Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Er singel og hetero jente fra Stavnger som ønsker å starte en tråd for oss som tar denne kampen mot et barn alene!

Er 37, har vært på Trianglen, tatt IVF + fryseforsøkder. Har nå vært der for andre gang og er bittelitt gravid=) Ønsker å få kontakt med andre som prøver, eller er gravide med donorbarn.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140652653-singel-ivfaid-fra-stavanger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi - godt vi er flere i samme båt :)

Jeg er 39 og enslig, heterofil, og skal også til Trianglen veldig snart. Jeg går rett på IVF fordi jeg har hatt 3SA i et tidligere samboerforhold og egentlig skulle vært igang med det for lenge siden...men forholdet røyk.

Nå jobber tiden mot meg - og jeg er i en fase i livet der jeg ikke er mottakelig for en mann grunnet dyp kjærlighetssorg... Men båten går og jeg vil være med - så derfor blir det (forhåpentligvis) barn først - mann siden :)

Hei damer,

jeg er hverken prøver eller gravid..., men er mor til en ett år gammel aid-gutt made in denmark, nærmere bestemt på Nordica, nå CFC. Jeg er singel, heterofil, 72-modell og er fra Stavanger.

Dersom det skulle bli aktuellt med et treff, kan det være jeg hiver meg på.

Lykke til med ivf behandlingen på Trianglen til dere begge to, fingers crossed, tvi tvi, break a leg osv. :-)

Annonse

Jeg kjenner heller ingen, mangen som sier at de kunne tenke seg å gjøre det..men vet ikke om andre som har gjennomført det. Så jeg trenger virkelig å finne andre i min situasjon=)

Jeg starter på uke 7 i morgen. Håper den sitter denne gangen. Sist endte jeg med MA- kjenner at den sitter godt i enda..så jeg er ikke på "lykke-kanalen" enda.

Hei jenter

Jeg er ikke fra stavanger, men er her en del for tiden da jeg har mye familie her. Jeg er singel, heterofil og mamma til et tvillingpar på 3 mndr, etter danmarksbesøk :-) Det er travle tider, men det går fremover...

Hadde vært kjekt å truffet dere i samme situasjon !! Jeg reiser vekk i to måneder i midten av oktober, kanskje vi kunne fått til et treff i begynnelsen av måneden? Jeg er jo litt bunden pga barna og kan vel bare treffes enten på formiddag eller ettermiddagstid, ikke kveld.

Uansett, lykke til med graviditeten vbn246, - og heureuse, du koser deg nok med din lille gutt :-)

Klem fra meg

ÅÅ blir så glad når det kommer flere her=)

Velkommen til oss, både Gitte og shantaram. Her er det plass til alle.

Det hadde vært flott om vi fikk til å møtes. Jeg har det litt travelt neste uke, men er klar etter det.

Gitte tvillingmamma- hvis det fortsetter som nå blir vi to tvillingmødre i tråden her..men tør ikke glede meg over det. Det er så tidlig 6+1 i dag..men det var hjerter!!- eller puls..høres koseligere ut med hjerter=)

Shantaram- når skal du teste?

Sunshine... hvor ble du av..hvordan går det med sprøytingen?

Så du har sett to bankende hjerter vbn246 - da har du masse spennende i vente!!!!

Jeg har hatt en ganske tøff tid nå de siste månedene med to små spedbarn som ble født i uke 33+5, men en må bare ta tiden til hjelp, og nå går det fremover heldigvis.

Håper du har et godt nettverk rundt deg, du trenger hjelp når barna kommer, jeg hadde ikke klart meg uten.

Men du har jo ennå god tid til forberedelser, og kan bare glede deg :-)

Hei alle sammen :)

Jeg er her enda jeg! Har bare hatt en svært travel uke med mye dobbel jobbing. Åååååå...kjenner det er på tide at jeg roer ned stressgenene mine nå ja. Har nettopp gjort det klart for ekstrajobben at de trenger ikke ringe meg på en stund......

Har sprøytet i 8 døgn. Imorgen skal jeg på UL og måle foliklene - og da satser jeg på at jeg får vite avreisedag til Trianglen :) Jeg gleder meg - samtidig som det er litt skummelt også...NÅ gjelder det :) :) :) Søsteren min skal bli med meg til København - og det er jeg veldig glad for. Håper vi får en fin tid der nede - at jeg ikke bare er i tåkeland av medisiner og smerter etter uttak av egg.

Gitte: så kjekt å finne deg her :) Jeg "pratet" litt med deg på sidene her i vår mens du ennå var gravid - og jeg i tenkeboksen. Ante ikke at du var fra denne kanten av landet - men ville vært kjempekjekt å møtt deg nå og få sett de to vidundrene også kanskje :)

vbn246: Gratulerer med TO hjerter :) :) :) Sååå kjekt! Har nettopp svart deg privat - men da hadde jeg ennå ikke vært her inne og lest disse glade nyhetene :)

Shantaram: Krysser fingrene for deg!!!

Håper å treffe dere alle om litt :)

Annonse

Sunshinebaby70 - vet akkurat hvordan du har det nå !!!!, Spennende, spennende, og mer spenning blir det i København. Håper alt går rette vegen for deg. Jeg var akkurat der du er nå for omtrent ett år siden, og selv om det på det tidspunktet virket utrolig at jeg virkelig skulle bli gravid, så ble jeg det - og det SKAL du også :-)

Så bra at søsteren din blir med ned, det er gull verdt med selskap, jeg hadde min mor med og er kjempeglad for det.

