Gå til innhold

Gravid utenfor livmoren:(:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da fikk jeg skrekkens tlf i går kveld, og har bare grini ut øya mine siden da!! Fikk vite at verdiene på min blodprøver var det samme som det pleier å være når man har en graviditet utenfor. Må inn til tirsdag og mest sannsynelig operere bor en av egglederene mine!! ahhh dette er det verste som kunne skjedd. Ville heller hatt en SA eller MA!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uffda... eg vett kje heilt ka da går ut på å vera gravid utfor livmoro, men har jo forstått såpass at da ikkje e bra, men kossen går da me den lille i magen då?? må den og ut??

Skrevet

graviditet utenfor livmoren vil si at "den lille" er utenfor livmoren.. og den kan jo ikke vokse der, så den må selvfølgelig også fjernes.

Skrevet

Lykke til! Det var trist å lese.

Med kun en eggleder kan du likevel bli gravid, det kan ta 20% lenger tid. Egg kan likevell slippe seg fra eggstokken hvor egglederen er fjernet og den andre egglederen kan føre egget ned i livmoren!! Dette har skjedd med ei venninne, hun har todelt livmor, og er nå gravid i den delen av livmoren hvr hun ikke har eggleder.

Så fortvil ikke!!

Skrevet

heisann. vet ikke om dette er no trøst.

Men jeg fikk også denne telefonen. Fikk beskjed om å komme opp på sykehuset pronto for sjekk. Jeg dro opp og var et foster midt i livmoren.

Skal tilbake om en uke for å sjekke mer da. For det var for lite til å se liv.

Men var hvertfall i livmora da.

Rart at du må vente så lenge

Skrevet

hadde du og lav stigning`? tok en ultraly tirsdag og da så de ingenting.. bare en tykk slimhinne. Men de vil at jeg venter slika t de er garantert å kunne gi meg en "diagnose" kan jeg spørre om hvordan din stigning var?? takk for litt oppmuntring her!!:)

Skrevet

den lille i magen kommer ikke til å overleve. Men hvordan kunne de utifra prøvene se at du er gravid utenfor livmoren? Er verdiene høye eller lave? Hvordan går det med deg? Har du vondt noen plass? Hvor langt er du på vei eller var du på vei?

Skrevet

Huff, så trist.. :s men håper det går med dere. Og om det verste skulle skje, så kan du fortsatt bli gravid med en eggleder da.. :)

*sende en klem*

Skrevet

min var først 3000 og steg til 4000 på to dager. så ikke den høyeste stigningen

Skrevet

mitt forrige svangerskap så var jeg på ul i uke 4-5 da så de ingenting. ikke en plommesekk engang.

tok bp og den var 300, to dager senere 600, så trenger ikke bety noe at de ikke ser noe på UL.

jeg har ei frisk og rask jente på 8mnd nå :)

Skrevet

ufffff så forferdelig...Dette var urettferdig.

Har selv prøvd prosessen 2 ganger. 1. gang med medisin. Så satte det seg fast på samme sted igjen...Lærer aldri. Da fjernet de egglederen. Overlegen sa i den forbindelse at " nå tar jeg egglederen for da har du iallefall sjanse til å bli gravid i livmor for det er ofte at når en først har en dårlig eggleder så vil en alltid væri i risiko for at det setter seg der å dermed ha dårligere sjanse for å bli gravid."

Og har dere problemer kan dette være en anledning til å komme inn til ivf. Jeg fikk en henvisning til gyn.. og kom igang med utredning som var 3 Pergo kurer..

For ivf er et godt alternativ for du kan jo bli gravid og bærer ennå en vital spire bare feil sted..

PS Jeg har hatt 3 IVFforsøk og er nå gravid etter siste forsøk.

Lykke til de neste ukene:-)

Skrevet

Huff, leit å høre! Synes det er litt rart at de ikke tar en UL til, og at de ikke tar deg inn med en gang. En extrauterin graviditet skal man vel ikke vente med å operere? Trodde jeg da. Vet ikke hvor langt du er på vei, men det kan jo forårsake en kraftig blødning dersom kroppen avstøter fosteret/embryoet selv. Men det håper jeg legene har tatt høyde for i ditt tilfelle?

Må du operere bort en eggstokk er ikke alt håp ute. Kan bare snakke av egen erfaring. Har kun en, og fikk beskjed som 17 åring om å få barn tidlig, for det kunne bli vanskelig. Men traff ikke mr. Right før jeg var 31. Men ble gravid innen et halvt år etter vi bestemte oss, og nå med nr to eter bare 2 pp :-) Så det går an mener jeg. Håper virkelig de tar godt vare på deg (både på sykehuset og hjemme,) og gir deg god oppfølging. Ille å måtte oppleve sånt som du gjør nå.

Stor klem!

Skrevet

Har de sjekket med ul? Ifølge innlegget ditt virket det ikke sånn. Håper det gjør det da, at de ikke bare går utifra blodprøve...

Skrevet

joda.-- glemte å skrive det tydeligvis.. jeg hadde en invendig ul forrige tirsdag. da så de kun en tykk slimhinne og var da ca 5+0.. i og med at de ikke så noe, og blodprøvene var som de var antok de at det er utenfor et sted. Skal tilbake på mandag å ta en blodprøve til, og komme fastende på Tirsdag til ul og muligens operasjon.. dritt og møkk..

Skrevet

Ville bare si at du har all min sympati. Også håper jeg de tar feil...

Håper du blir tatt godt vare på!

Skrevet

Hei, dette var trist å høre....

Jeg og deg begynte jo med blødning omtrent likt, mitt endte i SA..,.,

Ønsker deg all lykke og bare vent, vi er kanskje tilbake fortere enn vi tror!

Masse lykke til, nervepirrende dette her, men masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...