Gå til innhold

Kun tre navn igjen?..trenger et lite dytt til.

Anbefalte innlegg

Tusen takk til alle som har svart på vårt forrige innlegg. Vi nærmer oss et navn til jenta vår nå:-)

Nå er det disse tre navnene det står imellom. Vi har to favoritter, men ønsker å høre andre synspunkter også. Hvilket navn hadde dere gått for? Ranger dem gjerne med e/a ending også:

Nathalie/a

Sara

Eline/a

Hverken jeg eller mannen min er spesielt begeistret for dobbeltnavn, men vi liker alle disse tre navnene så godt at det blir fryktelig vanskelig å velge bort to av de. Derfor vurderer vi det allikevel:-D Blir det for tungt og dollete med f.eks. Sara Nathalie, Sara Eline eller andre kombinasjoner av disse? Jenta får to etternavn så vi er redd det blir litt mye.

Fortsetter under...

Jeg synes fire etternavn er for mange, samtidig synes jeg at navnet blir ekstra spesielt og flott med dobbeltnavn:-)

1. Eline

2. Sara

3. Nathalie

Sara Eline er koselig, og kort nok til at det funker flott med to etternavn, Sara Nathalie var litt tungt synes jeg. Eline Nathalie var iallefall for tungt:-)

Jeg er av den formening at enkeltnavn er finere, og at det gjør det ene navnet mer spesielt ved at det får stå alene. (På samme måte som et vakkert maleri får stå alene for å være blikkfang) ;-)

Selv ville jeg ikke gitt ungen min mer enn 3 navn, men sikkert mange som har fire som syns det er helt greit.

Liker veldig godt Sara og Eline av de tre du har der!! :-)

Sara Eline fungerer jo utmerket hvis dere bestemmer dere for dobbeltnavn...

Annonse

Sara er helt nydelig selv om det er mye brukt. Elina er helt OK men Eline er kjedelig. Nathalie er også OK men Nathalia blir veldig russisk spør du meg. Jeg er egentlig litt imot dobbeltnavn men Sara Nathalie var pent og en fordel med det er om hun noen gang kommer i bhg eller skole med andre som har samme navn som henne.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...