsendt brev om hvilke dager jeg skal spraye og når jeg skal starte på sprøytene idag...hadde vel ikke sendt det dersom blodprøveresultatene ikke forelå tror du vel???
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 16. september 2009 #19 Skrevet 16. september 2009 Nei, det har nok helt sikkert gått bra med de ) Begynner du også på sprøyter den 30?? Jaja, da er dag 2 på spray i gang.. Og enn så lenge går det bra.. Men har en feeling om at det kommer litt bivirkningr etterhvert.. men er fornøyd for hver dag som går uten det.. Men regner vel igrunn ikke med at de kommer før det ja gått ei uke kanskje?? hehe... Vi får se vi får se.. Åh, så spennende alt er fremover altså :oD
kaffeplante Skrevet 16. september 2009 Forfatter #20 Skrevet 16. september 2009 ja prøvde ringe de i dag også men ingen svar.Har da sprayet i 2 dager ja...har hatt veldig vondt i hode idag jeg...vurderer å spørre om delvis sykmelding...men har liksom ikke samvittighet til det heller....skal få sm uka før egguttak....så kun 2 uker å jobbe....2 dager til helg så er vel bare å holde ut...ja skal starte sprøyter 30/9.Skal du på sykehuset for å få demonstrert hvordan det gjøres???Tenker du sette dem selv???
Natta & Alexandra *gravid* Skrevet 16. september 2009 #21 Skrevet 16. september 2009 Har hatt en liten tendens til hodepine jeg også.. Men tror det kommer av forkjølelse.. Værrt potte tett i 3 uker nå.. Så da er det vel ikke anna å vente.. Håpe den letter litt snart.. Men da kommer vel hodepinen som bivirkning istede:o( Jeg har tenkt å sette dem selv ja.. Har satt insulinsprøyter mange ganger før og regner med det er rimelig likt det.. Så jeg BØR kunne det.. Hehe.. jobber på sykehjem skjønner du ;o) Men blir litt skummelt å sette det på seg selv.. Men det må da vel gå bra ;o) Ellers har jeg en snill mann som nok hjelper til :op Har du tenkt å sette de selv? Jeg vil prøve å jobbe helt frem jeg.. Av den enkle grunn at da går tiden fortere.. Men jobber jo ikke 100% da.. så det blir jo litt forskjell.. Greit å ikke være utslitt når man skal igang med uttak ) Men mulig bivirkningene kommer etterhvert, så da er det ikke sikkert jeg er like tøff.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå