Gå til innhold

Mat og drikke som ikke smaker lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke lyst på noe med kullsyre i, verken brus eller farris. Kaffe har ikke smakt så godt den siste uken, men det har jeg heller ikke villet drikke så mye av. I dag smaker kaffe ikke godt i det hele tatt, så den ene koppen jeg skulle unne meg blir nok ikke drukket opp!

Har dere noen matvarer eller drikker dere ikke får i dere lengre, eller som ikke smaker like godt som før?

Skrevet

Jada...samme her.Orker heller ikke noe med kullsyre...enda jeg var helt soloman før=0))

Tåler hverken lukt eller smaken av brun saus,blir kvalm med en gang...

Har aldri søtsug lenger,og det er jo bare positivt=0)

Orket ikke kaffe i flere uker,men tar en kopp om morgenen nå.

Har ikke spist frukt etter uke 7...fikk så halsbrann,ikke særlig lyst på det lenger og brød smaker som regel papp..

Aldri vært spes glad i junkfood men av og til får jeg skikkelig lyst på det nå=0) og kyllingsalat som man kan sette sammen selv på Ica=0))

Nydelig!! hehe

Skrevet

Så morsomt at du også har det med kullsyre. Det har jeg ikke hørt om før... Jeg var fantaman jeg da :-) Nå ligger flaskene urørt og tar plass i kjøleskapet. Jeg har blitt 'hektet' på en saft med rabarbra og bringebær. Noe som er bra, fordi jeg drikker masse for tiden og vann er litt kjedelig i lengden og det drikker jeg veldig mye av på jobb. Hva drikker du nå da?

Har ikke halsbrann eller andre plager, så det meste går bra, er bare at det liksom ikke smaker det samme, eller har ikke lyst på det.

Skrevet

Jeg er eller var et skikkelig godtemonster.. Spiste alltid masse sjokolade og potetgull i helga, men det smaker ikke godt lengre, og blir dårlig bare ved tanken på å spise det.. usj.. Haha.. Kanksje ikke så ille.. :D Knasker istede masse masse frukt.. Og grønnsaker.. Og liker lukten av surkål.. haha..

Skrevet

Jeg klarer ikke kaffe, grovbrød, flere teer, makrell i tomat, i dag smakte gulost vondt, flere middagsretter jeg normalt sett elsker og vil helst bare drikke vann og appelsinjuice...

Skrevet

Det er så utrolig moro å høre at flere har det som meg. KULLSYRE takler jeg ikke. VIRKELIG. Tidligere har jeg vært helt hektet på pepsimax, nå orker jeg ikke tanken en gang. Sjokolade smaker ikke det samme, heller ikke godteri forøvrig. Hva pålegg på maten anngår, skifter jeg hver eneste dag. Den ene dagen kan jeg spise opp en hel leverposteiboks, den andre dagen spyr jeg av lukten. Og sånn bytter det på hver dag.............. Disse hormonene styrer livet mitt om dagen ;)

Parfyme.......... DET TAKLER JEG IKKE....................

Skrevet

Hehe, så morsomt :-)Hadde ikke hørt om det med kullsyre før jeg!

Noen parfymer takler ikke jeg heller. Er en prøvelse på bussen noen ganger med mange lukter som virkelig ikke er gode!

Skrevet

Uh.. helt enig med at det er en prøvelse å ta buss fortiden. Parfyme og folk som nettopp har røyka er det verste for meg!! Ellers har jeg plutselig i dag fått generelt dårlig matlyst!

Skrevet

Brødmat, greier det nesten ikke. Prøver å truge i meg litt... Det verste er å gå på butikken og skal kjøpe brød. Står å brekker meg når jeg står og skjerer opp brødet ved maskinen i butikken - lite gøy :)

Skrevet

samme her,glemmer meg av og kjøper brus..ender at over halve brusflaska bare står der,liker ikke kullsyra!og klarer nesten ikke smaken av all den søte brusen heller.

kaffe klarer jeg ikke å smake på engeng, brød har vært laangt unna meg frem til i dag:) spiste 3 brødskiver !!! (spennt på om det fortsetter i morgen..)

liker ikke te,ost...ingenting i kjøleskapet sånn helt ærlig, brekker meg av vanlig pålegg nå.

sure ting (gåtter,juice o.l ) kjennes som at det ska etset inni munnen min:P

kan ikke huske at jeg har vært så ille med noen av di andre to barna mine:)

Skrevet

Enig med de fleste andre her. Klarer ikke å drikke brus i det hele tatt! Drikker juice eller så lager jeg meg mest limonade med veldig lite sukker i. Klarer dessverre ikke å drikke så mye vann heller. Gul Lipton te går også greit så lenge det nesten ikke er sukker i.

Kunne bare spise loff i begynnelsen, men nå klarer jeg grovbrød gudskjelov. Men klarer ikke hjemmebakt brød.

Orker ikke kylling, ris eller sjokolade heller. Men surt godteri og drops som f.eks. "Søppeldynga" sklir ned. Salt potetgull og ostepop går også fint, enda jeg ikke pleier å spise potetgull.

Selv om jeg er kvalm så spiser jeg. Det er ingenting jeg egentlig har direkte lyst på, men jeg spiser det fordi jeg vet det funker. Men så kan det gå en dag eller to så smaker ikke det jeg likte lenger. Så jeg bytter ut matvarer jeg klarer ca. hver tredje dag.

Skrevet

Kaffen som smakte sågodt på morgenen før klarer jeg ikke å få i meg.

Melk smaker ikke melk lengere, av drikke går det en del eplemose med litt farris i her, det lindrer kvalmen også.

Ellers har jeg lyst på noe å spise men vet ikke hva... og når jeg en skjelden gang får lyst på noe og stikker og kjøper det setter meg ned og skal nyte maten så merker jeg etter ett tygg at det var ikke det jeg hadde lyst på alikevell...merkelige greier=) Frukt går ned.

Skrevet

Jeg er så glad for at jeg ikke er kvalm, så her går maten fremdeles ned på høykant for jeg er ofte sulten! På brød spiser jeg bare leverpostei for tiden. Ikke noe annet som frister, så det har gått noen beger med ulike typer i det siste :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...