Gjest Tale30 Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Hvor mye klorin, og hvordan gjør man det? Skal klorinen i kammeret eller inn i kummen? Kan jeg kjøre det på 95 grader? Jeg tenkte å kjøre det med noen hvite håndklær som trenger bleking, eller er det mer effektivt å kjøre det på tom maskin. Må man etterpå kjøre en maskin med vanlig vaskemiddel for å unngå at klorin påvirker klærne man skal vaske senere?
Gjest Tale30 Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Ingen som vet? Det var en tråd her om det for en tid tilbake, men den finner jeg ikke igjen.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Hmmm, jeg vet ikke om jeg ville brukt klorin..hadde problemer med vond lukt i maskina jeg og, kjørte bare tom maskin med vanlig vaskepulver og problemet var løst
Gjest Tale30 Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Jeg har kjørt to vaskemaskiner med vanlig vaskepulver.. men med håndklær. Det funket ikke. Blir det bedre dersom man ikke har klær i kanskje? Hørte mange råd om at klorin var det beste, men fikk ikke med meg helt hvordan det skulle gjøres. Har en liten "Da damene dro" episode her skjønner du
Sol Skippertaksdronning Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Hahaha, fort gjort det ja!! Hadde en på badet med tette rør her om dagen jeg og..Men prøv å kjør helt tom maskin, kan ikke garantere at det funker, men verdt et forsøk
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Har hørt at eddik skal fjerne vond lukt, både i vaskemaskin og til klær som lukter vondt selv om de er vasket. Spesielt treningsklær i syntetisk materiale. Jeg har ikke prøvd, så vet ikke om det stemmer.
Tigerpote Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Det finnes et middel mot dette å få kjøpt i butikken! Både for oppvaskmaskin og for vaskemaskin. Jeg har kjøpt begge deler og kjørt det, men hadde ikke vond lukt, ville bare "rense" maskinene litt. Jeg opplever så og si aldri vond lukt fra maskinen, kan det ha med å gjøre at jeg koker mye tøy? Jeg vasker sengetøy og håndklær på 95 grader, og i følge en vaskemaskinreperatør, får de som skal være miljøvennlige og vaske "alt" på 30 grader nærmest råtne maskiner... Men vond lukt kan sikkert oppstå likevel da.
Gjest Tale30 Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Vi har heller aldri hatt vond lukt i maskinen. Men min mann vasket en maskin da jeg og jenta var borte 3 uker. Så har han lukket døren på masinen med fukt inni og slik har det stått ubrukt i 2 uker. Når vi er hjemme er det jo babytøy som skal vaskes så da går maskinen i ett
Tigerpote Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 Ok hehe.. Men ville ha prøvd det middelet som du får kjøpt i butikken jeg! Lykke til:)
mamman til to gutter Skrevet 12. september 2009 #10 Skrevet 12. september 2009 Jeg har vasket maskinen med eddik når den har luktet vondt. Jeg tok "en dæsj" i rommet hvor man pleier å ha vaskepulver og vasket med tom maskin, tror jeg vasket enda en tom maskin etterpå og for å være helt sikker, så vasket jeg håndkler som det ikke var så nøye med i første vask etterpå. Det fungerte veldig bra.
Agehya Skrevet 12. september 2009 #11 Skrevet 12. september 2009 Om du ikke har kjørt vask i det hele etter lukta kom, hadde jeg bare tatt en kokvask med håndklær. Kan gjerne ha den dæsj eddik i kammeret for tøymykner, og tatt en ekstra skylling etterpå. Om det lukter litt eddik av håndklærne, forsvinner den lukta når de tørker. Som regel forsvinner lukta med en vanlig runde på 90 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå