Gå til innhold

Mister alltid på samme dag

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har noen har opplevd å alltid ha SA på samme dag eller rundt den samme tida? Jeg har hatt 2 SA og 1 MA. Alle tre gangene har det begynt å blø på dag dag 34-35?

Er på dag 32 i dag av graviditet nummer 4 så dere kan regne med at det er mye nerver nå :(

Nysgjerrig hvis noen har opplevd noe lignende?

Fortsetter under...

Har ikke opplevet dette selv........men ville likevel skrive noen ord til deg om at jeg håper virkelig ikke det skjer denne gangen, at spiren klorer seg fast den tiden den skal være der inne:)

Masse masse lykke til videre:)

Klem fra meg

Har hatt 2 MA, oppdaget i uke 8-10, men fosteret ble målt til uke 6-7, så tydeligvis så er uke 6 en "risikofylt" uke. D er den uken hjertet begynner å slå, så d er en viktig uke.

Har du ikke fått noe hjelp; utredning eller lignende ???

Tenk positivt (jada, lett å si !!) !! Håper virkelig d går bra for deg denne gangen, d fortjener du !!

Keep us posted ;)

Takk for fine og støttende ord! Håper at det går bra med dere neste gang også!

Jeg har ikke gått til utredning ennå men fikk Crinone og bestemte meg å prøve engang til før jeg prøvde utredning. Har korte sykluser og har tenkt at Crinone kunne hjelpe helt fra andre gang jeg mistet men legen min hadde ikke peiling på sånne ting og sa jeg måtte miste en gang til før jeg fikk hjelp. Fryktelig frustrende men heldigvis blir jeg lett gravid. Nå har jeg i hvert fall et lite håp.

Herregud !! Noen leger altså... Forlang å bli sendt til en god gynekolog!! Husk at d er fritt sykehus-valg, så sjekk litt rundt der du bor (andres erfaringer og slikt)

Hvor gammel er du ??

Når damer blir liiiiitt eldre så kan blodet tykne litt, helt vanlig og helt ufarlig (en del unge kan ha samme problemet), så blodfortynnende kan være til god hjelp.

(noen tegn kan være litt "klumpete" mens og at man lett får blåmerker, men tror ikke dette er "bevis" og man kan sikkert ha tykkere blod uten desse sympt. oxo)

Vi klarer d snart !! :))

Annonse

@ønsker*baby*i*magen Veldig trist å høre at du har mistet 5 ganger :( Håper at det går bedre neste gang. 9 dager etter IKM er veldig likt meg. Min dag 34-35 er omtrent 9-10 dager et IKM. Har du vært på utredning eller fått noe hjelp/svar fra leger? Har du prøvd noen medisiner?

@snartbaby?? Jeg er 31 år gammel. Jeg får lett blåmerker men jeg trodde ikke jeg hadde problem med for tykt blod siden jeg blør ganske mye når jeg får sår og de tar lang tid å gro. Kanskje jeg får ta meg enda en tur til legen og mase meg til noe mer hjelp. Har vurdert å gå til utredning på Volvat siden alt som har med Ullevål tar uendelig lang tid (har ventet hele og halve dager der) og det er litt vanskelig å forklare det til jobben.

Jeg tør neste ikke si dette høyt eller skrive det fordi jeg er redd at noe skjer med engang jeg sier det. Men jeg er nå pådag 37 og ennå har det ikke begynt å blø :) Nå kan jeg bare håpe det fortsetter sånt. Gir meg litt håp at Crinone hjelper. De neste to månedene blir lange!

Hei teknomor! Hvordan går det med deg? Ser det er noen dager siden siste innlegg... Krysser fingrene for at alt er helt i skjønneste orden!

Har nesten samme historie som deg. Mistet 3 ganger på 4+2 til 4+4 (SA). Har litt varierende sykluslengde. En gang har jeg gått til nesten 9 uker men da fikk jeg Hcg-tilskudd (Pregnyl) for å opprettholde graviditeten. Hadde en skikkelig runde med magevondt (nesten tarmslyng) og tror det er derfor det ble MA. Skal på Crinone ved positiv test igjen. Har stor tro på at det kan hjelpe med hormonstøtte neste gang :-)) Skal på utredning på Riksen 20.10. Er litt spent på hva de sier der...

Trist å høre at du har gått igjennom så mye. Håper det går neste gang med Crinone.

Hos meg går det fortsatt bra selvom jeg begynner å stresse litt over at jeg har ennå ikke begynt å bli kvalm. Den ene gangen jeg hadde MA så ble jeg kvalm omtrent nå (selvom det hadde begynt å blø). Og jeg sitter og innbiller meg at nå er noe galt. Vet ikke helt hvordan jeg skal fortsette de neste ukene uten å stresse meg ihjel :(

Godt å høre at det går bra med deg! :-))) Gir håp og tro til oss andre det!! :-))

Det er, etter det jeg har hørt og lest da, forskjell fra svangerskap til svangerskap så det kan godt hende det er akkurat sånn det skal være at du ikke er noe kvalm nå. Kan jo hende du begynner å bli kvalm i morgen den dag ;-) Men det kan jo være greit å ikke bli kvalm også, ikke sant?

Skjønner kjempegodt at du er stressa. Går bare og venter på det som føles uungålig liksom. Har du noen hobby du har hatt lyst til å begynne med men som du bare ikke har fått tid og anledning til å begynne med? Kanskje dette er tiden å gjøre det på? Jeg har bestemt meg for å begynne å sy bunad til meg selv jeg, dersom jeg er så heldig å bli gravid igjen nå snart. Starter kurs i januar...

Har et lite logistikkproblem her vi nå :-))) Sambo'n skal levere sædprøve på Riksen senest 14 dager før vi har time den 20.10. Han jobber med å kjøre frysebil og har absolutt ikke regelmessig 8-16 jobb. Fredag har vi avtale om levering og jeg vet han er hjemme da. Problemet er at jeg har begynnt å slime litt og forventet EL er om et par dager. Har mest lyst til å si "jeg vil ha først!" :-)))

I går begynte det å blø :( Kom litt blod og mye farget Crinone grums. I dag har det vært bare Crinone grums men jeg frykter en MA. Må komme meg til lege så snart jeg kan men er ute og reiser så har ikke muligheten før mandag. Ikke helt lett. Jeg kjenner godt til sånn logistikkproblemer. Ikke alltid lett å time ting rundt reiser og jobb. Håper han klarer to ladninger på fredag :)

Jeg er veldig redd at alt stresset hjelper ikke til. Jeg har en del hobbyer som jeg kunne gjerne ha holdt på med men det blir for mye jobbing og stress. Jobben holder meg aktiv men det er egentlig ikke bra siden jeg er ikke så veldig fornøyd med så mye jobbing men føler meg presset til å jobbe så mye.

Jeg har lest mange steder at man kan ha blødninger på grunn av Crinone men vet noe hvor mye det er vanlig å blø? Jeg holder fortsatt i et lite håp selvom at tyder på at ting ikke går bra (fortsatt ingen symptomer).

Annonse

Æsj da!!! Håper virkelig ikke det er en MA. Tror nok ikke du finner ut av det uten en UL dessverre.

Kanskje det hadde vært smart med en sykemelding? Da kan du velge å gå deg en tur i strålende høstfarget skog og la nervene falle litt på plass igjen.

Er ikke sikker på hvor mye man kan blø pga Crinone men etter det jeg kan tenke meg er det i hvert fall to årsaker til blødningene. Enten lokalt irritert hud/slimhinner eller hormonell avstøtning av endometriet pga lavt progesteronnivå. Den første er nok ikke farlig for embryoet men den andre kan nok gi en SA/MA. Spør en som kan faget, så slipper du å lure og stresse ekstra pga det... Blodprøve for å måle Hcg i blodet vil også hjelpe med å finn ut av om det er en SA eller MA.

