Gå til innhold

Eget rom - sover de bedre da?

Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

Hei. Vet ikke om dette akkurat hører her hjemme, men dere har da ihvertfall små:-). Sønnen min er nå 8 mnd og sover stort sett gjennom natten, men har en "våkentid" mellom 03 og 04. Da er det hyl og spetakkel. Han er ikke sulten, men bare våkner. Nå sover han inne på mitt rom (far sover på annet rom) men jeg lurer på å legge han på eget for å se om det kan hjelpe. Har prøvd dette før også, uten noe nevnverdig resultat - bare at jeg måtte fly litt ekstra. Jeg har begynt med "gråtekuren" nå og bare gått for å roe han, gi smokk og si godnatt. Det ser ut til å hjelpe litt....i natt var andre gang.

Skulle jeg flytte han på eget rom i natt for å se om han slutter helt, eller bør jeg avslutte kuren inne hos meg? Håper noen har erfaringer å dele med meg på dette:-). Er ikke alltid så lett å vite hva som kan være det rette.

Takk for hjelpen:-)

Fortsetter under...

Hei.

Vår erfaring er at de sover mye bedre på eget rom, men vi har måttet gå inn til de og gi smokk/vann et par netter på guttene og nærmere en uke med jenten før de sov natten igjennom. Har gjort dette da førstemann var rundt 6 måneder og når de to siste var rundt året. Førstemann fikk flaske og hadde mer enn stor nok vektoppgang og ikke behov for mat på natten. De to minste har vært mindre i størrelse og derfor hatt behov for nattmåltid litt lenger.

Jeg tror barna som har ofte perioder med lett søvn, lett kan våkne av lydene vi voksne lager i søvne og derfor sover bedre på eget rom. Her i huset har vi en som sover igjennom hva som helst, og to som er ganske vare, så der er de jo også forskjellige...

Men igjen vår erfaring er at eget rom har fungert bra! Men har jo ikke prøvd å venne de av med nattevåk inne på vårt soverom..

Lykke til!

etter min efaring sover de bedre på eget rom. Vår førstefødte sov på vårt rom til hun var godt over 1 år. Når andremann ble født fikk de dele rom sammen etter bare 2 uker og det tok ikke mange dagenen før det var slutt på natteskrik. begge våre jenter har vært flinke å sove natten igjennom, mye pga at de fikk flaske som siste måltid hver kveld og dermed klarte seg lenger uten føde..

Jeg og barnefar fikk sove godt hver natt og sto opp til 2 uthvilte små barn morgenen etter. Nå venter jeg nr 3 og han skal dele rom men minstejenta som nå er 5 år.

Kan også legge til at den eldste jenta vår på 7 år er mye mer engstelig for å sove alene enn det yngstejenta er. Hun er tøffere siden hun er vant til å sove på eget rom uten mamma og pappa. Det er kun når hun er syk at hun vil i sengen vår ellers trives hun godt i sen egen seng og er alltid uthvilt. Lykke til i allefall, du får det til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...