Klem herfra

Takk for gode ord Gitte - jeg håper du har rett :) :) :)

Målte folikler idag, de var bare mellom 11 og 13 mm store så må tilbake over helgen for ny ul.....Men det så ut som det var 8-10 stykker som var jevnt over ganske store. Krysser fingrene!!! Jeg skal fortsette med 225 IE Menopur og har ny time tirsdag klokka 07. Dr. Braut mente det kanskje blir eggløsningssprøyte onsdag og uttak fredag.... Time will show :)

Moren min har også lyst til å bli med...det får eventuelt bli hvis det kommer en neste gang. Er utrolig godt å kjenne støtte fra familie og venner rundt. Føler egentlig at de aller aller fleste er udelt positive jeg. Merker at tanta mi har trukket seg litt...hun er ganske kristen og for henne krysser jeg en grense med å frata barnet en far...

Vel vel - akkurat det kan jeg leve med :) :) :)

Klem klem

Drit i tanter- så lenge du har de nærmeste på din side er det mer enn godt nok=)

Jeg reiste ned alene, men er så utrolig heldig å ha en venninne som bor der. Hun var ikke med meg, men godt å ha noen å være sammen med på kveldene. Men hadde nok klart det alene også. Så det går nok bra.

Sunshinebaby70- det er utrolig spennede å følge deg..kjenner meg utrolig godt igjen..det er liksom ikke så lenge siden jeg var der..rundt påske. Uansett masse lykke til på mandag.

Ellers mange takk for gratulasjoner- er fortsatt ikke på lykkekanalen..i dag kjenner jeg ingenting og er bekymret for det, i morgen kjenner jeg vel for mye og blir bekymret for det=) Håper selvfølgelig utrolig sterkt at de to blir boende der inne. Tror ikke på dette fantastiske skjer meg før jeg før jeg er kommet litt lengre.

Ha en fin helg alle dere sterke jenter!!

Hei, anbefaler en blogg til dere jeg, adressa er:

www.experience4me.blogg.no

Hun er fra stvg, skal til copenhagen fertility center i køben for å bli inseminert på mandag-onsdag, hun er singel.

Heisann, jeg skal teste tirsdag 29 hvis jeg klarer å vente så lenge da.... Denne gangen går tiden ulidelig sent og jeg er så spent. Ved tidligere forsøk har jeg likssom forberedt meg på at det ikke var noe men denne gangen håper jeg veldig.

Veldig kjekt at vi er så mange fra Stavanger her inne :-) lykke til alle sammen.

Håper alt står bra til med forsøker og tester. Er utrolig spent på hvordan det går med dere!!

Jeg har prøvd å ikke være så aktiv her inne, var så sikker på at mine to estra hjerter skulle stoppe. MEN har vært hos legen i dag 7+2, og de ligner baby i miniatyr begge to, de er begge over en cm. ÅÅ jeg er så utrolig lettet og glad.

Jeg morer meg litt med dette. Ingen av mine venninner vet at det er to..kun min familie, gleder meg til å se reaksjonen når jeg om en mnd forteller at det er to!!!

Hei igjen :)

Gratulerer! Så utrolig kjekt å høre at begge hjertene slår...må være en fantastisk følelse!!!

Jeg er i København akkurat nå! Fikk ut 8 egg igår - og i morgen skal de inn. Setter inn 2 stk jeg også hvis de er fine... Åååååå så spennende dette!!!

Da er jeg hjemme fra Køben igjen - og har blitt ruger på 2 egg :) :) :) Fikk 2 på frys også - så det er beroligende i tilfelle det ikke sitter nå i første runde :)

Blir det noe treff før Gitte reiser eller? Jeg kan ettermiddager denne uka - men har fri hele neste uke så da passer når som helst....

Da slapp jeg å teste denne gangen for mensen kom i natt....irriterende og skuffende. Jeg hadde også akupunktur denne gangen og trodde at det skule gå.....Nå vet jeg ikke helt hva jeg gjør videre, men har bestemt meg for å ta en prat med gynekologen min. På klinikken i København sa de at jeg kunne sjekke egglederne mine dersom det ikke gikk på tredje forsøk, og det gjorde det altså ikke. Regner med at noen av dere har gjort det allerede, skjer det på sykehuset eller kan en gynekolog gjøre det?

Ønsker alle dere andre masse lykke til, vi må glede oss over de som lykkes :-)

Hei shantaram.

Det var virkelig triste nyheter.

Er det ivf eller aid du holder på med? Jeg tok AID en gang- fant ut at livet var for kort og hoppet rett på IVF for å øke muligheten for å bli gravid med minst mulig skuffelser.

Jeg har vært å tatt røntgen/kontrast i livmoren. Du får henvisning av legen og utfører behandlingen på sykehuset (rtg avdelingen) Det er ikke behagelig når de skyller kontrast inn, såpass kan jeg si!!. Men det er vel verd et forsøk da kontrasten kan åpne egglederne hvis det er problemer der.

Så ta kontakt med legen snarest da det til tider kan være lang venteliste på denne "behandlingen"

Masse lykke til

Sunshinebaby- jeg vil gjerne treffes, men er inne i en utrolig kvalm periode..har utrolig nok med meg selv..men skal gi lyd når jeg får det litt bedre.

Gitte- når var det du skulle reise?

Trist å høre om deg Shantaram...ikke gi opp - håper du lykkes neste gang!

vbn246 - du må ha god bedring!!! Ikke kjekt å være kvalm! Jeg ser for meg at det er et problem jeg selv vil slite med om jeg lykkes...blir kvalm før båten legger fra kai jeg :) Har dessuten vært kvalm og uggen i tidligere svangerskap som dessverre har endt med SA tidlig (uke 6og7).

Uansett er det kanskje greit å vente med treff til jeg er sikker på at dette er i boks....så vi ser det an utover høsten og vinteren - når alle er klare og oppegående ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...