Gå til innhold

Oioi. Har mange tanker ang min nye graviditet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger visst en liten spire inni magen min, testa positivt idag. Men skal ta en test i morgen tidlig for å være sikker.

Mange tanker flyr inni hodet mitt. Er jeg klar for dette? Datteren min er bare 7,5 mnd jo! To tette var igrunn ikke planlagt, men babyer kan vel ikke alltids planlegges kan de vel? Ung er både jeg og samboern og, og å være tobarnsforeldre er det veldig forskjell fra å være mamma og pappa til et barn? Føler at vi forplikter oss enda mer til hverandre med enda et barn, på en måte. Jobben min starter om bare litt over 2 uker, og nå kan det hende sykemelding blir aktuelt etterhvert.. er kvalm allerede, ifølge terminkalkulatoren er jeg visst 5+4. Er lærling, og har i permisjonstiden min satt lærlingetiden på frys. Har 9 mnd igjen av lærlingetiden, så håper dette går. Og plassmangel! Æh, hvis vi skal bli 4 må vi vel ha en treroms? Og samboeren min tror jeg ikke vil dette enda, så tror han blir en hard nøtt å overbevise. Abort vet jeg ikke om jeg greier å tenke på engang siden min lille jente engang var en spire. Hadde jeg tatt abort ville jo ikke hun vært her.

Huff.. Ble litt langt det her. Men måtte bare lufte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med spire! :)

Når først spiren er på plass, og dere allerede er en fin liten familie på tre, tipper jeg at dere klarer å ta imot barnet. Dere _må_ jo ikke ha en treroms. Sånne pratiske ting ordner seg etter hvert. Håper dere finner ut av dette sammen! :) Noen fordeler vil det jo også være med at dere er såpass unge. Dere har sannsynligvis mye mer energi til å takle to så tette enn dere ville hatt om noen år (selvfølgelig individuelt). Dere vil ennå være unge den dagen barna flytter ut. Dere vil dessuten kunne bli veldig unge, spreke besteforeldre en dag. ;p

Dere har selvfølgelig noen viktige runder å gå, men jeg håper ting løser seg for dere! :)

Skrevet

Gratulerer! Dere ville jo ha søsken til henne senere uansett, så litt tett gjør ikke den store forskjellen tror jeg. De kommer fort til å få stor glede av hverandre! jeg ser det allerede nå med mine to, enda det er tre år mellom:) Ja, det er litt mer styr med to, men det går seg til, og blir bedre for hver dag:) Går så bra så!

Skrevet

Jeg har to gutter med 13,5 mnd mellom. Nå er minsten bare 1 mnd enda, men det har gått over all forventning. Enda har det ikke vært tegn til sjalusi hos storebror, bare koser babyen og gir han maten sin og lekene sine:-) Lillebror er en veldig rolig baby, men trenger mye kroppskontakt, så bæresjal har vært gull verdt, da kan jeg samtidig leke med storebror. Ellers har jeg storebror i barnehagen korte dager og får da litt alenetid med babyen. Selvsagt kan det være litt slitsomt, og verre blir det nok når minsten begynner å kreve mer. Vi er også unge tobarnsforeldre, 25 og 26 og syntes bare det er en fordel:-) Større leilighet trenger dere jo ikke før om kanskje et par år. Vi har enebolig, men har allikevel tenkt å ha guttene våre på samme rom når minsten begynner å sove rundt.

Gratulerer så masse med liten spire. Med ny spire følger nye bekymringer, men husk at alt ordner seg som regel og de kommer virkelig til å få mye glede av hverandre;-)

Skrevet

Gratulerer, dette går sikkert bra. Det som slår meg når jeg leser innlegget ditt, er at du er litt usikker på forholdet? At samboeren din ikke vil reagere positivt?

Men hvis dere har det bra sammen, og ønsker flere barn (selv om det kanske ikke var planlagt så tidlig) så vil dette bare gå fint! At dere er unge, er på mange måter en fordel, og det med lærlingetiden finnes det sikkert også en løsning på (må vel bare vente litt?). Større plass får dere etterhvert.

Jeg synes det er synd med abort, hvis dere uansett vil ha en til senere. Dette fikser dere, ønsker dere lykke til jeg!

Skrevet

Tror det er helt naturlig å reagere med litt skrekk og bekymringer når man plutselig venter nr 2 så tett etter nr 1...har selv en liten jente på 10 mnd og er også gravid igjen..kan ikke kalle meg ung mor,men er likevel bekymret,redd,forventnigsfull og alle andre mulige tanker...tenk hvis ditt ig tenk hvis datt....har en mann som er veldig veldig glad for dette og pulser med rom og planlegger større bil osv,så sånn sett er jeg jo heldig.

men uansett...gratulerer med spire og jeg tror det kommer til å gå helt fint!!!....kos deg med graviditeten og ta ting litt etterhvert...

lykke til!!

Skrevet

Gratulerer så masse!

Ble selv gravid når mini var 6,5 mnd. Nå er han stolt storebror på 16 mnd til en liten gutt på snart 3 uker!

Dette var aldeles ikke planlagt hos oss heller, og vi gikk gjennom en del sjokk og panikk vi også, men prøvde å fokusere på alt det positive ved å få to tette, som f.eks at de vil få enorm glede av hverandre.

Ja, vi er innstilte på travle tider fremover, men tror det blir gull på sikt.

Og så langt har det bare vært fint, så jeg sier bare gled dere :)

Skrevet

Er vel ikke direkte usikker på forholdet kanskje, men jeg vet jo at vi slet et par mnd etter fødsel og sliter litt enda i forholdet pga jenta vår som vi er så glad i! Ikke har vi besteforeldre eller barnepass vi kan bruke i nærheten, sånn at så små ting som å gå på kino sammen får vi ikke gjort annet enn et par dager i halvåret kanskje.. Er bare litt sliten kanskje, isåfall får vi to bleiebarn, to vognbarn og to stykker som krever hvert sitt. Fom Juni kan det godt hende jeg står uten jobb, og da har jeg jo isåfall null inntekt under en evt ny permisjon. Huff, jaja. Mange bekymringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...