Gå til innhold

blir det veldig simpelt å kjøpe skumgummi-madrass til baby senga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har madrass etter barn nr 1 men pga krybbedød-faren vil jeg invistere i ny=)

Skrevet

Overhode ikke! Lillemann sover fabelaktig godt på vanlig skumgummi i vogga, og nå venter en simpel og billig IKEA-madrass til 150,- spenn i sprinkelsenga ;-) Krute godt!

Skrevet

Simpelt er det ikke, men jeg vet hvor grusomt jeg synes det er å ligge på en skumgummi madrass. Derfor har heller ikke ungene det.

Vi har også kjøpt ny madrass til nr2 på grunn av krybbedødfaren.

Skrevet

Nei det er det da ikke! legg heller mere penger i madass på neste seng.

vi kjøpte dyr svanemadrass som var så flott og fin. mendatteren vår ville ikke sove i sengen men sov godt alle andre steder, så vi gikk til ikea og kjøpte en der. den tykkeste av de og når den var på plass var også frøkna på plass i sengen!

Skrevet

Hvis du åpner svanemadrassen så er det skumgummi inni..tror jeg. Vi kjøpte en dyr en på babykos. Når vi skulle vaske den engang, så var det jammen meg to forskjellige lag skumgummi inni!

Har og åpnet flere madrasser og skumgummi der og. Men det er vel forskjellige kvaliteter.

Skrevet

Fjompen vår sover kjempegodt på en skumgummimadrass fra Ikea. Når han blir større og tyngre (og bytter ut springelsenga) skal han få en litt mer skikkelig madrass. Foreløpig duger Ikea sin helt ypperlig

Skrevet

Er det virkelig fare for krybbedød dersom madrassen ikke er gammel og har blitt brukt til søsken? Jeg har hørt at det er kun fare for krybbedød dersom man bruker en veldig gammel madrass, eller en madrass som baby/barnet har hatt mye tiss/bæsj/oppkast på. Jeg har en madrass som er 4 år gammel og brukt til nr 1, og har ingen planer om å kjøpe ny. Den er bare brukt 1.5 år, og ingen avføring eller oppkast i den. Vi har også overmadrass, som evt. kan byttes ut og som tar opp evt. oppkast og avføring.

Skrevet

Det er krybbedødfare hvis det har kommet urin, gulp el i den fordi det da kan være bakterier i den. Hvis man bruker overmadrass som enten er tykk nok til at ikke noe går gjennom, eller tisselaken i tillegg, så er det ingen fare ved å bruke madrassen på nytt.Sånn har hvertfall jeg forstått det. Overmadrassen kan vaskes og da er det ingen fare ved å bruke den på nytt.

Skrevet

Jeg tror problemet ligger i at det kan dannes mugg i "rester" av gulp, urin, svette o.l. som ligger i madrassen, og at det er dette som kan være farlig for barnet.

Skrevet

Jeg hadde i tillegg lammeskinn i sengen, så det er lite som har kommet gjennom alt dette og kan bli farlig for barnet.

Skrevet

Det er ikke skumgummi i svane baby, jeg har den til minsten og har hatt av trekket flere gamger og vasket madrassen!

Skrevet

på jysk selger vi knall gode memory-skummadrasser (tempur) ikke så dyre heller =)

Luksus for den lille =)

Skrevet

JEg synes at i både vogge og sprinkelseng er det faktisk samme søren, siden de uansett veier så lite. Vekt har jo nemlig også en del å si for hvordan underlaget blir oppfattet.

Men når de er over i "vanlig" seng rundt 2-3 års alder så synes jeg en god madrass er det aller viktigste med hele senga...

Har også en mindre madrass som er i bruk i sprinkelsenga som ikke er skumgummi, men innbiller meg at forskjellen er uhyre liten, unntatt i pris:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...