Gå til innhold

Kloring i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 2 år som begynte i barnehagen nå i august.(1-3år.) Hun kommer stadig hjem med kloremerker i fjeset og på hendene, Og når jeg spør henne om hva som har skjedd sier hun at en gutt har klort henne.(det er alltid samme gutten). Jeg bare lurte på om dette er noe jeg bare må venne meg til når de går i barnehagen eller om jeg har lov til å reagere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du har lov å reagere hvis du uroer deg, og har mistanke om at dette gjentar seg mye. Jeg ville definitivt ha spurt om de ansatte har sett noe, eller bedt de holde et øye med hvem som gjør det slik at de kan si klart fra til den aktuelle gutten at det ikke er ok. Det er selvsagt slikt som skjer i barnehagen, men synes ikke du skal la det ligge. Kan hende de ansatte ikke er klar over at det skjer heller.

Har selv hatt en gutt som har slått og lugget litt i en periode, og det er heller ikke noe særlig - fordi en vet at de får mange negative reaksjoner. Tok skikkelig tak i det og ble møtt med positivt samarbeid i barnehagen, og nå har han sluttet helt med det. Like viktig for de barna som slår/klorer e.l. som de som blir slått/klort, at det blir tatt tak i på en preventiv måte.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...