Gå til innhold

Skrekkblandet fryd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da var jeg her da... Det er med skrekkblandet fryd jeg gjør det jeg kan for å bli mentalt klar, for vi har bestemt oss for å begynne å prøve neste måned! Et stooort skritt for meg...

Jeg er ei "voksen" jente på 32 år som egentlig ikke er klar for barn i ordets rette forstand, men om jeg skal vente til den dagen jeg virelig er klar og det passer, så får jeg nok aldri barn.

Derfor har jeg nå kommet til det punktet hvor jeg har insett at jeg er i en alder hvor jeg faktisk MÅ begynne å ta stilling til saken. Hadde jeg fått velge skulle jeg mer enn gjerne ha latt være å tenke på det i 5 år til. Men den tiden har jeg altså ikke.

Jeg er blitt 32 år, jeg må forholde meg til faktumet at vi kvinner har en limit. Så siden jeg ikke kjenner min biologiske klokke tikke, må jeg heller ta bindet fra øynene og SE på den; Jeg er over 30, jeg kan ikke vente i 5 år til, jeg kan ikke vente til jeg er feridgutdannet med å prøve! Jeg har vel ikke så mye annet valg enn å gjøre meg klar, og det er mulig jeg aldri vil føle meg klar før den dagen jeg faktisk finner ut at jeg er blitt gravid.

Jeg må se frykten for dette i øynene og slutte å late som jeg har all tid i hele verden. Vil jeg ha barn må jeg la naturen gå sin gang, jeg må gjøre det nå og jeg må se hva skjebnen har i vente for meg.

Og jeg er spent, veldig spent...

Spent på om jeg i det hele tatt kan bli gravid, spent på min reaksjon om det faktisk skulle skje, spent på hvor lang tid det evt tar. Jeg bekymrer meg for fødsel og om barnet ikke skulle være friskt.

Det er mange tanker i hodet mitt om dagen og jeg gjør små "baby-steps" hver eneste dag og det å melde seg inn her var enda et :)

Ønsker alle her inne en riktig god lørdag!

Klem fra spente, "lille" meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha! Velkommen i klubben!

Jeg føler mye av det samme som deg. Jeg er 28 og ferdigutdannet for noen år siden, så jeg har kanskje ikke sååå dårlig tid.. Men jeg drømmer om å ha tid til egen hest etterhvert, og det kan man ikke med småbarn hjemme. Så enten må det komme nå snart, eller aldri.

Sannsynligvis blir du klar innen den lille kommer. Og sannsynligvis kommer du til å lure på hvorfor du gikk og utsatte det :))

Jeg har ennå ikke sagt til min kjære at det er sånn jeg tenker, så det blir nok litt tid før vi blir prøvere.

Lykke til uansett!!

Skrevet

Tusen takk for hyggelig og oppmuntrende kommentar :) Er litt godt å høre at andre også tenker litt sånn, for alle rundt meg er SÅÅÅ klare og har vært det lenge, så jeg føler meg litt "rar" til tider... hehe.

Ønsker deg og dere masse lykke til når dere bestemmer dere for å begynne å prøve! :)

Skrevet

Hei på dere!

Kjekt å høre at det er flere "voksne" førstegangsprøvere! :-) Jeg er selv 30 år og har ingen barn fra før. Vi skal også gå i gang neste mnd, så jeg er superspent! Kjenner det kribler i eggstokkene bare ved tanken;-) Jeg ser meg helt syk på babyklær og utstyr og har vel aldri vært mer klar enn nå! Håper vi kan snart ses inne på "bli gravid" :-))

Skrevet

Hei!

Helt enig med deg, veldig ok å høre at vi er flere "voksne" førstegangsprøvere.

Spennende med flere som starter neste mnd da! :)

Masse, masse lykke til!

*krysser fingrene*

• 2 uker senere...
Skrevet

Høres mye ut som meg! Godt vi er flere. Gleder meg stort til å få barn, og har verdens beste mann. Men kan godt si at jeg er vettskremt på èn måte :-)

Vi har satt 1 januar som første prøvedato, samtidig med alle som slanker seg og skal slutte å røyke ;-)

Skrevet

Ja, det er jo en stor forandring og livet forandres jo for alltid, så synes vi er litt skremte med god grunn ;) hehe

Dere må ha masse masse lykke til når dere starter med prøvingen!! :)

Vennlig hilsen Månestråle:)

Skrevet

Ja, nå nærmer det seg! Ååh, kiler i magen bare ved tanken! Skal bli så godt å komme i gang. Gleder meg helt vilt!

Jeg har tatt folat i snart 2 mnd, så nå er "lagrene" på plass iallefall :-)

Skrevet

Så flink du er! Det er jo kjempebra :-)

Jeg har lest et sted at omega-3 også er viktig for utviklingen av hjernen, så jeg tar det i tillegg til Folat, så får vi håpe at vi bidrar til optimale forhold ;)

Nå flytter jeg meg over til Bli Gravid forumet, for nå starter prøvingen!!! *sommerfugler i magen*

Lykke til med å "bli klare" alle sammen!

Vennlig hilsen Månestråle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...