sørlandschips Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Hvem parti bør vi stemme på da?Orker ikke å følge med på alt dette valg styret jeg,men hvem parti er for å beholde kontantstøtte?
Eva_81 Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Har du seriøst tenkt å stemme på et parti bare fordi de vil beholde kontantstøtta?????? Senterpartiet ønsker å beholde kontantstøtta...
lille løk Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Krf vil jo selvsagt beholde kontantstøtten- ønsker også å sette den opp til 5000 pr mnd pr barn. Venstre, Høyre, Frp, og senterpartiet vil beholde den slik den er i dag. Rødt, Sv og Arbeiderpartiet vil avskaffe kontantstøtten, men det skal vel i utgangspunktet ikke skje før lovnaden om full barnehagedekning er fullført. Godt valg=)
FruTB Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Hei! Her er en link som forteller det meste av det vi er opptatt av: http://www.babyverden.no/Nyheter/Introside-valg-09/ Men ja - riktig som lille løk skriver. Og du, husk at det tar lang tid før det nye stadsbudsjettet trer i kraft. Det er ikke sikkert en eventuell fjerning av kontantsstøtten vil affisere deg i det hele tatt
frøet76 Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Hvorfor sier dere at Senterpartiet vil beholde Kontantstøtten når DETTE IKKE STEMMER?? Stem KrF- de vil øke den! Evt FrP som også vil øke den.
Lille-My,75 Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Senterpartiet ønsker å beholde kontantstøtten, men i en litt mer målgrupperettet form enn i dag. Dette står i partiprogrammet deres: "Videreutvikle kontantstøtteordningen, ved å målrette den mot familier der en av foreldrene er hjemme med barn under to år." KrF ønsker å beholde kontantstøtten slik den er i dag, men øke den. Dette står på hjemmesiden deres: "Øke kontantstøtten til 5 000 kroner for ettåringene og 4 000 kroner for toåringene".
Gjest yrild Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 Stem venstre sier nå jeg ;-) he he... Må si at kontantstøtten vel ikke er det viktigste her i verden...
lille løk Skrevet 12. september 2009 #8 Skrevet 12. september 2009 Frøet 76- Om det er så at senterpartiet ikke vil beholde kontantstøtten, som du påstår vil jeg sette pris på at du henviser til link! Helt riktig som Lille- my, 75 skriver- Senterpartiet ønsker videreutvikle ved å øke støtten frem til barnet er 2 år- og deretter fjerne ordningen. Når det er sagt er det lite sannsynlig at støtten frafaller med det første selvom den rød- grønne regjeringen (forhåpentligvis) fortsetter i fire nye år.
frøet76 Skrevet 13. september 2009 #9 Skrevet 13. september 2009 Ok! Jeg har nok ikke lest partiprogrammet deres godt nok. Har vel blitt noe forvirret av at de ( Senterpartiet) lovet å ikke røre kontantstøtten om de kom i regjering ved sist valg. Det løftet brøt de. Stemmer det ikke at kontantstøtten har gått ned med SP/AP/SV-regjeringen de siste årene? Av den grunn tenker jeg at man ikke kan stole på deres uttalelser denne gangen heller. Kommer de til makten, samarbeider de sannsynligvis med "de røde", som ønsker å fjerne kontantstøtten (som Ap og SV.) Hvis jeg skulle velge utifra mitt ønske om at kontantstøtten skal økes/være som i dag, hadde jeg aldri stemt Senterpartiet. Da ville jeg heller stemt på KrF, der kontantstøtten er en av hjertesakene.
Eva_81 Skrevet 13. september 2009 #10 Skrevet 13. september 2009 Hvor har du disse påstandene fra, frøet76????????? Kontantstøtten har IKKE gått ned med den rødgrønne regjeringen. Du bør ha litt mer kunnskap om saker før du uttaler deg.
LilleBjella Skrevet 13. september 2009 #11 Skrevet 13. september 2009 Jeg blir skremt av uttalelser som "orker ikke følge med på alt dette valg styret jeg, men hvem parti er for å beholde kontantstøtte?". Er kontantstøtte det viktigste kriteriet for å stemme på et parti? Er kontantstøtte noe av det mest betydningsfulle i dagens samfunn? Hva med kvaliteten på skolene ungene våre en dag skal gå på. Lærerutdannelse, lærerlønn, heldagsskole, SFO og undervisningsplaner. Hva hvis barnet ditt blir sykt? Skal alle barn ha samme rett til like god og rask helsebehandling, uavhengig av hvor mye penger foreldrene har? Er dagens eldreomsorg bra nok? Hva med kvaliteten på veiene du kjører på hver dag, eller er du en av dem som ønsker et bedre tilbud av kollektivtrafikk der du bor? Er du oppatt av hva du betaler i skatter og avgifter, betaler du for mye eller syns du det er greit å bidra mer til fellesskapet? Jeg mener at alle har en plikt til å sette seg inn i hvilket parti de ønsker å stemme på. Og at kontantstøtten er ett av flere kriterier, det er greit nok. Men har du tenkt over at så og si alt rundt deg i større eller mindre grad blir bestemt av de folkevalgte? Utsagn som dette gjør at jeg tenker at det kanskje er like greit at kontantstøtten fjernes?
Eva_81 Skrevet 13. september 2009 #12 Skrevet 13. september 2009 Helt enig, LilleElla! JA til fjerning av kontantstøtten!
Lille-My,75 Skrevet 13. september 2009 #13 Skrevet 13. september 2009 Er sååå enig med deg LilleElla! I tillegg til alt du nevner, skulle jeg ønske at litt flere også var opptatt av hva Norge skal leve av om noen år, når oljeinntektene ikke lenger strømmer inn i statskassa slik at det er mulig å finansiere alle disse godene som så mange av oss tar helt forgitt. Synes det er rart at noen ikke er interessert i å bruke tid på å sette seg inn i sånt, jeg... Det er jo bare veldig interessant og viktig!
Gjest tomatsuppetilmiddagkanskje Skrevet 13. september 2009 #14 Skrevet 13. september 2009 Dette har jeg også lurt på og har forsøkt å sette meg litt inn i det. Det eneste partiet som AKTIVT jobber for å beholde kontantstøtten er KRISTELIG FOLKEPARTI. Andre partier som støtter og ønsker å bevare kontantstøtten er Høyre, Venstre og Senterpartiet. SV og AP vil fjerne kontantstøtten. Jeg har aldri stemt Kristelig folkeparti før - men denne gangen er det de som skal få min stemme for ingen ting er viktigere for meg og mine barn enn kontantstøtten!!!!
Eva_81 Skrevet 14. september 2009 #15 Skrevet 14. september 2009 Jøss, da har du og dine barn det jammen godt tomatsuppe! Og alle de godene du har i dagens flotte samfunn, ønsker du å fjerne bare for å beholde kontantstøtten????? Jaja, hver sin smak...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå