Gå til innhold

Hva hadde fungert skikkelig bra som kostyme til en 90-tallsfest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spice Girls og Kurt Cobain går ikke, men må vel være masse rart der ute som hadde vært skikkelig kult å kle seg ut som.

Fortsetter under...

Skrevet

hva med skikkelig stæsja opp dame klar for byen? med trang kort kjole i urolig fløyel, pumps med smale heler og rund tupp, korketrekkerkrøller satt opp i topp med de klassiske to krøllene hengende ned på hver side av ansiktet, strømper med gull eller sølv glitter i, sløyfespenne i sateng....? det må ikke bli for 80 talls så det må være litt mere elegant og matchende farger enn det ville vært på 80 tallet. og ikke så volumiøst med store puffærmer. du kan jo evt finne gamle bilder av jentene fra beverly hills 90210, de er jo fantastisk utspjåketete 90 talls damer.

eller så kan du finne bilde av aqua lene og kopiere den stilen. det er jo en mega slager fra 90 tallet.

lykke til :-)

Skrevet

Hørtes litt for mye 80-talls ut det første der, men herregud, jeg hadde faktisk helt glemt Aqua! Tenk at det var det store da jeg gikk på barneskolen, tror jeg har fortrengt de minnene litt :P

Skrevet

Mener å huske at vi brukte strekkbukser (grøss) på begynnelsen av 90-tallet.

Må det være noen kjendiser??

Gjest Månefuglen +2imagen
Skrevet

buffalosko og tobaccobukser:p

Skrevet

Så vidt jeg husker herfra var det: Levis 501, høyhalset genser med tørkle i halsen. Seilesko eller converse, hestehale med minkpels strikk, lugg som var sprayet opp i en stor krøll.

Annonse

Skrevet

Ja strekkbukser, og seleshorts med stripete strømpebukser og polo!!!

Skrevet

"Fruit of the loom"genser, 501 bukse og subbete joggesko var vel klesstilen til alle på skolen min fra 1995-1998ish.

Eller slengbukser, magetopp og buffalo eller art sko eller de sykt stygge skumgummi platåskoa.. Hahaha de var ville. Bukser med skjørt var også stort på slutten av 90-tallet.

Den såkalte bertestilen kom vel også på slutten av 90-tallet, den babyspicestilen men rosa eller lyseblå leggvarmere og kort kort skjørt.

Skrevet

sølvklær a la spaceman...

neon gul, grønn, rosa klær

adidas knappebukse

sidesleik..

Skrevet

90-tallet: Baywatch-kostyme?

Klær som var mote på 90-tallet: Strekktights, vide gensere, collegegenser (adidas), mørkeblåe 501 levisbukser, kondomlue, dongeriskjorte, flanellskjorte, dr.martens sko, basketsko, zaggebukse, svær t-skjorte

Merker: Adidas, Fila, Airwalk, fruit of the loom, dr.martens

Stritt rett, avklippet hår. Rett avklippet pannelugg.

Skrevet

Desto mer jeg leser om stilen desto mindre lyst har jeg å gå på denne festen :P Er veldig glad 90-tallet er ferdig!

Kom jo på de geniale kostymene, nemlig Kristin og Haakon-maskottene fra OL. Men har ikke tid til å sy slikt kostyme og ikke har jeg noen å gå sammen med.

Så tenkte jeg også hun fra Secret Garden som vant MGP. Som dere skjønner er jeg ikke helt gira på 90-tallsstilen, og er veldig glad jeg var outsider som liten som ikke gikk med slike moteklær

Skrevet

Ville bare si at jeg ikke dro siden jeg fikk ordna en avtale med ei venninne et annet sted, men at kostymet som vant faktisk var Kurt Cobain og Country Love. Hadde jo fraskrevet det som kostyme siden jeg tenkte alle kom til å dukke opp som ham, og det gjorde det kanskje, men var i alle fall en versjon av ham som vant, så litt komisk at det var det første jeg tenkte på ang 90-tallet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...