Gå til innhold

jeg vil være administrator på min egen pc, ikke mannen. Hjelp meg folkens!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en egen bærbar pc der min mann har ordnet slik han har administratorbrukeren og til meg har han laget en begrenset konto. Han driver å tukler med alt mulig på pcen min og nå vil jeg ordne slik at jeg blir administrator. Men hvordan?

Kan ikke logge inn på hans brukerkonto og endre den fordi han har passord, men han kan fjerne mitt passord og endre alt mulig på min.

Selv om vi begge har hver sin brukerkonto + gjest så får jeg kun opp min på kontrollpanelet, ikke de andre brukerene. Sikkert pga han har gitt meg en begrenset konto, han selv har nok tilgang til alle.

Jeg blir gaaaaal!!!

Skrevet

Hvis det er din laptop så forlang å få passordet til hans bruker og forand det. hvorfor har han bruker på din laptop i hele tatt?

Her har vi hver vår bruker på den stasjonere, (selv om vi stort sett ender opp med å bruke den samme.) og på min laptop så er det satt opp bare for meg. Og ingen har passord for å komme inn på det ene eller andre.

DU får gi beskjed om at laptopen er din, og han kan låne den ved behov men ikke være den som har kontroll over den. eller låse sitt bruker der med passord

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...