Gå til innhold

Skrekkblandet fryd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da var jeg her da... Det er med skrekkblandet fryd jeg gjør det jeg kan for å bli mentalt klar, for vi har bestemt oss for å begynne å prøve neste måned! Et stooort skritt for meg...

Jeg er ei "voksen" jente på 32 år som egentlig ikke er klar for barn i ordets rette forstand, men om jeg skal vente til den dagen jeg virelig er klar og det passer, så får jeg nok aldri barn.

Derfor har jeg nå kommet til det punktet hvor jeg har insett at jeg er i en alder hvor jeg faktisk MÅ begynne å ta stilling til saken. Hadde jeg fått velge skulle jeg mer enn gjerne ha latt være å tenke på det i 5 år til. Men den tiden har jeg altså ikke.

Jeg er blitt 32 år, jeg må forholde meg til faktumet at vi kvinner har en limit. Så siden jeg ikke kjenner min biologiske klokke tikke, må jeg heller ta bindet fra øynene og SE på den; Jeg er over 30, jeg kan ikke vente i 5 år til, jeg kan ikke vente til jeg er feridgutdannet med å prøve! Jeg har vel ikke så mye annet valg enn å gjøre meg klar, og det er mulig jeg aldri vil føle meg klar før den dagen jeg faktisk finner ut at jeg er blitt gravid.

Jeg må se frykten for dette i øynene og slutte å late som jeg har all tid i hele verden. Vil jeg ha barn må jeg la naturen gå sin gang, jeg må gjøre det nå og jeg må se hva skjebnen har i vente for meg.

Og jeg er spent, veldig spent...

Spent på om jeg i det hele tatt kan bli gravid, spent på min reaksjon om det faktisk skulle skje, spent på hvor lang tid det evt tar. Jeg bekymrer meg for fødsel og om barnet ikke skulle være friskt.

Det er mange tanker i hodet mitt om dagen og jeg gjør små "baby-steps" hver eneste dag og det å melde seg inn her var enda et :)

Ønsker alle her inne en riktig god lørdag!

Klem fra spente, "lille" meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha! Velkommen i klubben!