Gå til innhold

mistet 1.5 liter blod sist fødsel...

Anbefalte innlegg

med fare dor det vil skje igjen har vi valgt å få et barn til.

jordmor sa til meg at hadde dette skjedd i skogen hadde jeg dødd...fastlegen min ble skikkelig sint da han hørte dette

Det var livmor svikt pumpet i vei og ville ikke trekke seg sammen,de var to leger som måtte inn i skjeden og presse den sammen med hendene noe som var værre enn selve fødselen..

Gyn sa sjangsen for dette skjer igjen er stor og jeg bør føde med slange i ryggen..tårte ikke spør hvorfor men er det kansje for å kunnebedøve meg og evnt operere fort??

Fortsetter under...

Samme skjedde m meg. Fikk ikke noen spesielle råd til neste gang, men skal be om å få venoflon før fødselen(slange i armen for å kunne få væske eller blod raskt) og Pitocinsprøyte etter fødsel(for å få livmora til å trekke seg sammen). "Fordelen" m en slik blødning er at den skjer etter at du har født, dvs mens du er på sykehus, slik at du evt får raskt hjelp. Du har vel uansett ikke tenkt å føde i skogen eller hjemme håper jeg

Skal føde på sykehuset ja:)..me tenker jo alltid det værste som hvis vannet går hjemme da har det me di 2 andre bare vært et par press så er ungen ute..men de kommer til å følge meg opp med dette så bør jo ikke være bekymret:)

Hei!

De kaller dette atoniblødning. Jeg hadde det da jeg fødte jenten min for 1,5 år siden. Jeg opplevde det veldig dramatisk. Mistet 1 liter blod. Det var ingen som fortalte meg etterpå at hva som var årsaken. Jeg grunnet på det i flere mnd. Ble veldig svak etter blødningen og mottagelig for infeksjon, noe jeg fikk 1 uke etter fødselen. Det var ikke noe kjekt.

Har inntrykk av at leger ser mer alvorlig på denne type blødning enn jordmødre. Det er ingenting å spøke med, og det var flosete av jormor å si noe slik til deg! De sier mye rart i grunnen. Det er jo veldig alvorlig med en så kraftig blødning.

Tidligere gav de alltid en sprøyte etter fødselen for å stoppe blødninger. Nå gir de det bare ved behov! Jeg har lyst å få det forbyggende etter neste fødsel. Vi kan vel be om det, tror du ikke?

Jeg ville ikke vært redd for å føde igjen pga dette. Nå vet de om at du kan være disponert for antoniblødning. Da har de gjerne utstyret klart. Minn jordmor på denne blødningen med en gang du kommer inn på fødeavdelingen, eller når du ringer og sier at du er på vei. Det kommer jeg til å gjøre.

Tvi tvi! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...