Gå til innhold

Burde jeg ikke få lov????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med nr.2 å er 11 uker,snart 12..

Har fortalt nyheten til kun nærmeste familie å seff til noen få venner på min side.

Problemer mitt ligger her...

Ikke skriv noe på facebook,ikke på blogg,ikke si noe til noen...

Ikke legg ut bilder,ikke lag samme oppstyr som med nr.1....

Desse kommentarene kommer fra nærmeste familie...

Min mann er småsint fordi jeg har fortalt det til 2 (2 VENINNER,altson...2)

uten at jeg spurte han først...

Med nr.1 var det storstas å vi gikk rundt å fortalte det i uke 10 å utover til alle venner å folk rundt oss.

Er det så flaut å få 2 tette?

Datteren min er 1 år om 4 dager å blir 1 år å 7 mnd når hun blir storesøster. Er dette så galt?

Det virker som om familien ikke er like glad å unner meg ikke den gleden av å kunne *være stolt* av dette.

Det er min kropp,jeg bestemmer hva jeg skal si å ikke si.

Hva skal man gjøre når magen vises om 5 uker å fremover å når folk begynner å skrive: GRATULERE på facebook å andre plasser?

SLETT DET å lat som om det ikke er noen som skriver noe?

Jeg greier ikke helt å være glad selv...

vet ikke helt hvordan jeg skal reagere på alt som skjer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg tar feil nå, men når du skriver "ikke lag samme oppstyr som med nr.1" så tenker jeg at du lagde litt mye "holloi" ut av at du var gravid og kanskje de rundt deg syntes det ble litt mye og at de bare ber deg om å tone det ned litt. Men som sagt: Godt mulig at jeg tar feil;)

Ellers så ser jeg ikke noe galt i å fortelle det til venner og kjente. Man ønsker jo å dele gode nyheter med andre:)!

Skrevet

Skulle kanskje formulert meg på en annen måte med den setningen...

Oppstyr for min familie er bare å skrive på facebook: skal bli mamma

Vi gjorde ikke noe spesielt ut av det men var spesielt for oss...

Vi reagerte vell som alle andre 1gangsforeldre ville gjort...

Nå er det som om de vil skjule dette...får liksom ikke engang lov å offentliggjøre at jeg er gravid til andre...å da er jeg 12 uker på vei.

Skrevet

Da tok jeg feil og jeg ser heller ikke helt hva din familie mener.

Klart man vil dele sin lykke med andre og fortelle om ting som skjer i livet. Det er vel noe vi alle ønsker og noe de fleste av oss gjør samtidig som vi gleder oss over gode nyheter som andre velger å dele med oss.

Synes du skal drite litt i hva de mener og fortelle det. Det er din og din manns beslutning å ta og om dere vil fortelle det på Facebook ol. så gjør dere det. Jeg har selv gjort det nå (klarte ikke vente lengre, hehe) og fått mange gode ord:)!

Skrevet

jeg har fortalt det til alle jeg=) Og jeg er ikke lenger enn uke 7. Men jeg klarer ikke sitte skjult på det... er så stolt!!! Men merker at mamma ikke er helt begeistra for at vi venter nr 2. Men hvis du har lyst til og rope det høyt fra det høyeste tårn så gjør det!! Men folk r så ille nærvøse for at man skal si det for tidlig for det er stor mulighet for å miste. Men Jeg er veldig kald på det område. Jeg tror ikke jeg kommer til å miste og jeg er super stolt=) Og hvis jeg mister så er det ikke meningen. Kjipt og jeg blir sikkert lei meg, men da vet folk hvorfor istede for å gå og spøre og grave som folk gjør....

Nei fortell det du mor=) Vær stolt=)

Skrevet

Du er så langt på vei nå at jeg ville sagt det på facebook uten å tenke noe særlig over hva familien måtte mene om det!!

Haha hadde jeg vært deg hadde jeg sikkert funnet på å stilt meg opp på en høyde og ropt det ut i tillegg, bare for å irritere litt...

Du er gravid og glad for det, ikke la familien holde deg tilbake! Du kommer med gode nyheter så nyyt gratulasjonene :)

Skrevet

Når vil mannen din at dere skal fortelle det da? Hvis han har et fornuftig svar på det (feks vente til etter uke 12) så ville jeg sagt ok og fulgt det. Har han et ufornuftig svar som at han vil vente til etter ultralyd el, så ville jeg fortalt han at da ser folk det uansett før dere forteller det, så du vil ikke vente så lenge, så ville jeg fortalt det til alle likevel:-)

Hva resten av familien mener, det syns jeg er totalt likegyldig. Dere har vel ingen grunn til å være noe annet enn stolte av at dere skal ha et barn til! Jeg syns det er direkte uhøffelig av andre enn deg og mannen din og mene noe som helst negativt om at dere er gravide på nytt.

Gratulerer! og gled deg over barnet du venter:-) Selvom det kanskje ikke var som planlagt, så blir det helt sikkert veldig mye glede når babyen kommer og det bør det være nå også!

Skrevet

synes det må være greitt å si det når du er nesten 12 uker på veg vel?

det vil jo synes etterhvert og folk vil jo vite det før eller siden..

er vel bedre å kunne få lov å fortelle det før folk spør selv fordi de lurer på om du ER gravid eller bare har blitt fryktleig tjukk??? det er vel ikke noe kos?

Skrevet

Enig. Og tenk så mye gøyere å slippe nyheten selv, enn at andre begynner å gjette, eller snakke om at kanskje du er gravid igjen (syns vel etterhvert). Myyye hyggeligere å sitte sammen og fortelle selv at du er gravid! :)) Er tross alt ikke så mange ganger i livet du får den muligheten! :) Snakk med mannen din ville jeg har gjort. Hva menes med oppstyr. Si at du heller vil si det selv enn at folk begynner å snakke! Si at det betyr mye for deg å få dele gleden med dine venner/familie! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...