Suretær Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Minstemann her er nå klar for fast føde og jeg vil gjerne lage grøten selv. Er min første så dette er helt nytt. ALLE tips mottas med STOR takk: ) Når på dagen skal jeg gi ham det, hvor mye, hvor ofte og ikke minst hva slags grøt. Anyone?
eplejente Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Jeg pleier å bruke havremel istedet for havregryn nå i starten, sånn at det ikke blir så "klumpete". Bruker vel en halv desiliter mel til halvannen desiliter vann for å koke den til grøt. Kokes bare i et par minutter, så er den ferdig. Veldig kjekt. Også er jeg veldig glad i å lage hirsegrøt. Der har jeg "den første grød" som moren min har kjøpt på helsekost tror jeg. Et godt tips er å lage grøten veldig tynn i begynnelsen, mer som suppe. Da blir det ikke så stor overgang for de små. Gikk hvertfall kjempebra her. Jeg gir grøt en gang om dagen utifra tre fastføde måltider. De to andre lager jeg som regel en grønnsaksrett eventuelt med litt kjøtt eller kylling. Veldig finmost selvfølgelig. Jeg ga grøten "naturell" de første gangene, men etterhvert har jeg økt på med fruktmos på grøten. Tror det ble litt kjedelig med bare grøt uten noenting.. Lykke til!
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Her er det ulike oppskrifter på grøt http://www.barnemat.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå