Peyton Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Noen som har noe tips og råd og hva som helst!!! Fikk plutselig helt akutt vondt i en tann her, aldri hatt vondt i den før og det ser ikke ut som det er hull i den, men den verker noe helt FORJ*****!!!! Og tannlegevakta åpner ikke før 11.00 imorra!!!!! Har tatt ibux og paracet..og nellik som jeg blanda m vann og la på (fant dt på kjerringråd)... Det er så vondt at jeg holder på å klikke!! Og er noen her tannleger så vær så snill og ta deg en tur! Jeg har tannlegeskrekk til tusen, men akkurat nå er det så vondt at jeg ville gjort alt for å få en tannlege!
Peyton Skrevet 12. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 12. september 2009 dytter allerede i ren frustrasjon
Himmel og hav Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Stakkars deg!! Ring legevakta og hør om de kan gi deg en paralgin forte så du berger deg til i morgen.
Hiv o'hoi Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Paralgin forte hjelper ikke på tannverk, i følge min tannlege. Det eneste som hjelper er Ibux og voltaren. Man kan ta opptil 600 mg Ibux + 1 paracet om man har veldig vondt.
Magandang anak ko Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Prøv ibux og paracet sammen. Føler med deg, tannpine er helt forjævlig vondt!!
Peyton Skrevet 12. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2009 Takk for svar jenter! Jeg har tatt både ibux og paracet og det er ille enda, men ikke helt som istad så jeg bare håper jeg får sove litt....
LadyLuck & Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 skyll munnen jevnlig med lunkent vann (som når du bruker munnskyll), hjalp meg gjennom en laang natt da jeg hadde tannverk...
Lykkepålandet Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 Kom til meg. Jeg har noe tvilsomt svigermoren min har kjøpt i utlandet som heter lidocain? Den er veldig sterk Det skal visst lamme/bedøve deg i munnen deg. Brukes ved akutte tannsmerter.
Lykkepålandet Skrevet 12. september 2009 #10 Skrevet 12. september 2009 Det tannlegen min sier fungerer ved tannsmerte er Pinex forte hvis du har det i hus.
Peyton Skrevet 12. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. september 2009 Tar gjerne litt av det altså, Gaby:) Send en spray denne veien!
Peyton Skrevet 12. september 2009 Forfatter #12 Skrevet 12. september 2009 Vet forresten ikke hvorfor jeg skrev "spray"..jeg fikk bare for meg at lidokain hørtes ut som noe som var på spray..haha!
Magandang anak ko Skrevet 12. september 2009 #13 Skrevet 12. september 2009 Lidokain er bedøvelsen tannlegen bruker.
Lykkepålandet Skrevet 12. september 2009 #14 Skrevet 12. september 2009 Det er faktisk en spray. Ser så tvilsom ut den lille flaska der. Jeg tør ikke ta den..hehe Men hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg sikkert sprayet ned hele munnen med det. Håper du får sove i natt da:)
* 5 om dagen * Skrevet 12. september 2009 #15 Skrevet 12. september 2009 hmmm...jeg hadde ikke tort å ta den etter å ha googla den gitt.... den var til Gaby-♂09
Lykkepålandet Skrevet 12. september 2009 #16 Skrevet 12. september 2009 Nei hun ga den til sønnen sin da han hadde tannverk. Han bare tok den imot og sa takk. Ingen som har rørt den. Jeg har nå hvertfall ikke planer om det. Hun kan få den i retur..Ikke meningen at man skal holde på med sånt på egen hånd.
Gjest Skrevet 12. september 2009 #17 Skrevet 12. september 2009 Ingefær og vann på en bomullsdott og så presser du det mot den vonde tanna. Det hjelper, æresord!
Peyton Skrevet 13. september 2009 Forfatter #18 Skrevet 13. september 2009 Det er cirka like vondt enda...selv om jeg har tatt både Ibux, paracet og pinex mix..pluss kjærringrådet med malt nellik og vann(som smaker helt forferdelig!)... "dessverre" så var det litt bedre i formiddag så da droppa jeg den dyre tannlegevakten gambla jeg på at jeg sikkert overlevde til mandag hvor jeg, FORHÅPENTLIGVIS, finner en tannlege med tid til meg! Ellers så oppsøker jeg deg, Gaby og stjeler lidokainen din;D Ingefær og vann har jeg ikke fått prøvd, for ingefær er ikke lett å få tak i på en søndag.
Dotten Skrevet 13. september 2009 #19 Skrevet 13. september 2009 Har hørt at å legge en Paracet rett på den vonde tanna skal hjelpe God bedring
Mor Løvehjerte Skrevet 13. september 2009 #20 Skrevet 13. september 2009 -Ibux og P. Forte i kombinasjon. -Drikke konjakk (ja, man skal jo ikke blande alkohol med medisiner, men du kan jo ta sjansen denne ene gangen) -Ligge med hevet hode i natt. -Legevakta hjelper deg med smertestillende, så kommer du over kneika til du kommer deg til tannlege.
Peyton Skrevet 13. september 2009 Forfatter #21 Skrevet 13. september 2009 Takk igjen for svar! Og er noen her en tannlege i Agder som har tid til en stakkars imorra så er du herved erklært min nye aller beste venn;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå