snuppi min Skrevet 11. september 2009 #1 Skrevet 11. september 2009 Var en tur innom slitere - og ble bedt om å komme inn hit, og det vil jeg gjerne. Jeg har nettopp funnet ut at jeg skal henvises til prøverør - og vi må igjennom en prosess som heter ICSI. Må si jeg gruer meg, er så redd for å få beskjeden jeg ikke vil ha - at jeg ikke kan få barn. Dette er veldig sårt, er veldig lei meg - og vet ikke hva jeg går til. Ser på nett at det står at 1 av 3 lykkes med prøverør, noen som vet statestikken for ICSI? Fint hvis noen kan gi meg litt tilbakemelding på hva jeg skal igjennom. Tusen takk
Mazza** Skrevet 11. september 2009 #2 Skrevet 11. september 2009 hei og velkommen hit dette skal nok gå veldig fint skal du se. Mange av oss som holder til her inne har vært gjennom akkuratt det du skal fremover. Det er selvfølgelig en tøff prosess, men virkelig verdt det når man endelig har et barn i armene. Selv har jeg 1 barn som er icsi barn , han kom på 2 forsøk. Denne gangen prøver vi på søsken, og er ruger på 5 forsøk nå. Man blir utålmodig og livet blir satt litt på vent fordi man aldri helt vet hva som skjer i fremtiden, og det blir vanskelig å planlegge lang tid fremover. I tilegg syns jeg ofte folk er litt ekstra nysgjerrige når det gjelder disse forsøkene......det kan også være slitsomt. Hormoner må du jo ta, først nesespray en stund( for å nedregulere kroppen), deretter sprøyter som du skal sette selv. Deretter blir det uttak av egg, en dag imellom hvor de skal befruktes, og så innsettingsdag. Deretter " ruger" du i 14 dager før du får ta test. Mange må prøve mange ganger før de får det til og alt klaffer, men sånn er det jo som regel med de som gjør det på den naturlige måten også....vi trenger bare litt ekstra hjelp. Her inne kan du få svar på mye av det du lurer på gjennom prosessen, og ingen spørsmål er for dumme. Akkuratt statistikken spesielt for icsi vet jeg ikke, men de sier jo 1 av 3 på prøverør generelt. Masse lykke til fremover,
håp-74 Skrevet 11. september 2009 #3 Skrevet 11. september 2009 Hei snuppi kjemper igjen ; )' Du har ei spennende tid i møte og tror du skal forberede deg på oppturer og nedturer. Jeg også har vært igjenom ICIS i 2003 sitter no med en herlig sønn på 5 år og vi lykest på første forsøk, siden har vi ikke lykest men har ikke tenkt å gi meg!!!!! Ang medisineringen er det veldig vanskelig å si om det blir ille eller bra, folk reagerer veldig induviduelt på medisinene, jeg for min del hadde ikke en eneste bivirkning gjennom hele medisineringen mens andre kan reagere i ulik grad. Er no ruger igjen for 7 gang kansje vi har lagt gull egget denne gangen???? håpe håpe. Går det ikke denne gangen heller så håper vi det går neste gang, her gjelder det å holde motet oppe tross noen kraftige turer i kjelleren.¨ Ønsker deg masse lykke til, her inne finner du en kjempe fin gjeng som deler gjerne sine erfaringer på godt og vondt. Og som mazza sier ingen spørsmål er for domme, vi er alle vært nybegynnere ; )
håp-74 Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Hei Mazza ; ) Så koslig å se att dere er i sving igjen, vet ikke om du husker meg men vi var rugere sammen med fryseforsøk i mai. Jeg er no ruger på 1 egg, fryse forsøk også denne gangen, det siste egget på frys : S Fikk satt inn egget 8. sept på min 35 års dag så denne gangen må det jo bare gå bra, kan ikke sjønne anna hehe. Er no på rugedag 3 hvordan ligger det an med deg. Hadde vært veldig koselig om vi kunne holde følge også denne gangen. Håper å høre fra deg snart : )
snuppi min Skrevet 11. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2009 Tusen takk for fine tilbakemeldinger. Det kommer sikkert mange spørsmål fra meg etterhvert ja, så fint å ha mange å støtte seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå