Gå til innhold

Herregud.. Dette er ekkelt. tror jeg har fått mark i rumpa! :O

Anbefalte innlegg

Kjente det i dag når jeg var ute å kjørte.. At det var akkurat som om noe kravlet i rumpehullet! Men det klør ikke, barnet mitt har ikke symptomer på barnemark, er jo rart at jeg har fått det og ikke h*n!

Fy faen så kvalmt! Hva skjer a?

Har prøvd å tørke hardt med papir og se etterpå, men jeg ser ingenting!

Hva skal jeg gjøre? Jeg går ikke til legen!!!

Fortsetter under...

Stapp rå løk oppi der før du legger deg i kveld. Kjerringråd!

Ellers må du spise mat med sterk cayennepepper.

Men dette er enormt smittsomt, så få deg resept på ormekur. Kanskje trenger du ikke resept heller?

Vask hendene godt. Bruk antibakteriell gelè hver dag.

Du trenger ikke resept :-)

Har det mark klør det vildt!!!!! (har prøvet det)

Har hørt at man kan ta en strimmel med tape og presse mot rumpehullet og da skulle man kunne se små orme? eller egg. Ser vist ut som små bomuldstråde???

Veldig vanlig at barn får det, spiser på alt mulig og hvis du skulle skifte bæsjebleie, og ikke vasket hendene etterpå, og senere spist av den hånden kan du lett bli smittet. Kjøp reseptfri småmarkkur på apoteket, står i hyllen. Hele familien må behandles, du får i piller eller flytende. Med piller må du ta en og ta neste om 8 dager. Vask alle barneleker godt, skift på sengene og vask undertøy på 60-90 grader. Vask hendene ofte og nøye, klipp alle negler helt korte og skubb under de.

Nesten alle småbarn får barnemark før eller siden, så du trenger ikke ha panikk. De er ikke så vanskelige å bli kvitt og de er ikke farlige.

Men renslighet er en dyd.

Barn stapper alt i munnen, og biter man i tillegg negler er man ekstremt utsatt.

Men jeg syns det er så rart at ikke ungen klør! :(

Kommer uansett til å kjøpe ormekur på apoteket i morgen, for sikkerhetsskyld.. Blir ikke flaut det da, ikke når jeg kommer med en 3 åring. ;)

Annonse

Også kør det egentlig ikke noe særlig, bare kjennes ut som om noe beveger deg der inne, klør litt av og til!

Kjenner man at marken beveger seg om man har det??

Fy faen! sorry at jeg er så ekkel! Men har bare dere jeg kan spørre!!

Jeg har det også sånn noen ganger.

Det kan ikke rett og slett være at du har "sprukket" ørelite grann i endetarmen, feks etter noe hard avføring? Eller kan du ha innvendige hemorrider?

Ønsker deg uansett masse lykke til!

Ja, det kan det jo være!

Hadde et litt "hardt" toalettbesøk før i dag, når jeg tenker meg om.

Tror kanskje jeg har blitt litt paranoid, iom. at jeg har barn og at sjangsen for å få mark er større enn ellers.

Hvis det er barnemark, så er det veldig enkelt å bli kvitt problemet, bare å stikke innom apoteket å kjøpe Vermox, tror det er 5 tab i esken, alle i familien skal ta kun 1 stykk, så en ny tab etter en uke.

Annonse

Google barnemark og les på symptomer ;)

Det er sant at ca 50% av alle barn får småmark en eller flere ganger, så det er ikke uvanlig... Sønnen min hadde det, han klagde på at han hadde vondt i rompa, særlig på kvelden. Han var ikke spesielt rød, og jeg så ingen mark, men damen på apoteket sa at man ikke trengte se de for at det skulle være der. Så vi tok en markkur hele familien og guttungen ble "bra i rompa" så da var det nok småmark.

Ingen dramatikk og ikke flaut, men veldig smittsomt.

• 8 år senere...
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min har mark i rumpa... vet ikke hva jeg skal gjøre. Datteren min har hatt det ganske lenge. Har dere noen råd??

Anonymkode: 598a4...b5e

Lys med lommelykt i rompa. Da kravler de ut og du kan plukke dem bort med pinsett. 

Eventuelt skaffe ungen noe medisin.... 

Anonymkode: fc471...963

Kanskje du har fått spolorm. De kan bli svære, så da kan du nok kjenne at den spreller inni der. Tror ikke at den vil gi kløe siden den er så stor, omtrent som en tjukk spagetti.

Anonymkode: 39321...6b7

Har du visst om at ungen har mark lenge og ikke gjort noe med det?

Du kjøper kur på apoteket(for hele familien!), kokvasker spesielt undertøy, håndkler og sengetøy. Klipper negler korte, og er svært nøye med håndhygiene. Dusj henne hver morgen, så får dere bort evnt egg som har blitt lagt i endetarmsåpningen i løpet av natten. Husk at kuren skal gis på nytt etter en uke.

Anonymkode: 2454a...134

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...