Gå til innhold

Dere tvillinggravide med barn fra før.

Linemor m/ twins 2007 og 2010

Anbefalte innlegg

Hei og gratulerer til alle tvillinggravide :)

Jeg er i uke 18 med mitt andre tvilllingpar (overlykkelig), og guttene er 2 år og 7 mnd.

Dette svangerskapet gir meg flere bekymringer enn sist, siden jeg har to små jeg må ta meg av også. Sist hvilte jeg mye og tok livet veldig med ro, og guttene kom i uke 38.

Hvordan lever dere andre nå når dere går med to? Løfter dere på barna deres? Jobb? Hviler dere mye? Og hvilke råd har deres jordmor gitt dere?

Har dere mye kynnere forresten?

På forhånd takk for svar!

Klem fra

Fortsetter under...

Har jo ikke prøvd å være tvillinggravid før da, som deg:-)

Har vært sykemeldt 100% siden uke 18, og før det hadde jeg ferie så jeg har jo ikke jobba siden første trimester, og da gikk det greit.

Hjemme har jeg tre barn, en på snart 12, så han er jo rimelig enkel, men skal også ha mat og rene klær... De andre to er 1 år og 5 mnd, og 2 år og 9 mnd, så de krever en god del mer.. Begge er hjemme, men lillemor skal begynne i barnehage når hun blir tre år:-)

Blir jo endel løfting, og lek med de to små, men enda så går det greit. Regner med at med den tette oppfølginga som blir med både jordmor og sykehus så får jeg beskjed hvis jeg må roe meg ned:-) Kjenner jo selfølgelig formen an, og gjør ting ut fra hva jeg kjenner at jeg makter:-)

Er heldigvis ikke plaga mye med kynnere enda:-) Du da, siden du spurte?:-)

Heisann! Er i uke 16 med tvillinger jeg og har en gutt på to og et halvt fra før. Lever ganske som normalt, lillegutt er fulltid i bhg så får slappet av litt på dagtid, men merker nå at plagene har meldt sin ankomst. Bekkenløsningen er kommet for å bli så må nok begrense løftingen av guttungen som er svær for alderen (veier 19 kilo), vann i bena allerede og muligens begynnende svangerskapsdiabetes. Så kjenner at dette svangerskapet allerede nå er tøffere enn det forrige, men kynnere har jeg ikke vært plaget med enda, har kjent etpar ganger men ikke noe mer .-)

Ville bare gratulere deg! Så heldig du er :) Hvis du ikke allerede har vært der, så vil jeg anbefale deg tvillingforum.com der er det noen som har to sett med tvillinger. Det er et veldig fint nettsted for oss som har tvillinger :)

Lykke til!

Hei og gratulerer så mye. Spesielt å være gravid for andre gang med tvillinger sikkert.

Jeg er fullgått 34 uker no og tilbringer tiden på sykehus:((( Fødselen satte i gang for en uke siden, men de greide å stanse riene, heldigvis. No er jeg kommet så lang at jeg får lov å spise måltidene oppe:)))

Hjemme har jeg to jenter på henholdsvis 3 og snart 6 år. Grusomt å være borte fra dem.

Før jeg ble innlagt levde jeg nesten som normalt. Jeg hvilte mye på formiddagene mens minste jenta mi fikk se på film. Største har begynt på skolen. Minste skal snart begynne i barnehage. Ellers gikk dagen noenlunde som normalt. Ikke flink til å passe meg med tunge løft. Kunne ta meg selv i at jeg plutselig løftet på største jenta som er 24 kg. Likevel begrenser aktiviteten seg en del, en orker ikke like mye når magen begynner å bli stor.

Snakket litt med jordmor her om det kunne være at jeg ikke hadde vært flink nok til å ta det med ro. Hun mente at det ikke hadde betydning, men at det heller er andre forhold som spiller inn hvis fødselen starterfør tiden.

Lykke til og håper du får et flott svangerskap!

Hei alle og takk for svar :)

Jeg er sykemeldt fra i dag av, mest fordi jeg ønsker å ta ting med ro med tanke på de to små jeg har i magen. På denne måten har jeg mer overskudd til guttene både før og etter barnehagen også :) Litt dårlig samvittighet overfor jobb, men ingenting er viktigere enn barna :))

Jeg får kynnere når jeg ikke tar det med ro, men det har roet seg mye etter jeg roet ned tempoet litt. Da jeg gikk med guttene hadde jeg mye mere kynnere, det gikk jo bra det også :) Men jeg tror det er viktig å lytte til kroppens signaler uansett.

Vi er så heldige som er gravide med tvillinger!! :) Dere har så utrolig mye kjekt å se fram til :))

Lykke til videre alle sammen :)

Annonse

Heisann, jeg synes dette svangerskapet er tyngre fysisk enn det var å bære på ett par. Har ei datter som blir to når tvillingene kommer og jeg er glad for at hun begynte i barnehagen fra august av. Det er ikke før de siste ukene jeg synes det har begynt å bli skikkelig tungt. Har lite energi og bekkenløsningen er kommet:S hehe.

Jeg løfter enda på jenta mi men mye mindre enn før. Når samboeren min er hjemme og slikt er det han så tar seg av det for det meste...

Jeg er fullgåtte tjueåtte uker og har lagt på meg 17 kg allerede så det spiller nok inn d også at det begynner å bli skikkelig tungt:P

Jeg håper virkelig jeg kommer meg over uke trettifem, men ser ikke for meg at jeg klarer å overleve så lenge hehehe.

Lykke til i hvertfall:)

Hei. jeg er tvillinggravid i uke 29, jobber fortsatt 40-50 % (2 dager i uka). Hjemme har jeg ei jente på 5 og en gutt på 3,5 år. De er i barneh. 4 dager i uka. Men jeg er mye alene på kveldene, så da merker jeg at det er tungt. Har måttet begrense meg en del ifht barna med "service" og slikt. Før løftet jeg dem ut og inn av senga etc, de ville ofte på fanget (men nå er det jo ikke plass der!), jeg orker heller ikke springe opp og ned trappa for å hente ting. Men det er like greit de lærer seg å være mer selvhjulpne. Orker ikke bøye meg noe særlig, og jeg er plaget med bekkenet og en del kynnere. har lagt påmeg 10 kg, og føler kondisen er på lavmål. Blir sliten av ingenting!

Hei og gratulerer til alle med tvillinger i magen! Har tvillinger på 11mnd og en storesøster på 3,5år, og stakk innom her på besøk... På slutten av tvillinggraviditeten var jeg så plaga av bekkenløsning at jeg ikke klarte kjøre bil, eller løfte på eldste, så den siste mnd fikk mannen min 20%sykemelding så han kunne levere i barnehagen(han kom da for sent på jobb hver dag, så derfor sykemeldingen)...

Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...