Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Jeg var på lapraskopi på onsdag og det gikk veldig bra. Ingen endometriose og eggelderene er åpne og fine sa de. Jeg fikk mensen samme dag så jeg er på dag 4 i dag og må dermed starte på Pergotime i dag om jeg skal insemineres i denne syklusen. Jeg tenker litt på at jeg har tatt mye smertestillende og betennelsesdempende de siste dagen og at det kanskje ikke er ideelt da å inseminere så snart?eg har hatt en del stress på jobb og på privatfronten i det siste og så tenker at det muligens er lurt å vente? Men jeg er så utrolig klar, har så enormt lyst til å blir gravid. Trenger vel egentlig bare å høre litt hva noen her inne tenker. Slitsomt å sitte med alle tankene helt alene.

Jeg har EN mulighet til med min åpen donor sæd på Stork, om det ikke går denne gangen må jeg vurdere om jeg skal videre med Stork og kjøpe nytt depot evt om jeg bytter til Nordica for at de kanskje kan følge meg opp på en annen måte som muliens er bedre for meg. Etter det jeg har hørt er det mulighet for å få UL der ved inseminasjon?

Jeg har hatt tre forsøk på Stork og hver gang har de sagt at alt har ligget til rette, men det har ikke gått. Føler jeg skyter i mørket liksom, men det er det vel mange her som har gjort og fått det til tidligere.

Det jeg nå lurer på er vel om jeg skal sjanse på å starte på pergotime i dag og satse på å reise allerede om litt over en uke eller om det er bedre ¨vente til neste syklus.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140652055-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei mamman&prinsessen!

Det er alltid vanskelig å gi råd til andre for man må liksom kjenne selv hva som føles riktig. Men hvis det var meg, ville jeg nok ha ventet en måned. Vet ikke hvilke medisiner du har tatt, men da jeg tok betennelsesdempende medisin, stod det på vedlegget at det medførte nedsatt fruktbarhet. Hvis det er tilfellet med din medisin også, er det jo kanskje dumt å bruke et forsøk en måned hvor mulighetene er små?

Når det gjelder stress, så er det jo erfaringsmessig ofte sånn at det ikke passer med jobb:) Men dersom du vet at det er mindre stress neste måned, er jo det en god grunn til å vente. For mye stress er aldri bra!

Lykke til uansett hva du velger!

Det stemmer forøvrig at de scanner før inseminasjon på Nordica for å sjekke om du har hatt/har eggløsning. Men dersom du går på Pergotime scannes du vel i syklusen her i Norge?

Jeg hadde tre misslykkede forsøk på stork før jeg byttet til Nordica, etter jeg byttet har jeg blitt gravid på 2/3 førsøk.

Det ene av disse var uten hormoner.

Masse lykke til uansett hva du velger!

Hei og takk for svar, jeg er enig med deg, har alle de samme tankene selv om jeg er så velig hekta på reise så fort som mulig nå som jeg har ventet så lenge.

Jeg har tatt diclofenac ratiopharm, det står at det skal taes ved forsiktighet om man prøver påå bli gravid, så har jo tenkt på det at det sikkert er best å vente en måned..

Hei !

Jeg følger litt med her inne. Skal ha første samtale med Nordica denne uken.

Merket meg at du lurte på dette med betennelsesdempende midler. Vel, f. eks. Ibux er jo et av disse midlene som kan hemme eggløsning.

Jeg skjønner du har veldig lyst til å begynne med Pergotime denne syklusen... men Pergotime funker på 2 sykluser etterhverandre så jeg kan ikke se du skal la deg hindre av å begynne på Pergotime denne syklusen.

Patella..:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...