mammatiltre09 Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Har nettopp gått over til tøybleier, valget fallt på bumgeniuis one size lommebleier. Men hva skal man bruke om natten? Noen som har prøvd drybees nightime fleece (vet ikke om jeg husket helt hve den het..)Hvilke innlegg putter dere i nattbleien? Jenta mi er 8 mnd og tisser mye om natten.
Solskinnsjenta Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Har hørt mye bra om drybees, men ikke prøvd dem selv. Jeg har litt forskjellig formsydde til nattbruk. Felles for dem er at de er laget av bambus ellern hamp. Bambusinnlegg er mine favoritter!
Erisa* Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Vi bruker BumGenious Bamboo med et ekstra bambusinnlegg (gjerne ett med fleece på ene siden, det blir tørrere for stumpen), med hjemmestrikket ullbukse utenpå. Det holder for veldig mye tiss, de nettene det blir fuktig gjennom ville det blitt det med papirbleie også. Dette er et ganske billig alternativ, bleiene koster 129 kroner pr stk tror jeg, og vi har to ullbukser som vi veksler på (annenhver natt slik at ulla får hvile imellom).
soleia Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Har ikkje prøvd drybees, men har høyrt mykje bra om dei. Einaste negative eg har høyrt er at nokon større barn finn ut av korleis dei får opp borrelåsen :-( Den eg har landa på til nattbruk til min 4 mnd baby er p´tit bamboo. Den kan eg foreløpig bruke kun med det innlegget som er knappa i. Har no bestil p´tit bamboo dry som har eit fleecefor, for at det skal bli tørrare på stompen. Den har eg fått fortalt at ein kan klippe hol i fleecen på bak, for å få lomme til å legge i ekstra innlegg. Det fine med denne bleia er at den nesten er onesize, sidan den går frå 5 - 16 kg i str 2. Syntes den såg svær ut før eg tok den på den vesle babyen, men den sat faktisk fint på. (trur den må vere liten til ein 16kg unge) Denne bleia sug svært godt, ein del betre enn bumgenious bamboo, som eg likar godt til dagbruk (veldig nett og mjuk) Ellers veit eg og at mange likar MotherEase Sandys, som ein kan knappe i sida og tre på som ei up-and-go bleie, spesielt til eldre barn. Denne har god strikk rundt låra, og har god plass til innlegg. Begge desse må ein ha ullbukse eller pultrekk utanpå, det slepp du jo på drybees´en. Om du går for drybees så sug vel ikkje denne noko i seg sjølv, så då må du ha godt med innlegg i. Er vel p´tit dessous bambus med blå kant som er rekna for å vere det ultimate nattinnlegget. Det sug i allefall godt, men er ganske tjukt. Eg brukar ein del bambusinnlegg frå Ecoearth http://www.ecoearthnappies.com/showkb.php?org_id=&kb_id=31481 Dei er ikkje så store som det overnemnde,og sug difor ikkje like mykje, men er rimelege og gode. Går jo evt an å kombinere, ein må ofte ha mange innlegg i nattbleiene. Som du ser er det mange moglegheiter, og like mange meiningar som folk som svarar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå