Gå til innhold

Hvor raskt er det "vanlig" å komme igang med fryseforsøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvor raskt kommer man i gang med fryseforsøk og hvilke dato i syklusen starter man med medisiner?

Har normalt ingen eller ukontrollert eggeløsning, så jeg regner ikke med at det blir i en naturlig syklus for min del.

Skal høre med klinikken på mandag, men regner med at det er mange jenter her inne med denne erfaringen:=)

Testet negativ i dag på rugedag 15, men selv om TR ikke har kommet så har jeg mistet troen. Mistet ømheten i puppene tidligere i uka, akkurat som noen dager før mensen normalt sett i vanlige pp.

Dette er mitt første icsi, så jeg er ikke så dreven i prosessene og kjenner lite/ingenting til fryseforsøk og prosessen der.

All informasjon mottas med takk på en dag full av snørr og tårer over negativ test:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære du....

Jeg har ingen svar på spørsmålene dine dessverre....men jeg vil bare sende deg en god klem på en fryktelig tung dag...

Jeg er midt oppe i mitt 2 forsøk, og kan forestille meg hvor grusomt det er når man ikke lykkes...ALT føles urettferdig, tungt og mørkt....

Jeg ble gravid på første IVF i mars, men ble oppdaga MA uke 9. Helt for jævlig..gikk rett i kjelleren...men har et håp om å lykkes denne gangen..egguttak tirsdag..

Håper du får full klaff på fryseforsøket når du kommer i gang med det. Tvi, tvi!!

Tenker på deg, og sender deg en trøstende klem..:)

Skrevet

Hei to snart tre :)

Kjenner den følelsen med negativ test.. Har selv hatt et avbrutt icsi/ivf forsøk og et negativt fryseforsøk. Føler med deg, det er utrolig kjipt å måtte gå igjenom!

Du hører til i Porsgrunn, gjør du ikke? Det gjør vi. Jeg har ganske kontrollerte eggløsninger, men blei alikevel satt på progynova.

Det begynner du på første menstrasjonsdag. Vi hadde første (avbrutte)forsøk i juni og første frys i august. Vi skal i gang igjen uke 43 (hvis mensen kommer til tida). Det vil si en normal syklus mellom forsøkene. Det kommer jo selvffølgelig ann på om de har plass, det er veldig stor pågang i Porsgrunn for tida.

Håper du fikk noe svar på det du lurte på?

Du får nok svar på alt du lurer på på mandag :)

Krysser fingrene for at gullegget ligger i frysen og at det blir satt inn om ikke så lang tid! :)

Skrevet

Ja stemmer at vi hører til i Porsgrunn. Gru gleder meg til å høre med de i morgen om når vi kan komme i gang. Kanskje om mensen ikke kommer på et par dager at jeg kan rekke å få tilsendt resept på progynova så jeg kan ta det første mensen dag? :=)

Noe må jeg jo håpe på....

Tok ny test i dag, negativ. Må jo bare ta for sikkerhetsskyld, for å pine seg selv med lille siste rest av håp. he he

Får håpe at jeg kan komme raskt i gang. Har holdt på i 4 år alene, og orker ikke særlig mer venting må jeg innrømme. Fikk god forståelse for det ved oppstart for første forsøk, og kom raskt i gang da. Håper de kan gjøre det samme nå.

Har i allefall 4 egg på frys. 2 i en ampull og 1 i 2 ampuller. Egentlig nok itl 3 forsøk, men jeg kommer til å kreve at de setter inn to egg (i det minste forske å "kreve" det av legen:=) på første frys, i håp om at ett av disse klamrer seg fast.

Tusen takk for gode ord, jenter. Uten dere hadde jeg hatt en verre helg. Føler meg litt mindre alene her inne, og det hjelper på.

Lykke til med rugingen, Isopora:=)

Skrevet

Hei Snuppis 74

Tusen takk for trøstende klem og gode ord. Dagen i går og i dag har vært helt grusom, hadde aldri trodd at jeg skulle blir så skuffet når jeg vet at generellt så er sjansen 35 %.

Men med et kjempe egg og en super positiv lege så steg håpet ytterligere. Og det hjelper jo ikke at Crinonen gjør så man føler seg gravid hver eneste dag i rugeperioden....:=)

Nå gjelder det bare å vente på å snakke med klinikken i morgen. Forsøkeå overbevise de om at jeg MÅ komme raskt i gang, hvis ikke vet jeg ikke om jeg orker å fortsette. Dette har tatt så sinnsykt på!

Masse masse lykke til med egguttak på tirsdag. Jeg skal tenke på deg, og sende meg masse positiv energi for et enkelt og smertefritt uttak. Og ikke minst; sende masse befruktningsstøv til deg så alle eggene som kommer ut blir befruktet og sikrer deg både en og flere barn i fremtiden.

Hold meg oppdatert da:=)

Gode klemmer til dere alle, takk for god støtte - det har virkelig hjulpet!

Skrevet

Jeg tviler på at du får starte med en gang desverre.. jeg fikk iallefall beskjed om at man måtte ha en normal syklus imellom forsøkene. Men du får bare høre hva de har å si i mårra :)

Jeg fikk satt inn to frys, fordi vi ønsket det. Kahn sa at han egentlig var imot tvilinger, men det var vårt valg :) Så vi satt inn to. Det ente ikke med graviditet da.. Jeg hadde vist glemt å fjerne "Ruger", ruger ikke nå.. er i den vanlige syklusen. Manner meg opp til nytt fryseforsøk om ca en mnd :) Håper du kan komme fort igang med frys også!

Lykke til i mårra :)

Skrevet

Hei Isopora.

Ja når du sier det så burde jeg jo fått med meg at du ikke ruger nå, he he... du skrev det jo til og med. Beklager, men var litt svimmel i helgen.

Snakket med Porsgrunn i dag. Stemmer at jeg må hoppe over en mensen og ha en naturlig syklus selv først. Så med litt lang syklus så er jeg nok i gang med å sette inn fryseforsøk første uken i november ser det ut som.

Har iallefall fått beskjed om at jeg er kommet inn i karusellen igjen og fått holdt av timer til videre forløp på frys. Skjønner at de har mye å gjøre for tiden.

Så nå skal de sende meg info om medisiner til fryseforsøk, regner med at jeg får mensen rundt 20- 25.oktober igjen og starter på pillene da.

Når det gjelder å sette inn egg på fryse forsøk, så står det i papirene jeg fikk (generell informasjon om innsett på fersk og fryse forsøk) at det var vanlig å sette inn 2 egg på fryseforsøk? Regnet litt med det jeg nå.

Har 4 eg gpå frys, en ampull med 2 egg og 2 ampuller med 1 egg i hver. Og jeg VIL ha to egg inn, heller tvillinger enn ingen barn.. he he.

Spennnde å holde oss oppdatert da på hva som skjer, du ligger jo noen uker før meg i løypa. Så du får bane vei i Porsgrunn og sikre at de blir mer "runde i kantene" på å sette inn to egg på alle fryseforsøk - det skal jeg nemlig kjempe for! Hi hi

Skrevet

Så bra, da har du hvertfall noe å se frem til og forholde deg til :) Du er ikke så langt etter meg i løypa da :)

Jeg tror egentlig han ville vi skulle prøve med ett fryseegg fordi jeg er såpass ung. Da skulle jo oddsa vær høyere. Men jeg føler ikke at vi har noe bedre tid alikevel :) Og det resulterte jo ikke i graviditet, selv om vi hadde to fine embyro. Vi ønsker oss barn nå, og har prøvd i 2,5 år. Jeg er enig med deg i heller tvillinger enn ingen barn!

De gjorde det sånn at de tinte opp to, så fikk vi begge inn om de begge overlevde :)

Jeg skal oppdatere, det må du også gjøre. Så krysser vi fingrene for at gullegget blir tint opp neste runde, for oss begge! :)

Skrevet

Da skal jeg i det minste argumentere med at de tiner opp to egg, i tillfelle et av de ikke overlever. For jeg tar gjerne to egg, ikke redd for tvillinger. Skjønner legene, men da er jeg jo heller ferdig tenker jeg (har ingen barn)

Jeg har ikke vært hos Kahn jeg, men hos den kvinnelige overlegen der. Hørt mye positivt om Kahn, trodde vi skulle komme til han men har ikke møtt han ennå.

Fikk beskjed om at de 4 eggene jeg har på frys var det veldig bra kvalitet på, men man vet jo aldri (og det hadde jo bare vært veldig typisk uflaks om de tok opp et egg og det ikke overlevde opptiningen....:)

Uansett; nå har det gått noen dager siden skuffelsen over negativ test, og hørt om mange som har blitt gravide i det siste i Porsgrunn. Så.. NÅ ER DET VÅR TUR, Isopora:=)

Jeg "går for gull" og satser på at vi begge får barn i juli/august 2010:=)

Skrevet

Vi har vært borti begge to :) Var der nesten annenhverdag da jeg var overstimulert.. Kahn er flink han, men han er litt spessiell :P jeg og sambo må le litt noen ganger.. hehe. Mette Friberg er også veldig flink syntes jeg, og veldig omtenksom :) Jeg er veldig fornøyd med å være i Porsgrunn, syntes sykepleierene der også er veldig hyggelige.

Tror ikke det blir noe problem å få tint opp to egg for deg heller! Da er det bare å krysse alt for at begge overlever og blir satt tilbake OG BLIR DER :)

Håper du har rett! Merker jeg begynner å få tilbake motet for et nytt fryseforsøk :)

Skrevet

Sammen får vi motivere hverandre til å tenke positivt og få spiren til å sitte i oktober/november.

Er veldig rastløs i dag for å komme i gang igjen med fryseforsøk. Skulle gjerne spolt frem noen uker på kalenderen om mulig:=).

Vet det er en del uker til ennå (en lang syklus), og det har vært tungt spesielt i dag da jeg fikk nok en tlf om at ei venninne var gravid. Kjente at "nei nå orker jeg ikke at flere kommer med positiv test".

Gleder meg virkelig på hennes vegne, men tanken om "tenkt om jeg ikke opplever det selv å bli mor" slår like hardt inn hver dag.

Og er normalt super positiv som menneske, så dette er kjipt å ikke kunne kontrollere helt selv.

Nei,nok sutring:=)

Nytt forsøk, nye muligheter!!!!!!!!!!!!! Nå er det vår tur, Isopora:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...