Gå til innhold

Er det sammenheng mellom fødselen til mammaen deres og deres egen fødsel? (førstegangsfødsel)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hos min mor gikk fødselen av meg veldig fort selv om hun var førstegangs, vannet gikk kl. 05.00 og 07.15 var jeg ute :-)

Lurer da på om jeg også mest sannsynelig vil få en like rask fødsel? Jeg vil jo helst ha litt bedre tid da det er jo større sjangse for å revne osv når det går så fort? (Min mamma måtte klippe mye.)

Hun gikk også en uke over termin, jeg håper jeg slipper og gå over termin da :-) Er i uke 37 nå ;-)

Fortsetter under...

Jeg ble tatt med keisersnitt fire uker for tidlig pga svangerskapsforgiftning og søstera mi ble etter hvert tatt med sugekopp, så jeg håper ikke det.

Men da søstera mi fikk sin tok det veldig lang tid, så det kan være noe i det.

Dette har jeg også lurt litt på. Min mor hadde en rask og lett fødsel da hun fikk meg.

Har hørt at det kan være en sammenheng om babyen ligger som den skal og at man har samme kroppsbygning som mor.

Men det er også en del som har hatt en helt annen fødsel enn sin mor, selv om de har samme kroppsbygning.

Så jeg skal nok uansett gå fødselen i møte med et åpent sinn. Så får det heller være en god bonus om den skulle bli lik min mors :)

ÅÅ det hadde passet meg utmerket!! Min mor skjønte ikke at det hun hadde var veer når de startet engang, hun hadde bare litt vondt i ryggen og ville egentlig bare legge seg! Det var pappa som "tvang" henne å reise til føden. 3 timer senere var jeg ute!! Drømmefødsel det der!!!!

Jeg snakket med jordmor, og hun sa det at hvis min mor hadde hatt f.esk trangt bekken så var det stor sjanse jeg og hadde det, eller hvis hun hadde blød mye under fødselen var det en fordel å vite om dette osv.

Annonse

Her var det ingen sammenheng. Min mor hadda lange tøffe fødseler, og samtlige har komt på overtid. Her kom tuppa en uke før tida og jeg merket ikke riene før jeg hadde 7-8 cm. I løpet av tre timer var hun ute. ;-)

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ja, hos meg var det veldig likt som mamma første gang jeg fødte. Jeg er selv født i seteleie, og sønnen min satt i seteleie. (Hører med til historien at mamma også satt i sete!) Hos henne startet fødselen med at vannet gikk halv sju om morgenen, og det samme skjedde med meg, AKKURAT kl halv sju om morgenen! Nesten litt spooky det der. Men forskjellen var at junior falt skeivt ned i bekkenet mitt, så det endte med hastesnitt tilslutt. Han satt fast nemlig. Men forløpet fram til da var som mammas fødsel av meg. Rask åpning når riene først startet.... Håper på vanlig fødsel med nr 2 i april :-)

40 t, en brekt sykeseng og jeg måtte tas med tang - slik var fødselen da min mamma fikk meg, så jeg håper for all del min fødsel ikke blir lik. Søstra mi hadde to forholdsvis greie fødsler, så jeg håper dette gjelder meg også.

Men uansett, ut må de jo disse små vindunderlige barna:))

Lykke til alle sammen:))

hei hei, nå er min datter 21 mnd da , men kan svare på hvordan min var ;) jeg hadde falske rier dagen før fødselen og det hadde min mor også med meg =) det tok litt lengre tid for mamma totalt da! hun brukte rundt 17-18 timer med meg og jeg brukte 12 ;)

• 2 uker senere...

Sønnen vår er 1 år, og vil påstå jeg og mamma hadde lik fødsel.. Like fæle begge to:P Laaaaange timer som ble til et helt døgn. Men vi har ikke samme kroppsbygning. Jeg er tynn/normal men smin mor var litt kraftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...