Virker som at gubben er innstillt på dobbel jobb i morgen i hvert fall:-))) Det som ikke er spesiellt moro er at han reiser ut på jobb lørdag efta igjen og kommer ikke hjem igjen før onsdag-torsdag en gang... Er vi riktig heldige får jeg positiv EL-test på lørdag-søndag eller noe sånt. Krysser fingrene...

Forhåpentligvis roer det seg ned litt igjen når oktober kommer. Han skal i hvert fall være hjemme når elgjakta starter ;-)

Krysser fingre og tær for at allt er i orden med lille spira di vennen!

Takk!

Jeg skal prøve å få ultralyd på mandag men det er litt vanskelig å få time. Håper at legen min kan sende meg fort ned på Ullevål men frykter at det blir venting.

Det er litt vanskelig med sykemelding på jobb. Har ganske mange venner på jobben så det blir mye spørsmål hvis jeg forsvinner. Pluss en idiot for en sjef som skjønner ikke at alle vil ikke være på jobben 24/7. Har ikke sagt ifra til noen at jeg sliter med aborter som gjør dette på en måte vanskeligere siden jeg har ingen andre enn samboer å snakke med.

Lykke til med EL på lørdag/søndag!

Privat ultralyd kanskje? Volvat Oslo annonserer på nettsidene sine med ul samme dag om ikke jeg husker feil. Kan jo hende de har timer på kvelden også?

Eller du kan ringe Ullevål og snakke med vakthavende gyn og forklare situasjonen og spørre pent om de vær så snill kan ta en ul og en blodprøve av deg... Har klart å få hjelp på den måten flere ganger jeg ;-)

Men veldig positivt at du ikke har blødd noe mer da!!!! :-))) Kjempebra!!! Mange dager har du gått nå?

Hvorfor kan du ikke snakke med vennene dine om abortene da?

Jeg har vært veldig åpen om problemene og opplever egentlig at det er veldig greit på en måte. Jeg velger jo selv om jeg vil snakke om det der og da og det er ingen problemer med å få aksept for at jeg ikke vil snakke om det. Da slipper jeg i hvert fall å late som at alt er i orden hele tiden... Egentlig litt terapi å snakke om det innimellom også. Blir jo heller ikke så veldig personlig med andre enn de som kjenner meg best. I dag fikk jeg navn på en akupunktør som har hjulpet mange barnløse fra svigermor. Det er godt ment:-)))

Nå er jeg alene hjemme igjen da... Sambo'n er ikke hjemme før torsdag igjen. Neg test i dag men håper på positiv el-test i løpet av et par dager nå da, ellers er nok løpet kjørt denne pp. Siden vi skal på Riksen snart er det kanskje greit det også på en måte.

Men du, hvis du er sliten på/av jobben og dustesjefen er vel ikke det akkurat det mest positive for deg i den situasjonen du er nå. Snakk med legen/gynekologen din om det... :-)

Krysser fremdeles fingre og tær for deg:-) Håper jeg kan klage på kjempekramper om sånn ca 8 mnd:-)))

• 3 uker senere...

Jeg er veldig takknemlig for omtanken! Desverre gikk det ikke greit og det tok meg litt tid før jeg orket å logge meg inn her igjen.

3 dager etter at jeg skrev siste innlegg så begynte det å blø litt. Jeg måtte komme meg gjennom 3 dager med kundemøter med smil på munn og håpe på det beste før jeg kunne reise hjem. Når jeg kom hjem tok jeg en graviditetstest for å se nivåer av HCG men fikk den tilbake negativ. Jeg maste meg til en rask Ullevål tur på mandag og de fandt ingen ting og trodde ikke på meg når jeg sa at jeg hadde fått to positiver tester tidligere. Det trodde rett og slett ikke at jeg hadde vært gravid. Jeg har ennå ikke fått ordentlig mens. Bare litt småblødning siden det først begynte å blø. Jeg føler meg litt som jeg er en robot for tida. Prøver bare å fortsette og komme meg igjennom jobb og familiebesøk. Har begynt med utredning på Volvat så vi får håpe at jeg får noe svar/hjelp.

