Gå til innhold

mage allerede????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som veit hvor tidlig man kan begynne å få mage?

Jeg er i slutten av uke seks, og synes liksom ikke den oppblåste magen blir noe mindre lenger.. Ut fra hva jeg har hørt pleier man ikke å få mage før i slutten av første trimester... Noen som veit?

kanskje jeg rett og slett er oppblåst, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, den oppblåste magen er hvertfall ikke til å kjimse over...føler meg jo høygravid etter måltidene, spes om kvelden....Men om morgenen er magen flat som en pannekake igjen, hehe, merkelig det der:)

Skrevet

VEL VEL...når jeg tenker meg om var ordet pannekakeflat gjerne å ta LITT hardt i;)

Skrevet

Jeg er også veldig oppblåst og har vært det siden ca uke 6.

Da hadde jeg kjempemage om kvelden og etter måltider, men flat mage om morgenen. Nå er jeg 10+1 og synes liksom ikke jeg har så flat mage om morgenen lengre..

Hvis du er sånn som meg at "det vises hvis du har spist en drue", som min farmor sier, så kan det jo hende at det vises litt så tidlig. Men det er nok bare luft.

Skrevet

Jeg tror det kan være en god blanding. Man er litt oppblåst, også vil man så gjerne at det skal synes. Veldig lett for meg å tenke sånn i alle fall. Jeg var helt sikker på at jeg hadde begynt å få mage. Så fikk helt panikk for at det kunne være tvilliner. Er i uke 9+6 i dag. Olabuksene mine kjennes veldig trange og hver gang jeg ser meg selv i speilet virker magen så stor. Men så må jeg tenke to ganger. Alle plagg virker trange eller stramme. Jeg orker faktisk ikke ha noe ettersittende på meg. Får helt klaus. Det kan være derfor magen virker større. Det som er i magen er ikke veldig stort akkurat, så jeg tror ikke det er fosteret som gjør at vi føler oss litt rundere over magen.

Men på en annen side er det veldig greit å ha noe å forholde seg til. En mage altså. Det er på en måte bekreftelsen vår på at det er noe der :) Så synes ikke det gjør noe at man får litt følelse av en større mage. :) Kos dere med magen jenter

Skrevet

pleier jo å vises at jeg har spist, men nå er virkelig magen "stor" hele tiden... men jeg får vel bare vente og se om en stund.. Liksom litt rart at det skal synes allerede..

takk for alle svar.. :)

Skrevet

Hei

Jeg er bare i 6 uke, og meg syntes det, dessverre, godt på. Er nok ganske oppblåst også, men jeg har synlig mage selv om morgenen før jeg har spist, og den blir verre utover dagen (som er den oppblåste biten). Går hos kiropraktor (nåler mot morgenkvalme), og hun mente det var fint mulig å få mage så tidlig som i uke 6. Det kom helt ann på om man hadde foroverlent eller bakoverlent livmor. En med foroverlent livmor vil tidlig kunne få synlig mage. Særlig hvis personen var tynn i utgangspunktet. Jeg var ganske tynn da jeg ble gravid, og hadde ikke mage i det hele tatt (str 36/s). Så enhver endring syntes jo veldig godt på meg og klærne. Sliter faktisk med å skjule magen på jobb!! Folk er jo vant med at jeg er skrapet, og så plutselig buler magen... Får bare si at jeg har spist godt i ferien...he he

Skrevet

Jeg er i uke 7, men jeg også syns at det er en liten kul der om morran...ut over kvelden så ser jeg ut som jeg er i mnd 6.. Men jeg har hørt at man blir fortere stor med 2 mann....Kanke huske jeg hadde de samme tankene med nr 1. Men man vil jo gjerne bevise for seg selv at det ligger noe inni der. Skulle gjerne vært 6 mnd på vei..men jeg pleier alltid og holde inn magen min, men det klarer jeg ikke lenger..blir bare kvalm og magen går ikke noe lengre inn fordet....

Skrevet

Magen har blitt mindre igjen nå..

Var nok meste oppblåst allikevel, men det henger fortsatt litt igjen, så da kanskje den så vidt har begynt å vokse bitte litt.. merker også at jeg ikke klarer å holde inn magen lenger..

Skrevet

Min mage har også blitt enda mindre igjen. Helt tibake til normalen i dag faktisk.

Men som deg så kan jeg ikke trekke inn like mye som før. Merkelig dette her. Håper den søte babymagen kommer snart.

Skrevet

signerer her...desverre egentlig! er nemlig så opplåst etter maten og til kveldene! sukk! har lang vei å gå så det kunne jo ha latt seg vente...6 uker på vei og nr 3...kommer vel til å bli stor som et hus......

Skrevet

Jeg er 7+1 i dag og jeg har mage, klarer ikke knappe igjen buksene så går i tights og treningsbukser hele tiden her hjemme. (Mannen syns klesstilen er litt ulekker for tiden;o)

Jeg ruger på to små spirer og håper det er litt av forklaringen på magen, men jeg kan jo ikke akkurat skryte av at jeg spiser LITE for tiden, herreguuuud såååå SULTEN hele tiden!

Skrevet

Jeg er i uke 6+5 og har fått mage. Pappa sa til typen min idag at den magen min kommer til å avsløre vår lille hemmelighet snart.

Å typen min sa ved middagsborde iste at han håpte at magen min ikke kom til å ha vokst like masse til neste gang han kommer hjem.

Så jeg er litt spent for sjansen for at jeg kan få tvillinger er der pga min farmor fikk tvillinger.

Skrevet

oi... så det høres ut som om de fleste som får mage tidlig får tvillinger?

Hadde egentlig bare planlagt en jeg da, men selvfølgelig blir jeg glad for to og.. men da tror jeg at jeg må planlegge en del ting litt anneledes..

Jeg blir alenemor, så jeg tror jeg krysser fingrene for at det bare er et lite gull i magen jeg,...

Skrevet

Jeg er i uke 12 om noen få dager, en annengangs. Syns ikke jeg har fått noe mage enda, men har bestandig hatt mage, så sikkert derfor det ikke vises, magen er og noe slappere pga forrige svangerskap, så etter dette skal den strammes opp!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...