Bestevenninna mi er ikke så flink å holde ting hemmelig så jeg føler meg litt ukomfortable å snakke om ting med hun. Rest er enten ikke nære nok eller har nettopp blitt gravide sjøl som gjør ting ikke akkurat lettere. Vi får vel ta det som det kommer og prøve å fortsette.

Hvordan går det med deg? Noen positiv test denne gangen? Så en annen tråd her hvor det er andre som opplever abort på samme tid. Vi får håpe at noen av oss lærer noe som kan hjelpe oss andre!

Uff da. Vanskelig å vite hva man skal si i slike situasjoner. Vet hvor vondt det er å miste... Hadde en misstanke siden du ble borte... Ta deg god tid til å sørge vennen. Det er veldig dumt å ikke være ærlig med seg selv og godta at man faktisk er lei seg og sørger over det som skulle vært. Krysser fingre og tær for at du får noen svar og hjelp snart.

Det er utrolig hvordan sykehuspersonale kan oppføre seg! De burde vite bedre enn å ikke tro på hva pasientene sier. Har hatt noen runder med slike i det siste selv. Blir både sint og lei seg på en gang da. I tillegg så øker det påkjenningen med hele situasjonen, som om det er nødvendig liksom...

Kjedelig at venninda di "lekker" litt da! Det er faktisk godt å ha noen å snakke med. Du får bruke oss på nett! ;-) Håper du kan snakke med sambo'n da. Han sørger vel litt han også... Min blir lei seg når jeg mister men han er ikke flink til å snakke om det. Tror jeg må ta litt mer tak i han hvis det skjer en gang til. Er litt vanskelig i den situasjonen men tror det er viktig å være klar over at man er to som mister.

Ellers så har jeg nå endelig funnet ut hva det er som skjer i magen min. Har et innvendig brokk... Skal inn på operasjon neste fredag hvis det ikke blir akutt før det. Var på konferanse på Thon hotell på onsdag. Rett etter lunsj havnet jeg i en krøll på gulvet på en bitteliten do i 2.etg... :-))) Bare å ringe 113. Blålys til Bærum... I journalen min står det "åpen retur" og "umiddelbar CT". Hvilken del av dette røntgenlegen ikke forsto skulle jeg gjerne likt å vite. Poenget var liksom å få tatt bildene før tarmen gikk tilbake på plass igjen så vi kunne finne ut hva som skjer. Vanskelig å operere på måfå... Lå og venta i 1 time med dritvondt i magen. Fikk smertestillende etterhvert. Heldigvis ble bildene tatt tidsnok så kirurgen min endelig fikk sett problemet.

Ble nok ikke positiv test denne gangen heller. Kanskje ok akkurat nå... Skal jo på Riksen på tirsdag. Kirurgen min på Bærum kunne ordne gynekolog om det var noen gu-undersøkelser som skulle gjøres med lapraskopi. To fluer i en smekk og bare en operasjon på meg. Luksus...

Har sett de andre trådene. Håper alle finner svar på hvorfor de mister og at alle forteller det her inne. Da får vi i hvert fall noe mer vi kan sjekke om hjelper oss andre også! Er veldig spent på hva som skjer på Riksen til uka...

Men nå ble det et kjempelangt innlegg da... :-)) Mye som ska ut på en gang visst!

Håper du har det nogenlunde ok vennen. Skal se det går bedre neste gang. Som gynekologen min i Fredrikstad sa, senk skuldrene og ikke gi opp!

trøsteklem

heisann,vet ikke om jeg har lov å være her ,har "bare"mistet to ganger.og begge gangene er jeg kommet til uke ca 11-12 når jeg begynner å blø eller får smerter.og på kontroll har de sakt at det har stoppet i uke 5-6.så nå sitter jeg her da og skal se om det begynner å blø viss ikke skal jeg til lege igjen på onsdag og få tab el utskr.(dette er den 2 )har så lyst at noen kan si hva som gjør at det ender sånn,så jeg kan gjøre noe med det.ønsketenkning:(vil nok bli enda verre viss jeg blir gravid igjen.gå og lure på når det skjærer seg igjen.er 35 år og har fått friskt barn for noen år siden(så egentlig skal jeg vel ikke klage så masse)men det er liksom en som mangler i familien:(ønsker alle sammen her inne lykke lykke til. har fått beskjed av legen at jeg må bare prøve igjen!!!

Selvfølgelig kan du være med:-))

Det er aldri "bare" å miste uansett når det skjer og hvilken gang i rekken det er eller om man har barn fra før. Vi reagerer forskjellig alle sammen tror jeg.

Er enig med legen din, det er bare å prøve enda en gang:-) Men kanskje det ikke hadde vært så dumt med tidlig UL neste gang? Så slipper du å gå lenger enn nødvendig... Skulle veldig gjerne visst hva som skjer når vi mister alle sammen her inne tror jeg. Siden du har barn fra før er det jo absolutt store muligheter for at det går bra nedte gang, ikke sant? :-)

Jeg fikk henvisning til gyn på sykehuset når vi hadde mistet andre gangen. Fikk kjempefin oppfølging tredje gangen da. Ikke noen utredning før vi hadde mistet tre ganger men var inne på ul en gang i uka fra pos test. Første gangen var det bare en fyllning i livmora liksom :-)

Håper det ordner seg greit for deg i løpet av uka. Tøft å gå og vente sånn. Du får holde oss oppdatert!

var på tidlig ultralyd denne gangen,ba legen om det.tenkte det var en trygghet for oss å få skjekket det.var ikke innstilt på å få beskjed om at de ikke såg noe,men det kunne være at jeg var minde på vei enn jeg trodde.holdt godt fast i dette lille håpet men når jeg var inne igjen på ul var det fortsatt intet:( værste er å gå å vente til onsdag før det skal gjøres noe med det.

Håper det gikk bra med operasjon og at de legene klarer å ordne opp i ting så kanskje problemene blir borte for deg! Det gir i hvert fall litt håp at ting går bedre neste gang som er ganske viktig! Fandt de noe på Riksen?

Jeg tror jeg venter en runde før jeg prøver igjen. Har hatt det veldig travelt i det siste men nå skal det være noen rolige uker og frykter litt at jeg begynner å tenke litt for mye. Det er kanskje bra men på en måte var det også litt godt hektiske dager. Men jet tenker i hvert fall at det er lurt å vente til jeg får neste periode. Fikk endelig perioden som jeg har ventet på lenge og den er ikke pen. Samboer prøver å hjelpe men jeg tror han sliter litt med å forstå alvoret i dette. Det er vel litt annerledes for kvinner.

Jeg dro på Volvat for utredning men ble litt skuffet med de. Dama satt og leste i en bok hva hun skulle sjekke. Det ble noen blodprøver der men det er lenge å vente 3 uker på svar på dem. Hadde forventet litt raskere service hos privat....

Men jeg syntes den andre tråden her på forumet er litt interessant. Kanksje noen av oss finner svar som hjelper de andre.

Håper at alt går bra hos deg!

Angående det å lese i en bok, det gjorde gyn når jeg var på utredning i det offentlige også. Men det ble en del prøver så han fikk jo med alt han skulle i det minste. Var en veldig upersonlig og rar time, så du er ikke den eneste med den opplevelsen, selv om man nok forventer at det skal være annerledes privat da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...